کد خبر 900785
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۰
سرطان

فوق تخصص خون و سرطان ضمن هشدار در مورد شیوع سرطان روده بزرگ گفت:سابقه خانوادگی، نوشیدن مشروبات الکلی و بیماری‌های حاد شکمی از دلایل بروز این بیماری است.

به گزارش مشرق، مجتبی قدیانی در آستانه برگزاری همایش تازه‌های سرطان کولورکتال با اشاره به اینکه سرطان روده بزرگ، سومین سرطان شایع در دنیاست و در کشورهای توسعه یافته و صنعتی شیوع بیشتری دارد، گفت: این نوع سرطان در کشور ما نیز به دلیل تغییر در سبک زندگی رو به افزایش است.

بیشتر بخوانید:

وی افزود: دلایل زیادی می‌تواند در ابتلا به سرطان روده بزرگ نقش داشته باشد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ابتلا به پولیپ های غیرسرطانی روده و راست روده در جداره داخلی این عضو، سابقه خانوادگی، وجود فاکتورهای غیرطبیعی ژنتیکی، نوشیدن مشروبات الکلی و بیماری‌های حاد شکمی اشاره کرد.

قدیانی اذعان داشت :در  همایش یکروزه  سرطان کولورکتال که با همکاری انجمن خون و سرطان بالغین ایران و گروه خون و آنکولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار می شود، بیمارستان طالقانی میزبان پزشکانی مجرب است که به ارائه آخرین دستاوردهای علمی در خصوص تشخیص و درمان این بیماری خواهند پرداخت.

وی ادامه داد: در این همایش پیرامون محورهایی نظیر تازه های جراحی سرطان کولورکتال، تازه های شیمی درمانی در درمان سرطان کولورکتال و دسترسی بیماران به درمان های جدید بحث و تبادل نظر انجام خواهد شد.

فوق تخصص خون و سرطان خاطرنشان کرد: این کنگره علمی از امتیاز بازآموزی برای گروه های هدف برخوردار است که فوق تخصص خون و سرطان ، متخصص پرتودرمانی، پزشکان عمومی، متخصص جراحی ،متخصص داخلی، دکترای ژنتیک، دکترای علوم آزمایشگاهی، فوق تخصص گوارش و کبد بالغین، متخصص آسیب شناسی و متخصص رادیولوژی از جمله گروه های هدف این همایش هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس