کد خبر 902707
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
کنکور نمایه

یک مسؤل حوزه سلامت درباره اختلال و اشتباه در اعلام ظرفیت رشته‌های پزشکی در نتایج کنکور ۹۷ توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش مشرق، دکتر حمید اکبری در خصوص ناهماهنگی، اختلال و اشتباه در اعلام ظرفیت رشته‌های پزشکی توسط دانشگاه آزاد اسلامی گفت: متاسفانه برخی داوطلبان به اشتباه از سوی دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان پذیرفته شده اعلام و ثبت نام شدند درحالیکه ظرفیت پذیرش دانشجویان در رشته‌های علوم پزشکی هر سال، قبل از ثبت نام کنکور مشخص می‌شود و امکان تغییر در ظرفیت‌ها پس از برگزاری آزمون، وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

فروش سؤالات آزمون وکالت ۹۷ فقط ۹۰۰ هزار تومان!

وی اظهار کرد: متاسفانه این ناهماهنگی ایجاد شده، ناشی از عدم دقت و اشتباه محاسباتی دانشگاه آزاد اسلامی و مرکز سنجش این دانشگاه است و هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد چون در مورد ظرفیت‌ها، توافق بین دانشگاه آزاد اسلامی و شورای گسترش وزارت بهداشت انجام می‌شود بنابراین انتظار داریم که این دانشگاه به درخواست داوطلبان، عادلانه رسیدگی کند.

اکبری عنوان کرد: هر سال ظرفیت پذیرش با حداکثر ظرفیت پذیرش دانشجو در رشته‌های علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی به سازمان سنجش آموزش کشور اعلام می‌شود و باید در سقف این ظرفیت، پذیرش انجام شود و اشتباه این دانشگاه در ثبت نام و اخذ شهریه از برخی داوطلبان، هیچ ارتباطی به وزارت بهداشت ندارد اما حق پیگیری این افراد برای رسیدگی عادلانه به تقاضای این داوطلبان، برای آنها محفوظ است.

به گزارش وبدا- قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: انتظار است دانشگاه آزاد اسلامی در قالب ظرفیت مورد توافق با وزارت بهداشت نسبت به بررسی اعتراضات ناشی از اشتباهات آن دانشگاه در پذیرش افراد و اصلاح روند پذیرش داوطلبان اقدام کند.

بر اساس این گزارش، در فرآیند اعلام نتایج آزمون کنکور 97 رشته‌های علوم پزشکی ناهماهنگی‌ها و اختلالات و به تبع آن ابهاماتی پیش آمد در این اختلالات متأسفانه پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی بسیار بیشتر از ظرفیت‌های اعلام شده به دانشگاه آزاد بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس