کد خبر 90337
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۴۴

نمایش"شرق شرق است" به کارگردانی مسعود رایگان و با حضور رویا تیموریان،امید روحانی، شبنم مقدمی و پگاه آهنگرانی در تماشاخانه‌ ایرانشهر اجرا می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، نمایش" شرق شرق است" نوشته‌ ایوب خان‌دین، با ترجمه و کارگردانی مسعود رایگان، از هفته‌ اول بهمن‌ماه در سالن شماره‌ یک تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه می‌رود. رویا تیموریان، امید روحانی، شبنم مقدمی، مهدی کوشکی، پگاه آهنگرانی، فرزین محدث و عرفان ناصری ر این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

"شرق شرق است" ماجرای خانواده‌ای آسوری ترک را روایت می‌کند که بیست‌و‌شش سال است به سوئد مهاجرت کرده‌اند و در استکهلم زندگی می‌کنند. خانواده پدرسالار است و پدر به‌شدت تلاش می‌کند خانواده را با فرهنگ شرقی هدایت کند. همه چیز در دستان پدر است و اوست که درباره‌ همه چیز تصمیم می‌گیرد؛ حتی پوشش و شریک زندگی آینده‌ فرزندانش. اما فرزندان که با فرهنگ اروپایی اسکاندیناوی بزرگ شده‌اند، این روش پدر را نمی‌پسندند.

ایوب خان‌دین، نمایش‌نامه‌نویس و بازیگر انگلیسی ـ پاکستانی، متولد 1961 در سالفورد لنکشایر است. او  به عنوان بازیگر در دهه‌ی هشتاد و نود میلادی در بیش از بیست فیلم و سریال تلویزیونی انگلیسی حضور داشته است.خان‌دین در اواخر دهه‌ نود میلادی نمایش‌نامه‌نویسی را آغاز کرد و نخستین نمایش‌نامه‌اش "شرق شرق است" در سال 1998 نامزد دریافت جایزه‌ تئاتر لارنس اولیویه، به عنوان بهترین کمدیِ نو شد.
 
نسخه‌ سینمایی"شرق شرق است" در سال 1999 اکران شد و خان‌دین جوایز بهترین فیلم‌نامه‌ اقتباسی را از"جشنواره‌ فیلم‌های مستقل بریتانیا" و" انجمن منتقدان فیلم لندن"گرفت و در جشنواره‌های معتبر دیگری نامزد دریافت جایزه شد.
 
دیگر عوامل نمایش عبارتند از مشاور کارگردان: رویا تیموریان. دستیار اول کارگردان و برنامه‌ریز: داریوش فائزی، مدیر تولید: درنا مدنی، گروه کارگردانی: شقایق رحیمی‌راد، ساقی عطایی، طراح صحنه: آروند دشت‌آرای. طراح پوستر و بروشور: امیر اسمی، انتخاب موسیقی: آنکیدو دارش، عکاس: نوشین جعفری.
 
مسعود رایگان زمستان سال گذشته نمایش "قاتل بی‌رحم، هسه کارلسون" را در سالن استاد سمندریان تماشاخانه‌ ایرانشهر روی صحنه برده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس