کد خبر 900500
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
شاهزاده منتقد

شاهزاده منتقد محمد بن سلمان، از مردم عربستان خواست قیام کرده و کشوری بر مبنای قانون اساسی تشکیل دهند.

به گزارش مشرق، بحران ربودن و احتمال قتل «جمال خاشقچی» در کنسولگری عربستان در استانبول، روز به روز برای حکومت سعودی شدت می‌گیرد؛ تا جایی که یک شاهزاده مخالف با قدرت مرکزی در عربستان، مردم این کشور را به قیام و تغییر حکومت دعوت کرده است.

بیشتر بخوانید:

خاشقچی فریب سفیر عربستان در آمریکا را خورد

کشف هویت تیم سعودی که وارد کنسولگری شدند

«خالد بن فرحان آل سعود» شاهزاده سعودی که پس از به قدرت رسیدن «محمد بن سلمان» به آلمان فرار کرده است؛ در صفحه توئیتر خود خواستار انتقال قدرت به «احمد بن عبدالعزیز» و تأسیس دولت سعودی چهارم بر مبنای «قانون اساسی» در صورت اثبات نقش عربستان در ترور خاشقچی، شده است.

او نوشت: «اگر ترور استاد جمال خاشقچی ثابت شود، از تمامی طیف‌های مردم عربستان دعوت می‌کنم با مشارکت در اقدامی قانونی و از طریق "نافرمانی مدنی" نظام سیاسی را تغییر داده و قدرت را به "امیر احمد بن عبدالعزیز" منتقل و کشور عربی سعودی چهارم بر مبنای قانون اساسی را تأسیس کنند.»

این شاهزاده مخالف قدرت حاکم در عربستان، پیش از این نیز در توئیتی نوشته بود: «چه به سر ما آمده است؟ آیا اجسادی بی روح شده‌ایم؟ آیا بار دیگر بت پرست شده‌ایم؟ آیا انسانیت و احساسات خود را از دست داده و نیست شده‌ایم؟»

ناپدید شدن جمال خاشقچی نویسنده و منتقد سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول بتدریج به یک بحران جدی برای پادشاهی سعودی تبدیل می‌شود.

سازمان ملل، سازمان عفو بین‌الملل، شخصیت‌های سیاسی و رسانه‌ها و همچنین دولت ترکیه به شدت خواهان شفاف‌سازی عربستان از سرنوشت خاشقچی هستند. پلیس ترکیه کماکان اصرار دارد که طبق تصاویر ویدئویی دوربین‌ها، این منتقد مطرح عربستانی وارد کنسولگری شده و از آن خارج نشده است. اردوغان نیز گفته است که شخصا به این پرونده رسیدگی خواهد کرد.

در آخرین اقدام دولت ترکیه ضمن احضار مجدد سفیر سعودی، خواستار تفتیش کنسولگری عربستان سعودی در استانبول شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    0 12
    مردیکه خودش رفته المان و واسه مردمش نسخه میپیچه
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۶
    2 0
    اللهم اشغل الظالمین بالظالمین...
  • US ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۷
    10 0
    از این شاهزاده باید حمایت کنیم تا بر ضد عربستان اقدام کنه اگر هم موفق شد مطمئننا حکومت اینده عربستا ن روابط خوبی با ایران خواهد داشت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس