شهید علی لویمی باقری

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به بیان خاطره‌ای از زبان برادر شهید منجزی پرداخت و چگونگی خداحافظی و حلالیت طلبیدن او با اقوام و بستگانش را شرح داد.

به گزارش مشرق، آئین بزرگداشت شهدای حادثه تروریستی ۳۱ شهریور اهواز با حضور جمع زیادی از مردم، خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان و جمعی از علما و روحانیون در این کلانشهر برگزار شد.

در این برنامه آیت‌الله محسن حیدری نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه موقت اهواز به بیان برخی از ویژگی‌های شهدای حادثه تروریستی اهواز پرداخت و اظهار داشت: ما از قبل از شهادت با شهید علی لویمی باقری ارتباط داشتیم و او را می‌شناختیم.

جانباز تجاوز نیروهای آمریکایی به خلیج فارس

وی در همین ارتباط توضیح داد: شهید لویمی در سال ۱۳۶۵ به همراه شهید مهدوی بود که یک هلیکوپتر آمریکایی که به مرز دریایی ایران تجاوز کرده بود را ساقط کردند، بعد از آن توسط نیروهای آمریکایی در خلیج همیشه فارس اسیر می‌شوند که آنقدر او را شکنجه می‌دهند تا فلج شد.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: شهید لویمی از سال ۱۳۶۵ تا زمان شهادت یعنی ۳۲ سال بر روی ویلچر بود ولی خم به ابرو نیاورد.

وی اضافه کرد: این برادر بزرگوار نمونه و الگوی واقعی یک سرباز، جانباز، بسیجی، مومن و مقاوم بود که فقط شهادت را کم داشت که به آن هم دست یافت و گوارایش باد.

آیت‌الله حیدری در بخش دیگری از سخنان خود به ویژگی‌های شهید حسین منجزی یکی دیگر از شهدای حادثه تروریستی اهواز از دیار گتوند اشاره کرد و گفت: این شهید بزرگوار در سال ۱۳۶۴ در حالی که یک جوان ۲۱ ساله ازدواج کرد ولی دو ماه بعد از عروسی به جبهه رفت و مجروح شد.

۱۶۰ ترکش یادگاری از دفاع مقدس

وی خاطرنشان کرد: شهید منجزی ۱۶۰ ترکش از دوران دفاع مقدس در بدن داشت که اصلا به روی خود نمی‌آورد و همیشه شاداب بود ولی همواره از درد مجروحیت به خود می‌پیچید و با قرص می‌خوابید.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: شهید منجزی ۵ فرزند دختر و پسر تربیت کرد که تعدادی از آنها تحصیلات عالیه دانشگاهی دارند و دکتر و مهندس هستند.

وی در ادامه سخنان خود به بیان خاطره‌ای از زبان برادر شهید حسین منجزی پرداخت و عنوان کرد: این شهید در شب عاشورا یعنی دو روز قبل از شهادت همه اقوام و فامیل را در خانه دعوت و با همه آنها خداحافظی کرد و از آنها حلالیت طلبید.

نماینده مردم استان خوزستان در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: برادر شهید منجزی عازم سفر کربلا بود ولی شهید مانع رفتنش شد و به او گفته بود کار مهمی دارم که این سفر را فعلا کنسل کن، گویی به او الهام شده بود که به شهادت می‌رسد.

تکرار حماسه مادر وهب در شهر تشان

استاد حوزه علمیه اهواز با گرامیداشت یاد و خاطره کوچکترین شهید حادثه تروریستی اهواز اظهار داشت: شهید محمدطاها اقدامی شب قبل از حادثه تا پاسی از شب در مراسم سوگواری حضرت سیدالشهدا(ع) حضور داشت و با همان پیراهن عزا به مراسم رژه آمده بود که به شهادت رسید.

وی با اشاره به اهدای پیراهن شهید محمدطاها اقدامی به حضرت امام خامنه‌ای گفت: این باعث افتخار ماست که نائب بر حق امام زمان(عج) بر پیراهن خون آلود شهید خردسال حادثه تروریستی اهواز بوسه زد و به او ادای احترام کرد.

آیت‌الله حیدری به حضور خود در مراسم تشییع پیکر پاک شهید یونس پورجلو در شهر تشان استان خوزستان اشاره کرد و توضیح داد: در این برنامه مادر شهید با صلابت و بدون قطره ای اشک بر بالای سر فرزند خود حاضر شد.

وی گفت: این مادر در حالی که لباس رزم دردانه خود را بر تن داشت او را مورد خطاب قرار داد و با صدای بلند گفت که مادر شیرم حلالت باشد تو در راه امام حسین(ع) کشته شدی.

ارتباط تنگاتنگ شهید فاضلی سواری با سیدالشهدا

امام جمعه موقت اهواز در بخش دیگری از سخنان خود برخی از ویژگی‌های شهید سید حسن فاضلی سواری را برشمرد و بیان کرد: این شهید یک نوجوان بود ولی با این سن کم یک موکبی را راه اندازی کرد و به عزاداران حسینی خدمت می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان ادامه داد: این شهید عزیز هم یک رابطه تنگاتنگی با حضرت سیدالشهدا(ع) داشت و در یک عالم دیگری سیر می‌کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    3 0
    شادی روحشان صلوات
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    6 0
    خدا رحمتش کند خدا شهید مهدوی و همه شهدا را هم بیامرزد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس