محمد علی الحوثی

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن با اشاره به اینکه عربستان و متحدانش در مقابل راه حل افزایش ارزش ریال یمن سنگ اندازی می کنند، گفت: متجاوزان جنگ اقتصادی علیه یمن به راه انداخته اند.

به گزارش مشرق، «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن بامداد سه شنبه تاکید کرد که عربستان و متحدانش در مقابل راه حل افزایش ارزش ریال یمن سنگ اندازی می کنند و متجاوزان جنگ اقتصادی علیه یمن به راه انداخته اند.

وی با اشاره به ادعای کمک ۱۱.۸ میلیارد دلاری عربستان به بانک مرکزی یمن در عدن، تاکید کرد: آنها می گویند که پول دادند، کجاست این پول؟ این پول کجا صرف شده؟ چه کسی غارت کرده؟ چرا نتوانست باعث ثبات ریال شود؟

بیشتر بخوانید:

واکنش رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به خبر ترور خاشقجی

پیشتر نیز کمیته عالی انقلاب یمن از ائتلاف سعودی- آمریکایی، هم پیمانان و دولت مستعفی یمن خواست با بلوکه نکردن پول، تحویل درآمدها و نگهداری آن در بانک، غارت نکردن و پرداخت حقوق بدون قید و شرط، به تعهدات خود در برابر ساز و کار ارائه شده توسط سازمان ملل عمل کنند.

محمد علی الحوثی همچنین در نامه ای به دبیرکل و فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن خواستار ایجاد مکانیسمی برای ارائه کمک های پولی به مردم یمن شد.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن پیشنهاد کرده بود تا ساز و کاری برای جایگزین کردن مواد غذایی به پول ایجاد شود تا به خانواده های نیازمند از طریق افتتاح حساب بانکی به صورت بی واسطه کمک شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس