آمریکا

طبق گزارش رسانه آمریکایی، مشاوران نزدیک به دونالد ترامپ به نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات پیشنهاد اجاره دادن لیستی از شماره‌ها و ایمیل‌های میلیون‌ها حامی رئیس‌جمهور آمریکا را داده‌اند.

به گزارش مشرق، به رغم اوج‌گیری تحرکات انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا برای بالا بردن شانس نامزدهای جمهوری‌خواه در انتخابات میان‌دوره‌ای ۱۵ آبان ماه در این کشور، روزنامه نزدیک به دموکرات‌ها از پیشنهاد اجاره دادن شماره تلفن همراه و ایمیل‌ هواداران «دونالد ترامپ» به نامزدهای جمهوری‌خواه خبر داده است.

بیشتر بخوانید:

انتخابات کنگره دست و پای ترامپ در قبال ایران را می‌بندد؟

آنطور که «نیویورک تایمز» گزارش داده، مشاوران نزدیک به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، در صدد ارائه پیشنهادی هستند که طبق آن یک لیست از ایمیل‌ها و شماره‌های تلفن همراه میلیون‌ها نفر از حامیان ترامپ به نامزدهای جمهوری‌خواه انتخابات سال ۲۰۱۸ اجاره داده شود.

بنا بر گزارش این رسانه آمریکایی نزدیک به دموکرات‌ها، کارزار انتخاباتی ترامپ اخیرا قراردادی با موسسه «اکسلسیر استراتجیس»(Excelsior Strategies) مستقر در ایالت ویرجینیا برای اجاره دادن این لیست منعقد کرده است.

نیویورک تایمز گزارش داده که طبق این قرارداد برای دادن هر ۱۰۰۰ آدرس ایمیل و شماره همراه حامیان ترامپ، مبلغ ۳۵ دلار در نظر گرفته شده است.

طبق این گزارش، ۸۵ درصد از درآمد حاصل از این اجاره، صرف کارزار انتخاباتی سال ۲۰۲۰ ترامپ خواهد شد.

نیویورک تایمز «برد پارسکیل» مدیر کارزار انتخاباتی ترامپ را مسئول مستقیم توافق امضا شده برای اجاره دادن اطلاعات حامیان رئیس‌جمهور به نامزدهای جمهوری‌خواه خوانده است.

پارسکیل به این روزنامه گفته است: «جمهوری‌خواهان همیشه از جمع‌آوری پول از طرقی کمک‌های مالی کوچک رنج برده‌ و عقب افتاده‌اند و رئیس‌جمهور طی دوران مبارزات انتخاباتی و همچنین دوران ریاست جمهوری‌اش بزرگ‌ترین فهرست از داده‌های مربوط به رای‌دهندگان جمهوری‌خواه را درست کرده است».

وی افزود: «در نتیجه اجاره دادن این لیست به دیگر نامزدها و گروه‌ها از طریق قانونی، یکی از بهترین کارهایی است که من می‌توانم برای زیست‌بوم جمهوری‌خواهان انجام دهم. خوب کارزار انتخاباتی هم پول در می‌آورد و این برای همه طرف‌ها برد- برد است».

پایگاه آمریکایی «هیل» در این باره گزارش داده است: «اجاره دادن لیست‌های سیاسی، یک اقدام مشترک در سیاست است. در سال ۲۰۱۷ کمیته ملی حزب دموکرات موافقت کرده بود که ۱.۵۶ میلیون دلار برای دسترسی به اطلاعات رای‌دهندگان پرداخت کند، اطلاعاتی که توسط هیلاری کلینتون در مبارزات انتخاباتی ۲۰۱۶ جمع‌آوری شده بود».

طبق قوانین آمریکا، «کمیسیون فدرال انتخابات» از ستادهای انتخاباتی که در ازای دریافت لیست‌ها پول می‌پردازند، می‌خواهد که در ازای اجاره این لیست‌ها پولی منصفانه و مطابق با شرایط بازار پرداخت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس