کد خبر 903178
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
فیلم/ ماجرای حقوق‌هاي نجومي به کجا رسيد؟

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: با تصویب هیات وزیران، مردم نیز می‌توانند حقوق و دستمزد مدیران را در سامانه ملاحظه کنند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی سازمان اداری و استخدامی کشور، صدری نوش آبادی با توجه به تکلیف ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه برای ثبت حقوق و دستمزد گفت: دایره شمول دستگاه‌ها برای ثبت و بارگذاری فیش حقوق و دستمزد مدیران، روسا و مقامات دولتی گسترده است.

وی افزود: مسئولیت طراحی این سامانه به عهده سازمان اداری و استخدامی کشور بوده که در اردیبهشت ماه گذشته بخشنامه‌ای به انضمام دستورالعمل نحوه ورود و ثبت اطلاعات در این سامانه به تمام دستگاه‌ها صادر و در آن از دستگاه‌ها خواسته شد تا نام کاربری و شماره شناسه دریافت کرده و اطلاعات خود را در این سامانه بارگذاری کنند.

بیشتر بخوانید

موافقت روحانی با پیشنهاد افزایش حقوق کارمندان

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای مدیران دستگاه ها به‌منظور فراگیری شیوه کار با این سامانه افزود: تاکنون ۹۴۹ دستگاه از ۱۵۱۲ دستگاهی که باید اطلاعات خود را در این سامانه ثبت می‌کردند، قوانین و مقررات و لیست کارکنان خود را در این سامانه درج کرده‌اند، ضمنا تعداد ۴۵۰ دستگاه از قوه مجریه لیست حقوق و مزایای کارمندان خود در سامانه وارد کرده‌اند.

معاون سرمایه انسانی سازمان اداری و استخدامی کشور در ادامه از دیوان محاسبات، سازمان بازرسی کل کشور و سازمان حسابرسی به عنوان دستگاه‌های ناظر بر اجرای درست این قانون یاد کرد و اظهار داشت: دستگاه‌های مذکور نیز جزء آنهایی هستند که هنوز اطلاعات خود را وارد نکرده‌اند.

صدری همچنین اعلام کرد: بسیاری از دستگاه‌های خارج از قوه مجریه از جمله سازمان صدا و سیما و مجلس شورای اسلامی نیز اطلاعات مربوط به خود را در سامانه مذکور بارگذاری نکرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه مسئولیت بارگذاری با خود دستگاه‌ها و امر نظارت بر آن به عهده دستگاه‌های نظارتی کشور است، خاطر نشان کرد: ما معتقدیم همه دستگاه‌های اجرایی باید در برابر این قانون تمکین کنند و خود سازمان اداری و استخدامی کشور که مسئولیت طراحی این سامانه عهده‌دار بوده است به تمام و کمال، ادای وظیفه کرده و نسبت به درج حقوق و دستمزد نیروهای انسانی و مدیران مجموعه خود اقدام نموده است.

وی در مورد اینکه این سامانه چه زمان در دسترس عموم مردم خواهد بود؟، گفت: سازمان اداری و استخدامی کشور در ابتدای مهرماه بخشنامه‌ای به دستگاه‌ها ابلاغ نموده و خواسته است که گزینه مشاهده پرداختی مدیران در سطح مدیر کل و بالاتر را در سامانه خود تعبیه کنند تا در مهر ماه قابل فعال شدن باشد.

صدری اضافه کرد: دسترسی عموم مردم به سامانه منوط به مصوبه هیات وزیران است که پیش نویس آن تهیه شده و در کمیسیون اجتماعی و دولت الکترونیک به تصویب رسیده و اکنون نیز در دستور کار دولت قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس