کد خبر 903084
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
روحانی

کامران ندری با تاکید بر اینکه در جلسه اقتصاددانان با رئیس جمهور فرصتی برای طرح پیشنهادات حل مشکلات اقتصادی نبود، گفت: اقتصاددانان با رویکرد دولت مشکل داشتند، به نظرم باید یارانه‌های نقدی را احیاء کرد.

به گزارش مشرق، کامران ندری در پاسخ به این سئوال که در جلسه اقتصاددانان با رئیس جمهور چه راهکارهایی ارائه شد و اینکه در این اوضاع و احوال چه راهکاری برای بهتر شدن وضعیت اقتصادی و معیشت مردم می‌توان به دولت پیشنهاد کرد، گفت: اعتقاد شخصی بنده این است که باید یارانه‌های نقدی را احیاء و قیمت‌ها را تا آنجایی که ممکن است آزاد کرد تا از میزان رانتی که به وجود می‌آید و در جیب عده‌ای دلال و واسطه‌گر می‌رود، کم کرد.

وی افزود: درآمدی که دولت کسب می‌کند، باید صرف اصلاح حقوق و دستمزدها و افرادی که حقوق‌بگیر نیستند، شود ، بنابراین با توجه به نرخ بالای بیکاری در کشور باید از طریق یارانه نقدی آنها را تحت پوشش قرار داد و این به نظر بنده راهکاری است که می‌تواند مناسب باشد.

بیشتر بخوانید:

جزئیات دیدارامروز روحانی با اقتصاددانان

ندری گفت: به دلیل عدم کنترل و نظارت بر زنجیره قیمت‌گذاری از درب کارخانه تا زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد و یا از زمانی که کالا وارد و تا زمانی که توزیع می‌شود، طبعاً این رانت در جیب دلال‌ها و واسطه‌ها می رود و مصرف‌کننده نهایی که گروه هدف محسوب می‌شود، بهره‌ای از این کنترل قیمت نمی‌برد.

*دولت به سمت آزادسازی قیمت حرکت و یارانه را به افرادی که حقوق بگیر نیستند، پرداخت کند

استاد دانشگاه امام صادق (ع) اضافه کرد: پس به همین خاطر باید آن نقاطی را که دولت نمی‌تواند بر زنجیره قیمت‌گذاری کنترل و نظارت داشته باشد، کنترل قیمت را کنار بگذارد و به سمت آزادسازی قیمت‌ حرکت و درآمدهایی که به دست می‌آید را صرف ترمیم و اصلاح حقوق و دستمزد کند و پرداخت یارانه را به کسانی انجام دهد که حقوق‌بگیر نیستند.

*در جلسه اقتصادانان با رئیس جمهور چه پیشنهاداتی داده شد

ندری در پاسخ به این سؤال که در جلسه اقتصادانان با رئیس جمهور چه پیشنهاداتی داده شد و رئیس جمهور به این پیشنهادات چه واکنشی نشان داد، گفت: در آنجا فرصت اینکه پیشنهادات مشخص پیرامون مشکلات اقتصادی طرح شود، نبود و بیشتر ایده‌های کلی و آن استراتژی‌های غلطی که در دولت به کار رفته است در این مدت بیشتر مورد نقد اقتصاددانان قرار گرفت نه سیاست‌های مشخص دولت بنابراین اقتصاددانان با رویکرد دولت مشکل داشتند که البته در میان خود اقتصاددانان نیز اختلاف‌نظر وجود داشت.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس