کد خبر 903202
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
شهرداری

۲۴ آبان ماه آخرین فرصت مدیران بازنشسته برای ترک محل خدمت شان است اما شورای شهر تهران و شهردار تهران همچنان در تلاa برای ماندن افشانی پشت میزش هستند.

به گزارش مشرق، مدت ها است اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان در دستور کار مجلس است از همان زمان که شورای شهر تهران در حال انتخاب شهردار جایگزین محمد علی نجفی بود. یکی از مجلسی ها که پیگیر اصلاح قانون منع به کارگیری بازنشستگان  بوده می گوید همان زمان شورای شهر تهران را در جریان تغییرات قانون جدید گذاشته است.

بیشتر بخوانید:

تلاش دوباره شورای شهر برای بقای افشانی

  سید فرید موسوی نماینده مردم تهران آن زمان در توئیتی نوشته بود: با احترام به تجارب کاندیداهای شهرداری تهران انتظار می‌رود عزیزان در صورت عدم‌انطباق شرایط خود با طرح اصلاح «منع به‌کارگیری بازنشستگان» که پیش‌بینی می‌شود به زودی در مجلس مصوب شود از کاندیداتوری انصراف دهند تا پس از تصویب هزینه استعفای الزامی یک شهردار دیگر به تهران تحمیل نشود.  

اما این هشدارها را نه نامزدهای شهرداری تهران جدی گرفتند و نه اعضای شورای شهر تهران. شهردار تهران در نخستین نشست خبری با خبرنگاران به مصوبه مجلس واکنش نشان داد و با استقبال از آن گفت :لیستی از مدیران بازنشسته تهیه کرده است و خود نیز به قانون پایبند است.

در تمام این هفته ها یک سوال مشترک از اعضای شورای شهر و شهردار تهران پرسیده شده است با قانون جدید تکلیف شهردار تهران چه خواهد شد. درروزهای ابتدایی اعلام می شد قانون هنوز ابلاغ نشده است.

پس از ابلاغ قانون گفته شد شورای شهر استدلال هایی دارد که شهردار تهران مشمول قانون جدید نمی شود. این استدلال ها به وزارت کشور نیز ارسال شد و قرار بر این شد که وزارت کشور با استعلام از دو نهاد نظارتی یعنی سازمان استخدامی کشور و معاون حقوقی رییس جمهور خواستار تعیین تکلیف وضعیت شهرداران شود. در تمام این مدت تنها مرجع برای اعلام پایان خدمت شهردار تهران وزارت کشور اعلام شد.

اما هفته ها گذشت و پاسخی از وزارت کشور برای شورای شهر ارسال نشد. پس از درخواست رییس شورای شهر تهران برای تعیین تکلیف شهردار تهران، وزارت کشور اعلام کرد که هنوز پاسخ های کتبی دو نهاد نظارتی ارسال نشده که آن دو نهاد نظارتی هم پاسخ های خود را به وزیر کشور ارسال کردند و تاکید کردند قانون شامل حال شهرداران نیز می شود.

حالا نوبت مجلس بود که مرجع تفسیر قانون شود. در جلسه ای شبانه مجمع امید درخواست کردند مجلس چاره ای برای ماندن شهردار تهران بیاندیشد؛ در همان جلسه هم برخی نمایندگان مجلس اعلام کردند هزینه دادن برای قانون بهتر است اضافه کردن استثناها بر قانون است و چندان موافق تلاش برای تغییر قانون نبودند.

به نظر می رسد احترام به قانون تا مرزهای میزشهردار وجود دارد.

شهردار تهران به مشاور پارلمانی خود گفته به دنبال راه های دور زدن قانون نباشد. اما نمایندگان نزدیک به وی در مجلس تلاش می کنند قانون را به خاطر به بهانه ثبات مدیریتی تغییر دهند.   

در این میان شورای شهر هم پروسه جایگزینی شهردار را آغاز نمی کند تا در صورت بسته شدن تمام درها دست شورا خالی نماند و دست به انتخابی شتاب زده نزند و دست کم شهرداری را با سرپرست اداره نکند.

بلاتکلیفی که در این مدت شورا و شهردار برای فرار از قانون جدید شهرداری و زیر مجموعه هایش گرفتار آن شده اند را می توان در کندی پروژه های حمل و نقلی و عمرانی مشاهده کرد. مدیرانی که نمی دانند ماندنی هستند یا به زودی تغییر می کنند.

رییس شورای شهر تهران قول داده است که هفته آینده آخرین فرصت برای تعیین تکلیف شهردار باشد. این که شهردار تهران دیداری با رییس مجلس داشته است یا طرح دو فوریتی که مشخص نیست چه زمانی به نتیجه برسد تا هفته آینده باید به نتیجه برسد و تهران بیش از این بلاتکلیف نماند. 

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس