کد خبر 902078
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳
رسولی

خزانه دار شورای اسلامی شهر تهران در مخالفت با کمک شهرداری به مراسم اربعین حسینی گفت: هزینه نکردن دراین‌باره به نفع ما است، ما وکیل مردم هستیم و باید منافع شهروندان را انتخاب کنیم.

به گزارش مشرق، سید حسن رسولی در بررسی «لایحه مجوز انجام هزینه به شهرداری برای مشارکت در اربعین حسینی» جلسه امروز شورای شهر تهران، اظهار کرد: این لایحه در ۴ شهریور ۹۷ تقدیم شورا شده است و در قالب این لایحه ۱۰ میلیارد تومان به‌منظور تأمین خدمات مطلوب و مناسب و فراهم کردن امکانات و تجهیزات ضروری، رفاهی و بهداشتی و کمک به ایجاد پایگاه‌های موردنیاز برای زائرین ایرانی عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی(ع) تقاضا شده است.

بیشتر بخوانید:

جایگاه سیار سوخت در مرزها برای ایام اربعین

نائب رئیس کمیسیون برنامه‌وبودجه شورای شهر تهران همچنین تأکید کرد: این لایحه در جلسه مشترک سه کمیسیون برنامه‌وبودجه، سلامت، خدمات شهری و محیط‌زیست و فرهنگی و اجتماعی شورای شهر موردبررسی قرار گرفت. خروجی این جلسه این بود که با توجه به اینکه هزینه کرد اعلام‌شده در این لایحه از محل ردیف ۶۱۷۰۵۰۱۶۹ بودجه مصوب سال ۹۷ شهرداری تهران تحت عنوان «اعتبار پیش‌بینی‌نشده هزینه‌ای در اختیار شهردار تهران» تعیین‌شده و با توجه به اینکه هزینه کرد ردیف پیشنهادشده در اختیار شهردار است، از این‌رو تائید لایحه مورد بحث فاقد موضوعیت تشخیص داده شد.

رسولی در ادامه در مخالفت خود با این لایحه، اظهار کرد: در دو ردیف (هزینه‌ای و سرمایه‌ای) بودجه سال ۹۷، ۶۷ میلیارد تومان در اختیار شهردار تهران قرارگرفته است تا بر اساس تشخیص خود هزینه کند. همچنین در ردیف ۱۰۷۱۴۰۲۵ بودجه امسال تحت عنوان «کمک به اجرای برنامه‌های آیینی و عاشوری و اربعین حسینی» نیز ۲ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان نیز به شهرداری اجازه کمک داده‌شده است. به عبارتی درمجموع ۶۹ میلیارد و ۳۶۰ میلیون تومان به‌صورت جاری و تملک دارایی به اختیار شهردار تهران گذاشته‌شده تا در هر موضوعی که به لحاظ مدیریتی تشخیص دهد، ازجمله برنامه اربعین هزینه کند.

وی با بیان اینکه چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است، گفت: امروز عده کثیری از طلبکاران از شهرداری بلاتکلیف هستند، خانواده‌ای که سالها قبل ملک خود را برای اجرای پروژه‌های عمرانی شهری به قیمت کارشناسی قبل از گران شدن دلار  در اختیار شهرداری گذاشته‌اند و هنوز پولشان را دریافت نکرده اند و امروز خانه‌به‌دوش هستند، پیمانکارانی که در زندان هستند و خانواده‌هایی که به طلاق کشیده شده است. خواهش می‌کنم اعضای شورای شهر روزهای دوشنبه به معاونت مالی و اداری شهرداری تهران سری بزنید و ببینید که شهرداری با چه وضعیتی مواجه است.

رسولی تصریح کرد: برخی از دوستان از من می‌خواهند که با این لایحه مخالفت نکنم، زیرا در سطح جامعه مناسب نیست که عنوان شود عضو شورا برای هزینه کرد برگزاری مراسم اربعین توسط شهرداری مخالف است، ما نمایندگان مردم هستیم و باید انتخاب کنیم. هزینه نکردن دراین‌باره به نفع ما است، ما وکیل مردم هستیم و باید منافع شهروندان را انتخاب کنیم، گرد گویی مناسب جایگاه وکلای مردم نیست، قطعاً بر اساس تشخیص و وظیفه دینی و اخلاقی و سوگندی که برای مردم یادکردیم که مدافع حقوق آن‌ها باشیم و از بیت‌المال صیانت کنیم، مخالف این لایحه هستیم.

خزانه‌دار شورای شهر تهران با اشاره به اینکه هزینه ماهانه هر عضو شورای شهر ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان است، گفت: به نمایندگی از شورا آمادگی دارم در صورت توافق هرچند ماه که اعضا می‌خواهند از این هزینه‌ها برای کمک به برگزاری مراسم اربعین تخصیص دهم. از روز اول اعلام‌شده که ما شفاف،  سالم و صادق هستیم، در این مورد نیز صادق و شفاف و بی رو دربایستی عمل کنیم.

وی ادامه داد: شهردار تهران اختیار دارد که از ردیف اعتباری که حدود ۷۰ میلیارد تومان است برای کمک به برگزاری مراسم اربعین هزینه کند، اینکه این کمک به‌صورت لایحه یا طرح باشد، فرقی نمی‌کند اما از اعضای شورای شهر تهران خواهش می‌کنم که با مردم روراست باشند و گرفتار سیاسی‌کاری نشوند.

‌رسولی درباره پیشنهاد برای جذب کمک‌های مردمی برای تأمین مالی و خدماتی مراسم اربعین گفت: شهرداری تهران فاقد اعتبار است. خواهش می‌کنم همکارانم با مردم در کف خیابان صحبت کنند، اینکه فراخوان داده شود خیرین برای کمک صف بکشند، باید بگویم که طلبکاران و کسانی که خود را می‌خواهند به آتش بکشند، مقابل شهرداری صف خواهند کشید. از همکاران خواهش می‌کنم آنچه باور مردم است را در این لایحه ببینند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • a IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    13 2
    آره بدین برا برگزاری کنسرت که همه مردم کیف کنن اینا سردمدارای یک حکومت شیعه اند مثلا
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    6 0
    ماشین شورا رو بردن چپ و چوله کردن زبونت کجات بود که منافع مردم رو نگفتی؟
  • احمد IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    6 0
    ان شاء الله به زودی مثل شورای شهر بابل باطنش برای مردم عیان می‌شود
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    7 0
    آره راس میگه! بذارید پولا رو بدن به برادرشون که بره شمال صفا! چقدر هم که امثال شما به فکر بیت المالید! خرج کردن برا امام حسین لیاقت میخواد. هر کسی این لیاقت رو نداره.
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    2 0
    واقعا ام القري جهان تشيع دست چه عجوبه هاي افتاده !!!! به اينها باشه از زائران امام حسين(ع )‌ عوارض و ماليات هم ميگيرن
  • IR ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    2 0
    شاید حدود یک میلیون نفر از تهران برای زیارت اربعین به کربلا می روند. اینها مردم نیستند و شهرداری در برابر آنها هیچ وظیفه ای ندارد؟؟؟!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس