پیاده‌روی اربعین

یک مقام مسئول در استان بصره، اخبار و شایعات درباره بسته بودن گذرگاه مرزی شلمچه را تکذیب کرد و گفت، هیچ تصمیمی برای ممانعت از زائران ایران وجود ندارد.

به گزارش مشرق، «مرتضی الشحمانی» رئیس کمیته گذرگاه‌های مرزی استانداری بصره در جنوب عراق، از باز بودن مرزهای این استان بر روی زائران اربعین حسینی خبر داد.

الشحمانی، امروز شنبه، به وبگاه خبری «بغداد الیوم» گفت که هیچ تصمیمی برای منع زائرانی که با پای پیاده از گذرگاه شلمچه به مقصد استان کربلا جهت شرکت در مراسم اربعین حسینی در حرکت هستند، وجود ندارد. 

این مقام مسئول در استانداری بصره گفت:‌ پیش‌بینی می‌شود، طبق کمترین برآوردها، دست‌کم نیم‌میلیون زائر از سه ورودی بصره وارد شوند؛ اول فرودگاه بصره، دوم گذرگاه سفوان (کویت-عراق) و سوم گذرگاه شلمچه.

بیشتر بخوانید:

سودجویی شرکت‌های هواپیمایی در ایام اربعین/ وزارت خارجه در ماجرای ویزای اربعین کم‌کاری کرد

طبق گفته این مسئول عراقی، طرحی امنیتی-خدماتی کاملی برای تأمین امنیت و تنظیم روند ورود زائران به هر تعداد که باشند آماده شده است.

همچنین هیأت «موکب‌های حسینی» در بصره از مشارکت 1332 موکب خدماتی که میهمانان به مقصد کربلا را با عذا و نوشیدنی پذیرایی می‌کنند، خبر داد و اعلام کرد که بعد از استقبال از زائرانی که از بصره عبور می‌کنند، خدمات خود را به داخل کربلا منتقل می‌کند.

هفده روز تا اربعین حسینی باقی مانده و افراد، گروه‌ها، دسته‌ها و کاروان‌های زیارتی اندک اندک در حال آغاز عزیمت به سوی کربلای معلی جهت برگزاری مراسم راهپیمایی اربعین حسینی و عزاداری در کربلا می‌شوند. 

«علی الجبوری» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی عراق نیز روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه السومریه عراق از تلاش برای تأمین امنیت زائران اربعین حسینی خبر داد و گفت که «عملیات بزرگی در استان بابل انجام شد و طی آن شماری کمربند انفجاری و سلاح‌های مختلف در محلات حرف النصر، اسکندریه و دیگر مناطق کشف و ضبط شد». 

الجبوری تأکید کرد که طرح امنیتی برای تأمین امنیت زائران، تا پایان مراسم اربعین ادامه خواهد یافت. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس