کد خبر 902250
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۶:۳۰
سلامت نمایه هلو

دانشمندان نشان داده‌اند که هلو نه تنها منبع فیبر مورد نیاز بدن است بلکه به خاطر محتوای غنی از آب و آنتی اکسیدان یک ماده ایده‌آل محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، اگر می‌خواهید یک سبک زندگی سالم داشته باشید باید به این نکته توجه داشته باشید که یک برنامه روزانه سالم برای نگه داشتن سلامت بدن بسیار ضروری است.

در حالیکه اکثر متخصصان سلامت از اهمیت میوه و سبزیجات در رژیم غذایی حمایت می‌کنند، اما خیلی از این افراد در مورد خواص هلو برای سلامتی آگاه نیستند.

در حقیقت دانشمندان نشان داده‌اند که هلو نه تنها منبع فیبر مورد نیاز بدن است بلکه به خاطر محتوای غنی از آب و آنتی اکسیدان یک ماده ایده‌آل محسوب می‌شود.

خواص هلو برای پوست

متخصصان نشان داده‌اند که زیگزانتین و لوتئین موجود در هلو به ترمیم و بازسازی پوست ملتهب ناشی از اشعه‌های مضر UV کمک می‌کند. قابل ذکر است عصاره هلو که در محصولات مراقبت از پوست یافت می‌شود می‌تواند پوست مرده را پاکسازی کند و هیدراتاسیون موثرتری را برای پوست فراهم آورد و آن را شاداب‌تر سازد.

خواص هلو برای جوانسازی بدن

فرآیند طبیعی پیری برای بیشتر افراد وحشتناک است. خوشبختانه محتوای روی موجود در هلو می‌تواند فرایند پیری را کندتر کند. این میوه نه تنها تولید تستوسترون در بدن را افزایش می‌دهد بلکه به ترمیم سلول‌های اسیب دیده توسط رادیکال‌های آزاد نیز کمک می‌کند.

بهبود سیستم عصبی بدن با هلو

یکی از مزایای جالب هلو توانایی آن برای بهبود سیستم عصبی بدن است. وجود منیزیم در این میوه برای کاهش سطح استرس و اضطراب در بدن و نگه داشتن سیستم عصبی در یک سطح مناسب بسیار ضروری است. علاوه بر این، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که منیزیم در کاهش اثرات افسردگی بسیار مفید است.

جلوگیری از رشد سرطان

با مصرف هلو، محتوای فنولی و کارتنوئیدی بالای آن به کاهش گسترش سلول‌های سرطانی کمک می‌کند. مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این عناصر سلول‌های سرطانی را هدف قرار می‌دهد و آن‌ها را بدون آسیب رساندن به سلول‌های سالم از بین می‌برند.

تقویت سیستم ایمنی با خوردن هلو

سیستم ایمنی بدن بسیار حساس است و به اسانی و توسط فاکتورهای مختلفی همچون بیماری‌ها و عفونت‌ها تحت تاثیر قرار می‌گیرد. با استفاده از اسید آسکوربیک و محتوای روی موجود در هلو، می‌توان سیستم ایمنی را به حالت طبیعی قبل بر گرداند.

هلو و کاهش وزن

اینکه چرا هلو در مقاله‌های مرتبط با کاهش وزن نیامده بسیار عجیب است. این میوه حاوی عناصر فعالی همچون ترکیبات فنولی است که می‌تواند با عدم تعادل متابولیسم بدن مبارزه کند و اختلالات مرتبط با رژیم غذایی را به طور مستقیم درمان نماید.

مبارزه هلو با رادیکال های آزاد

مقدار بیش از حد رادیکال‌های آزاد می‌تواند بدن شما را نابود کند. رادیکال‌های آزاد مضر از عناصر مضر موجود در طبیعت همچون آلاینده‌های هوا و اشعه خورشید به بدن می‌رسند. خاصیت آنتی اکسیدانی موجود در هلو به حذف و نابودی این رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

هلو و کاهش کلسترول بد

دانشمندان به خوبی نتیجه گرفته‌اند که ترکیبات فنولی موجود در هلو می‌تواند سطح کلسترول بدن خون را کاهش دهد . این موضوع برای داشتن سیستم قلبی- عروقی سالم بسیار حیاتی است.

منبع: مجله سلامت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    0 1
    من که هر وقت می خورم به شدت سر درد میشوم
  • DE ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۳
    1 1
    مثلا من یک وزیر دارم مثل هولو با هلو تفاوت داره یا نه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس