محمد ایمانی

جبهه مقاومت با استواری در شرایط سخت توانست جبهه یکپارچه آمریکا را در منطقه دچار آشفتگی و درگیری های شدید داخلی کند.

به گزارش مشرق، «محمد ایمانی» در کانال تلگرامی خود نوشت:

تا پارسال وقتی مقامات آمریکایی به عربستان می رفتند، برای تصمیمات راهبردی بود. اما حالا سطح کار آن قدر مبتذل و مفتضح شده که برای نحوه خلاص شدن سعودها از شر افتضاح قتل خاشقچی به ریاض می روند.

بیشتر بخوانید:

آمریکا در حال بررسی اعمال تحریم علیه عربستان

داستان آنها، شبیه داستان قابیل و درماندگی اش بعد جنایت شده است. اما کو کلاغی که پوشاندن رسوایی را یادشان بدهد؟! کار به جایی رسیده که دونالد ترامپ، دست به ماله شده و برای توجیه می گوید: ممکن است «قاتلان خودسر» جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی را کشته باشند(!)

استخبارات سعودی تا همین چند سال قبل ادعا می کرد در معادلات مهم منطقه از افغانستان تا عراق و سوریه و لبنان و یمن و قطر اثرگذار است. حالا اما از شدت و کثرت شکست ها و سر در گمی ها، سطح چالش به ماجرای خاشقچی که مانند آدامس به کل هیکل عربستان چسبیده و رها نمی کند، تنزل کرده است.

البته شاهکار گروگان گرفتن سعد حریری و شوراندن همه لبنان علیه خود، کم از این ماجرا نداشت و زوال عقلانیت و تدبیر  را در سیستم سیاسی - امنیتی آل سعود نشان داد.

عربستان و ترکیه هم آهنگ با نقشه صهیونیسم مسیحی می خواستند عراق و سوریه را از جبهه مقاومت جدا و تجزیه کنند. اما از وقتی داعش به عنوان پیمانکارنقشه تجزیه غرب آسیا، زیر پای رزمندگان مدافع حرم خُرد شده، اسب های درشکه صهیونیسم مسیحی به سربالایی رسیده و مجبور شده اند همدیگر را گاز بگیرند.

عربستان و ترکیه مدت هاست به جان هم افتادند؛ آن از کودتا در آنکارا که رژیم سعودی  جزو متهمان اصلی معرفی شد و این هم پرونده قصابی خاشقچی که بهانه ای برای انتقام گیری اردوغان از سعودی ها شده است. رفتار توهین آمیز عربستان با نخست وزیر لبنان و تحقیر عربستان توسط ترکیه در حالی است که تا چند سال پیش، مقامات همین کشورها درپوشش "دوستان مردم سوریه"(!) برای حمایت از تروریست های داعش و النصره و ارتش آزاد و ...، جبهه مشترک تشکیل داده بودند.

آیا روند تحولات دو سال اخیر، عبرت آموز نیست؟جبهه مقاومت با استواری در شرایط سخت توانست جبهه یکپارچه آمریکا را در منطقه دچار آشفتگی و درگیری های شدید داخلی کند. و احتمالا این درگیری ها شدت خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    روزی هم می رسد که آمریکا مثل یاسر عرفات دولتمردان بنفش و اعضای لیست امید مجلس را گاز می گیره. الان فعلا داره آنها را می دوشد
    • IR ۲۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
      بشین بابا تو هم؟
    • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
      8 222
      خطاب به ۲۲:۰۶: احسنت
  • سید IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    6 223
    مصداق عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس