کد خبر 902137
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
کی روش

کادر اجرایی و فنی تیم ملی روز گذشته عکسی به یادگار گرفتند تا مشخص شود برای جام ملت های آسیا تدارکات قدرتمندی ایجاد شده است.

به گزارش مشرق، در تمرین روز گذشته تیم ملی بازار گرفتن عکس تیمی و یادگاری داغ بود؛ در این تمرین بازیکنان و مربیان تیم ملی تصمیم گرفتند به صورت تیمی جلوی دوربین ها بایستند و عکسی به یادگار بگیرند تا مشخص شود روحیه بالایی برای مسابقات آینده دارند. از آنجا که لیست نهایی تیم ملی برای جام ملت های آسیا به احتمال فراوان از بین همین نفرات انتخاب خواهد شد، کارلوس کی‌روش هم با گرفتن چنین عکس های تیمی موافقت کرد.


نکته قابل توجه عکس تیمی کادر اجرایی و فنی تیم ملی فوتبال بود؛ این کادر که تعدادشان کم هم نیست نشان می دهد کی روش با تعدد نفرات امور را کاملا تقسیم کرده و از همه مهم تر اینکه همه امکانات در اختیارش بوده تا بتواند نفرات مورد نظرش را وارد تیم کند.


اگرچه کی روش در انتخاب نفرات کادرش گاها با انتقادهایی مواجه شده و نمونه بارز آن انتخاب سباستین به عنوان مربی است. سرمربی تیم ملی هیچگاه درباره روند انتخاب همکارانش در کادر اجرایی و فنی تیم ملی به صورت جزئی صحبتی نکرد و معمولا تلاش کرده تا به هیچ کس درباره حضور افراد توضیحی ندهد. او حتی گاها در انتخاب مربی و همکارانش فدراسیون را هم در جریان نگذاشت و همین شد که بعضی وقت ها دیدیم برخی افراد به شکل ناگهانی در اردوها حضور یافتند.


همین چند روز قبل بود که فردی به نام میگل لوپز ناگهان در کنار تیم ملی حضور یافت و بعدا مشخص شد به عنوان مسئول اجرایی فعالیت می کند. او دقیقا کارهایی را قرار است انجام دهد که یک سرپرست یا مدیر تیم وظیفه اش است و حال اینکه چنین فردی با چنین ویژگی هایی باید از خارج از کشور به ایران بیاید هم سوالی واضح در این باره محسوب می شود.


با این وجود کی روش که در طول سال های گذشته تغییرات زیادی در کادر اجرایی و فنی تیم ملی ایجاد کرده، حالا به یک گروه واحد رسیده و احتمالا همین گروه همکاران او را در جام ملت های آسیا تشکیل خواهند داد.


سرمربی تیم ملی در تیمش دو تدارکات(رضا جاودان و تورج کشاورز)، 4 ماساژور(محمد صابری، سیداحسان سادات حسینی، هادی نجات پور و حمید اسماعیلی که جدیدا به کادر اضافه شده)، یک فیزیوتراپ(میکائیل فریرا)، دو پزشک کارکشته(پرهام خانلری و علیرضا شهاب)، مدیررسانه(امیرحسین حسینی)، مسئول روابط بین الملل(امید جمالی) و مدیر تشریفات(مهدی خراطی) دارد.


کادرفنی کی روش نیز از مربیان خارجی پرتعداد و مارکار آقاجانیان به عنوان تنها مربی ایرانی تشکیل شده که در کنار این مربی پرتغالی برای رسیدن به اهداف فنی خود تلاش می کنند.


کی روش وظیفه بدنسازی تیمش را به دیگو جیاچیتو سپرده که از حدود یکسال قبل به تیم اضافه شد، وظیفه تمرین دادن دروازه بان ها با دیگو لوپز است و اوسیانو داکروز، سباستین، مک در موت و مارکار آقاجانیان نیز به عنوان دستیاران کی روش امور فنی را زیر نظر او دنبال می کنند.


به تازگی به کادرفنی کی روش فردی به نام مانوئل اضافه شده؛ او که بعد از جام جهانی در تیم ملی حضور یافت، از این پس آنالیزور تیم ملی خواهد بود و به عنوان یک تئوریسین عمل می کند. میگل لوپز هم که مسئولیت امور اجرایی یا عبارت خودمان همان سرپرستی تیم را جلو می برد.


یک نکته مهم هم در عکس تیمی کادر اجرایی و فنی به غیبت فیلیپه سانتوس برمی گردد. فردی که سابقه فعالیت در روزنامه رکورد پرتغال را دارد و گفته می شد به عنوان مدیررسانه ای فعالیت می کند. حالا با اضافه شدن امیرحسین حسینی به تیم ملی او غایب تیم است و مشخص نیست که آیا به ایران برمی گردد یا خیر.


با همه این شرایط مشخص است که کی روش کادر اجرایی و فنی پر و پیمانی را انتخاب کرده تا بتواند تیمش را با آرامش برای مسابقات جام ملت های آسیا آماده کند. بی تردید عیار این کادر در آینده مشخص می شود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس