فیلم/ واعظی:ارز در سامانه نیما از 7500 تومان هم پایین‌تر است

رئیس دفتر رئیس‌جمهور از گشایش دفتر اتحادیه اروپا در تهران استقبال کرد.

به گزارش مشرق، محمود واعظی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به درخواست جدید اتحادیه اروپا برای بازگشایی دفتر در تهران اظهار کرد: کشورهای عضو اتحادیه اروپا که در تهران سفارت دارند کارهای دوجانبه  خود را انجام می‌دهند؛ در حالی که وقتی اتحادیه اروپا اقدام به راه‌اندازی  دفتری در یک کشور می‌کند تمامی موضوعاتی که در ارتباط با مسئله اتحادیه اروپاست؛ در آن دفتر انجام می‌شود.


واعظی با بیان اینکه همکاری ما با اتحادیه اروپا  در حال گسترش بوده و ابعاد مختلفی پیدا کرده است، افزود: مخصوصا در این شرایط کنونی قول و قرارهایی در مسئله برجام با اتحادیه اروپا گذاشته‌ایم؛ به نظر می‌رسد که اگر روال کار عادی طی شود و مراجع ذیربط هم اقدامات خود را انجام دهند، افتتاح دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا می‌تواند برای همکاری اقتصادی ما با این اتحادیه مفید باشد.


سهل‌اندیشی و بی‌دقتی آقای واعظی در حالی است که پیش از این، ریچارد هاویت (تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط ایران) درباره هدف اروپایی‌ها از داشتن دفتر در تهران تصریح کرده بود: «توافق هسته‌ای، یک نقطه عطف بود... ما باید دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا را در تهران افتتاح کنیم و گفت‌وگو درباره حقوق بشر را از سر بگیریم. نیروهایی در داخل ایران، در حال اعمال فشار بر حاکمیت هستند و ما امیدواریم گزارش ما نیز باعث پیشرفت در این زمینه شود. اروپا در ایران نفوذ دارد ولی آمریکا از این نفوذ برخوردار نیست. ما می‌خواهیم از این اهرم استفاده کنیم و به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم».

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۸
    0 0
    مگر بقیه سفارت ها چه میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس