پمپئو و بن سلمان

منابع آمریکایی اعلام کردند که دولت سعودی همزمان با ورود وزیر خارجه آمریکا به خاک عربستان، 100 میلیون دلاری به حساب دولت آمریکا واریز کرده است.

به گزارش مشرق، منابع خبری گزارش کردند که همزمان با ورود «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا به ریاض، مقامات سعودی مبلغ 100 میلیون دلار به دولت آمریکا پرداخت کرده‌اند.

روزنامه «نیویورک‌تایمز»‌ در گزارشی در این رابطه نوشت: «تابستان امسال، عربستان سعودی به دولت ترامپ وعده داده بود برای تلاش‌های آمریکا در خصوص برقراری ثبات در مناطقی از سوریه که از چنگ (تروریست‌های) گروه داعش آزاد شده، 100 میلیون دلار پرداخت می‌کند».

حالا در شرایطی که جریان ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی که مقیم آمریکا بود در کنسولگری عربستان در استانبول و گمانه‌زنی‌ها درباره نقش ریاض در قتل فجیع وی پیش آمده و وزیر خارجه آمریکا نیز برای رایزنی در این رابطه به ریاض سفر کرده، مقامات سعودی این مبلغ را که قبلا وعده داده بودند، به حساب دولت آمریکا واریز کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

قصابی «خاشقچی» با چاشنی موسیقی

بنا بر گزارش نیویورک‌تایمز، این مبلغ روز سه‌شنبه (دیروز) به حساب آمریکا واریز شد، درست همان روزی که پامپئو وارد ریاض شد تا درباره سرنوشت خاشقچی با سران سعودی گفت‌وگو کند.

این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: «تضمین دریافت این مبلغ برای دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا که درباره مبالغ زیادی که این کشور در خارج از مرزهای خود هزینه کرده و سعی داشته تا متحدان خود را وادار کند سهم بیشتری از این هزینه‌ها را عهده‌دار شوند، یک پیروزی به حساب می‌اید اما همزمان شدن واریز این مبلغ هنگفت با اتفاقات اخیر حتی شگفتی بروکرات‌هایی که از این جریان‌های مالی ذینفع هستند را نیز برانگیخته است».

یک مقام آمریکایی دخیل در سیاست‌گذاری‌های مرتبط با سوریه که به دلیل نداشتن مجوز صحبت با رسانه‌ها، خواست نامش فاش نشود، گفت: «زمابندی این واریزی اصلا تصادفی نیست». وی تأیید کرده است که این مبلغ روز سه‌شنبه به حساب دولت آمریکا واریز شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    2 1
    امریکا با تمام کسانی که بهش امیذ ببندند همین کار را می کند اینم نمونه !بخاطذهمینه که حضرت آقا گفتند :"تازنده هستم نمی گذارم"
  • IR ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    2 0
    دموکراسی وحقوق بشر امریکائی فهمیدیم یعنی چی !؟یعنی همه چی دلار

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس