کد خبر 902880
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳
فرسودگی خودرو

هیات وزیران جدول سن فرسودگی خودروهای شخصی اعم از سواری ، استیشن ( ون) و سواری کار را ۲۰ سال و خودروی عمومی سواری دوگانه سوز ۱۰ سال تعیین کرد.

به گزارش مشرق به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، هیات وزیران بنابر پیشنهاد سازمان های مسوول ازجمله وزارت صنعت ، معدن و تجارت، سازمان حفاظت محیط زیست، سازمان ملی استاندارد و بیمه مرکزی ایران و به استناد قانون هوای پاک همچینن سن فرسودگی خودروها ی عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن ون و سواری کار را بر حسب بنزینی و دو گانه سوز بودن ۱۰ سال ، پایه گاز سوز ۱۲ سال و برقی و هیبریدی و نیز تاکسی هایی که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهر سازی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد کماکان کیفیت ارایه خدمات مناسبی دارند را ۱۵ سال تعیین کرد.

بیشتر بخوانید:

نحوه اعمال قانون خودروهای فرسوده چگونه است؟

بر این اساس وانت پایه گاز سوز ۱۵ سال و بنزینی و دو گانه سوز دیزلی ۱۴سال تعیین شد. همچنین بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس درون شهری نیز بر حسب دیزلی بودن ۱۰ سال ، پایه گاز سوز ۱۲ سال و ‌ اتوبوس برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال در نظر گرفته شده است.

با ابلاغ این مصوبه سن فرسودگی مینی بوس و میدل باس درون شهری و برون شهری دیزلی ۱۰ ،‌پایه گازسوز ۱۲ و برقی منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی ۲۰ سال مقرر شده است.

بر اساس این مصوبه سن فرسودگی اتوبوس برون شهری ۱۵ سال و کشنده، کامیون و کامیونت ۲۲ سال، موتور سیکلت بنزینی کاربراتوری ۶ سال، بنزینی انژکتوری ۸ سال، برقی ۱۲ سال و سواری دولتی ۱۵ سال خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    2 1
    بعد از این مدت قرار با موتور سیکلت ها چکار کنیم. همین جور که نمیشه کنار خیابان رهاشدن کنیم.
  • IR ۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    2 0
    یعنی یک خودرو هرماه پای هرخانوار ایرانی یا صاحب خودرویک تا۱۰میلیون تومان آب میخوره-بااین درآمدها!؟
  • ابراهیم IR ۲۲:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    4 0
    این مصوبه به شدت غیر کارشناسی، غیرمنطقی و ظالمانه و خلاف حقوق اساسی است که سن فرسودگی موتورسیکلتها و اتومبیلهای سواری بنجل و بی کیفیت ایرانی را با اتومبیل های با کیفیت و با دوام اروپایی و ژاپنی و غبره یکی فرض کرده است! و ملاحظه کسانی را که با سرویس و نگهداری مناسب و نیز استفاده کمتر از موتور و ماشین خود باعث طول عمر مفبد بیشتری برای وسایل نقلیه خود می شوند نکرده است که باعث ایجاد ضرر و زیان و خسارت برای این دسته از مردم می شود.
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۴
    2 0
    اتوبوس و وایل نقلیه سنگین با این قیمتها...... مسئولین کجا زندگی می کنند وچطور فکر میکننند؟
  • IR ۰۱:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۵
    0 0
    خب خدارو شکر اگر همین فردا دست به جمع آوری بزنن کلی از ترافیک کم میشه،البته اکثر ناوگان عمومی هم از رده خارج میشن. ____ ناگفته نمونه پراید و پژو ۴۰۵ بیست سال قبل باید کلا از صفحه ایران پاک میشدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس