نام و تصویر 15 سعودی مشکوک به حضور در پرونده مفقودشدن «خاشقچی» منتشر شد

بررسی‌ها بعد از انتشار نام تیم سعودی مشکوک در پرونده خبرنگار منتقد آل‌سعود نشان می‌دهد تعدادی از آنان افسران امنیتی و ارتش یا گارد محافظتی ولی‌عهد سعودی بودند.

به گزارش مشرق، بعد از آنکه روز سه‌شنبه دوم اکتبر «جمال خاشقچی» خبرنگار و فعال سیاسی سعودی بعد از ورود به کنسولگری عربستان در ترکیه ناپدید شد، تصاویر ۱۵ شخص از اتباع عربستان سعودی منتشر شد که یک ساعت پیش از ورود خاشقچی به کنسولگری وارد شده و سه ساعت پس از ورود خاشقچی از کنسولگری خارج شدند.

یک فعال رسانه‌ای مستقر در واشنگتن با بررسی هویت این ۱۵ نفر دریافته است بسیاری از آنان افراد نزدیک به رژیم آل‌سعود و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی هستند. 

بیشتر بخوانید:

آمریکا در جریان نقشه عربستان علیه خاشقجی بود

یکی از این افراد «محمد سعد الزهرانی» نام دارد که از محافظان نزدیک بن سلمان است و قبلا در تصویری همراه با بن سلمان دیده شده است و به نظر می‌رسد وی از گاردهای محافظ سلطنتی است. 

فرد دیگری با نام «ماهر عبدالعزیز مطرب» دیده می‌شود که یک سرهنگ امنیتی است و پیش از این در سفارت عربستان در لندن مستقر بوده است. 

این فعال مستقر در واشنگتن ادامه داد، نام یکی دیگر از این افراد «حسن العریفی» است که این نام با حساب کاربری یک افسر نیروهای ویژه عربستان در فیس‌بوک مطابقت دارد. 

فرد دیگر، «منصور عثمان ابوحسین» است که بر اساس مقاله‌ای در الشرق الاوسط یک افسر ارتش در عربستان است.

همچنین یکی دیگر از این افراد، «وحید عبدالله الشهری» است که افسر نیروهای هوایی ارتش عربستان سعودی است و یک ماه قبل از ولی‌عهدی بن سلمان، از سروانی به سرگردی ارتقاء درجه پیدا کرده و از عناصر نزدیک به مقامات سلطنتی است.

فرد دیگر «ثائر غالب الحربی» است که برای دفاع از کاخ بن سلمان در برابر حمله ماه اکتبر سال گذشته ترفیع درجه گرفت و سرهنگ شد. 

«صلاح محمد الطبیقی» که رئیس بخش شواهد قانونی بخش امنیت عمومی عربستان سعودی است، به گفته یکی از رسانه‌های ریاست هیأت ۱۵ نفره را برعهده داشته و به نوعی او مسئول از بین بردن هرگونه سرنخ از حادثه است. 

بر اساس گزارش منابع امنیتی ترکیه، این شش نفر به همراه نُه نفر دیگر که در بین آنها مقامات سعودی دیده می‌شود، در تاریخ دوم اکتبر با دو هواپیمای جت خصوصی وارد استانبول شده و بعد از ناپدید شدن خاشقچی، ضمن تقسیم شدن به دو گروه، به دبی و قاهره پرواز کردند.

جمال حمزه خاشقچی، روز سه‌شنبه دهم مهرماه (دوم اکتبر) برای امور ازدواج خود به کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه مراجعه کرد و دیگر دیده نشد که از آنجا بازگردد. سه شب بعد، شنبه‌شب (ششم اکتبر)،‌ خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول ترکیه‌ای گفت که خاشقچی احتمالا کشته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس