کد خبر 903047
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹
نوبخت

نوبخت با اشاره به گزارش وزارت نفت گفت: توانسته‌ایم دو میلیون و ۳۱۳ هزار بشکه نفت با قیمت متوسط هر بشکه ۷۰ دلار و ۷۶ سنت صادر کنیم در حالی که در قانون بودجه قیمت را حدود ۵۵ دلار پیش‌بینی کرده بودیم.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل سازمان برنامه و بودجه کشور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: بنابر اعلام گزارش صندوق بین المللی پول از وضعیت اقتصادی ایران، در سال ۲۰۱۷ بین تمام کشورهای صادرکننده نفت بهترین جایگاه را داشته‌ایم.

نوبخت  با اعلام این مطلب در نهمین جلسه ستاد تهیه و تدوین لایحه بودجه سال ۱۳۹۸ کل کشور که در محل این سازمان برگزار شد،‌ اظهار کرد: بنا بر گزارش این صندوق، وضعیت اقتصادی ایران در زمینه نفت،‌ کاهش بیکاری و کاهش تورم نسبت به بسیاری از کشورها مانند عربستان  بهتر بوده است.

وی با بیان اینکه طی ۴ سال گذشته آمار شاخص‌ها نشان از رشد قابل توجه بخش‌های مختلف اقتصادی بوده است،‌ افزود:  تقلیل نرخ تورم بالا به زیر ۱۰ درصد و ایجاد اشتغال مناسب در این دوره از کارنامه موفق همکاران ما حکایت دارد و امیدوارم از این شوک ایجاد شده و تنگه‌ای که در حال عبور از آن هستیم،‌ نیز به سرعت بگذریم و آن رشد گذشته را ادامه دهیم.

بیشتر بخوانید:

آیا یاران نوبخت وزیر می‌شوند؟

نوبخت تصریح کرد: ایران به پشتوانه خون شهدایی که برای این کشور ریخته شده است بسیار متفاوت از کشورهای همسایه است و با همه سختی‌ها و صعوبت های بسیار امیدوارم با موفقیت از این دوره عبور می‌کنیم.

وی افزود: بنا بر گزارش‌ها، بهترین شاخص‌های اقتصادی را بین کشورهای صادرکننده نفت داشته‌ایم که گویای موفق بودن ما است،‌ بنابراین در شرایط فعلی هم اقتصاد را با همین آهنگ و رشد بطئی پیش می‌بریم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در ادامه با اشاره به گزارش وزارت نفت در هفته گذشته اظهار کرد: این گزارش حاکی از آن است که ما توانسته‌ایم، دو میلیون و ۳۱۳ هزار بشکه نفت با قیمت متوسط هر بشکه ۷۰ دلار و ۷۶ سنت صادر کنیم در حالی که در قانون بودجه سال ۱۳۹۷ این رقم را حدود ۵۵ دلار پیش‌بینی کرده بودیم.

وی ادامه داد: این اتفاق که هم آمار صادرات و هم قیمت فروش ما برای هر بشکه نفت افزایش داشته است،‌ موجب شد که میزان درآمدهای نفتی کشور همچنان نسبت به سال گذشته افزایش داشته باشد.

نوبخت تصریح کرد: گرچه اعتبارات جاری نسبت به سال گذشته ۲ درصد تقلیل پیدا کرده است، با این وجود توانستیم طی ۶ ماهه نخست امسال به همه تعهدات  بودجه‌ای خود نسبت به پرداخت پاداش بازنشستگان و گندمکاران عمل کنیم.

معاون رئیس‌جمهوری یادآور شد: تمام اهتمام ما بر این است که برای سال ۹۸ بتوانیم بودجه‌ای واقع‌بینانه و مناسب به مجلس شورای اسلامی تقدیم کنیم.


نگاه مثبت بانک جهانی و صندوق بین‌الملل پول به آینده اقتصاد ایران

سید حمیدپورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور نیز در این جلسه گزارشی از شرکت خود در آخرین جلسه اجلاس صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی ارایه داد.

وی گفت: طی این سفر توانستیم در زمینه‌های مختلفی مانند؛ بحث بودجه‌ریزی شرکت‌های دولتی،‌ چگونگی غلبه بر نوسانات بودجه‌ای برای کشورهایی که درآمد متکی به نفت دارند و مصون ماندن از ریسک‌های، انتشار اوراق مالی مناسب در زمان مواجه با بلایای طبیعی و ... از تجارب سایر کشورها بهره‌مند شویم.

معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه اظهار کرد: در مجموع،‌ نگاه کارشناسان صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نسبت به آینده اقتصاد کشور امیدوارکننده بود.

در نهمین جلسه ستاد بودجه همچنین گزارشی در خصوص ردیف‌های متفرقه بودجه و سناریوهای پیشنهادی برای تکمیل عملیات ساماندهی در لایحه بودجه سال ۹۸ ارایه شد.

در ادامه با توجه جهت‌گیری دولت برای توجه بیشتر به روستاییان و عشایر  و بحث توسعه و عمران روستایی که در بودجه سال آینده به طور ویژه دیده شده است، علی حیدر نوری، رئیس امور هماهنگی و تلفیق بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور در گزارشی به تشریح خلاصه اعتبارات تملک‌دارائی‌های سرمایه‌ای مربوط به توسعه و عمران روستایی عشایر پرداخت و این موضوع مورد بحث و تبادل نظر بین اعضای حاضر در این جلسه قرار گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس