کد خبر 901188
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
علی مؤیدی خرم‌آبادی

رئس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز از قاچاق بیش از یک میلیارد لیتر سوخت در دو الی سه ماه گذشته و تشکیل ۲۷۲ پرونده قاچاق ارز در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش مشرق، سردار مویدی در نشست دبیران کمیسیون‌های برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ها در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره قاچاق سوخت اظهار کرد: در بحث سوخت واقعاً در سال‌های گذشته و هم اکنون به لحاظ اختلاف قیمت بین کشور ما و کشورهای همسایه، شاهد غفلت و بی توجهی در گذشته در عدم تعادل بین قیمت بیرون و داخل بودیم و بخشی از سرمایه ملت از این طریق هدر رفته و متاسفانه همچنان استمرار دارد.

وی افزود: این اتفاق بسیار تلخ و ناگوار است زیرا به علت عدم تنظیم قیمت سوخت شاهد این جرم مشهود هستیم و میلیاردها لیتر سوخت از سرمایه این ملت به تاراج می رود.

مویدی اضافه کرد: این حق مردم و نسل های آینده است که این اختلاف قیمت که باعث به تاراج رفتن سرمایه مردم شده، یک روزی به پایان برسد. اگر قرار باشد این اختلاف، همچنان استمرار داشته باشد و شاهد به تاراج رفتن به سرمایه مردم باشیم، اشکال اساسی در نوع مدیریت ماست.

بیشتر بخوانید:

اظهارات رحمانی فضلی درباره سهمیه‌بندی بنزین

وی گفت: در 5 الی 6 ماهه گذشته که در ستاد هستم، تلخ ترین صحنه برای من، دیدن به تاراج رفتن سرمایه مردم در بحث سوخت است. لذا می‌طلبد اصحاب رسانه از نظام و مسئولان نظام بخواهند هر چه سریعتر این صحنه‌های تلخ را پایان ببخشند.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: تلاش همه دست اندرکاران در عرصه مهار کردن این پدیده در خور تقدیر و تشکر است اما به لحاظ اختلاف فاحش قیمت که چندین برار قیمت داخل است، مهار کردن این پدیده با این شرایط ممکن نیست. در دو الی سه ماه گذشته بیش از یک میلیارد لیتر از سرمایه این ملت به طرق مختلف قاچاق شده است.

مویدی در پاسخ به سئوال دیگری درباره میزان قاچاق ارز با توجه به نوسانات ارزی و عزم دولت برای کنترل بازار ارز، چه تدبیری برای این مسئله اندیشیده شده است اظهار کرد: در سال 97، 272 پرونده کلان در بحث ارز تشکیل دادیم که هم تعزیرات و هم محاکم قضایی در حال رسیدگی و بررسی این پرونده ها هستند. اخیراً بحث خروج ارز منتفی شده و در بحث ورود هم تقریبا منتفی شده است.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره میزان پرونده‌های قاچاق تشکیل شده گفت: تا پایان سال جاری 74 هزار و 140 پرونده در حوزه مقابله ای تشکیل شده که نسبت به مدت مشابه شاهد افزایش 26 درصدی تشکل پرونده بودیم که ارزش این پرونده ها 46 هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به گذشته، رشد چشمگیری را نشان می‌دهد.

رئیس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در پاسخ به سئوال دیگری درباره تشکیل شعب ویژه رسدگی به پرونده های قاچاق کالا و ارز اظهار کرد: بیش از یک هزار و 100 شعبه ویژه در سطح کشور در حال رسیدگی به پرونده‌ها در قوه قضائیه و تعزیرات است و بیش از 40 شعبه تجدیدنظر نیز به پرونده‌ها رسیدگی می‌کنند.

وی در پاسخ به سئوال دیگری درباره سازمان یافته بودن یا نبودن قاچاق سوخت افزود: بحث قاچاق طبیعی است که یک جرم سازمان یافته است و بیشتر کسانی که در این عرصه کار می کنند، تشکیلاتی و سازمان افته هستند و چه بسا با بخشی از ساختارهای اداری و دولتی ما پیوند خورده باشد اما درصد آن قابل اندازه گیری و محاسبه نیست. آنچه مسلم است، شبکه‌های قاچاق کالا و ارز، تلاش‌هایی در این عرصه داشتند و اگر در ادامه کار توانستیم به یک درصد قابل قبول برسیم، به اصحاب رسانه و مردم اطلاع رسانی می‌کنیم.

مویدی اضافه کرد: ما در بحث مبارزه با قاچاق سوخت، به شبکه‌های خوبی رسیدیم و پرونده های خوبی تشکیل شده است. طبیعی است که قاچاق سوخت جزو جرایم سازمان یافته است و ما هم به طور تشکیلاتی و سازمان یافته با آن برخورد می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • علی IR ۱۷:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    حتما باز میخوان قیمت سوختو افزایش بدن بابا پول ما بی ارزشه قیمت سوخت پایین نیست حقوق ملتو به دلار بدین قیمت سوخت رو هم به دلار بگیرین
  • حامد IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    دنباله بهانه بودید که بنزین گران کنید خدارو شکر جور شد
  • IR ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۸
    0 0
    فقط یه کاری کنید قیمت کرایه ها سربه فلک نکشه شماها نگران تاراج ملت بودید زودتر اقدام میکردید دندون گرد کردید حسابی
  • فرید عزیزکریمی IR ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۹
    0 0
    بگو میخایم گرونش کنیم. شهروند بیچاره.
  • US ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
    0 0
    ما در گزارش های مستند وضعیت مردم و قاچاقچیان را دیدیم. منطقه را دیدیم. امکاناتشان را هم دیدیم. اگر ناچارند بگذارید بخورند. نوش جانشان. کی بخوره بهتر از هموطنهای بلوچ و لب مرزیمان.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس