خبر ویژه

دستپاچگی شهردار تهران برای عزل و نصب‌های پیاپی در حالی که قانوناً دیگر شهردار نیست و باید این منصب را ترک کند، موجب شگفتی رسانه‌ها شده است.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

روزنامه وطن امروز در این باره نوشت: این روزها در شرایطی که به گفته مدیران در سازمان‌های گوناگون، شهردار تهران مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان می‌شود، وی دست به تغییراتی در بدنه شهرداری تهران زده است.

بیشتر بخوانید:

چرا اصلاح‌طلبان اصراری به ماندن «افشانی» ندارند؟!

ژست قانونگرایی اصلاح‌طلبان بعد از تلاش برای دور زدن قانون

طرح نمایندگان تهران برای ابقای افشانی در شهرداری


یکی از انتقادهایی که وارد می‌شود، تغییرات مدیریتی در سطوح گوناگون آن است. از شهردار گرفته تا سطوح پایین مدیریتی مدام در حال تغییر هستند و با تغییر هر مدیر، تیم زیر مجموعه وی نیز تغییر می‌کند و بسیاری از طرح‌ها ناقص می‌ماند. این یک آسیب مهم به حساب می‌آید.


روزنامه آفتاب یزد نیز در همین زمینه خاطرنشان کرد: تغییرات دقیقه نودی افشانی، در راستای کادر سازی او برای پس از خود است.


شهردار تهران که بنا بر شنیده‌ها ماندنش در این پست با مخالفت نهادهای مرتبط رو به رو شده است در رویکردی عجیب سخت‌ در تلاش است تا جابه‌جایی‌های مدیریتی گسترده در شهرداری ایجاد نماید. منتقدین وی این مسئله را ناشی از برخی تحولات سیاسی پشت پرده در راستای کادرسازی حزبی عنوان می‌کنند. همان طوری که شرکت مترو به محلی برای تقویت یک حزب خاص در برخی زمینه‌ها تبدیل شده است!


شهردار تهران از زمانی که قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مجلس مطرح شد بارها اعلام کرد که مطیع قانون است و هر چه مراجع قانونی بگویند خواهد پذیرفت، با وجود آنکه همان مراجع از جمله دیوان محاسبات و مجلس شورای اسلامی بر شمول شهرداران ذیل قانون مذکورتأکید دارند، اما ظاهراً این موارد برای شهردار پایتخت چندان قانع‌کننده نیست. به نظر می‌رسد که شهردار تهران احتمال خروجش از «بهشت» را بسیار محتمل و حتمی می‌داند و بر همین اساس در دقایق آخر تمام تلاش خود را به کار بسته تا گزینه‌های خود را بر کرسی‌های مدیریتی شهرداری بنشاند.

براین اساس ظاهراً نام قریب به ۲۰ نفر از سوی شهردار تهران به کمیته انتصابات پیشنهاد شده تا در پست‌های مذکور قرار گیرند. همچنین معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران از جمله معاونت‌هایی است که با فشار شهردار برای برکناری مواجه است. با توجه به وابستگی خاص حزبی این معاونت، تحلیلگران حوزه شهری این اقدام را پیغام شفاف افشانی به این جناح سیاسی در درون جبهه اصلاحات می‌دانند. تلاش برای تغییرات گسترده مدیریتی در شهرداری تهران و برخی اقدامات انتحاری ظاهراً نگرانی‌های بسیاری در میان اصلاح‌طلبان به وجود آورده است. گویا این نگرانی‌ها حتی به دفتر سران اصلاحات و نیز شوراهای برخی احزاب سرشناس نیز رسیده و پیگیری‌هایی برای کنترل رفتارهای شهردار در جریان است تا او در روزهای آخر مدیریت خود شهردار بعدی را دچار هزینه‌های مالی و سیاسی نکند.


علیخانی از جمله اعضای شورای شهر است که در تذکری عنوان کرد که: «نیاز است شهردار محترم در مورد جابجایی‌ها با اعضای شورا مشورت کنند نه اینکه از طریق رسانه ها مطلع شویم.» با این همه او تنها عضو نگران شورای شهر نیست. اعضای شورای شهر به ویژه نمایندگان دیگر احزاب اصلاح طلب نگرانند که تلاش‌های شهردار برای ماندن، هزینه‌های غیر منطقی و غیر ضروری به آنها تحمیل کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس