کد خبر 899229
تاریخ انتشار: ۱۳ مهر ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۰
کشف قمری خارج از منظومه شمسی

ستاره‌شناسان از کشف قمری خارج از منظومه شمسی که به دور یک سیاره فراخورشیدی می‌چرخد، خبر دادند.

به گزارش مشرق،‌ تاکنون ما می‌دانستیم قمرهای زیادی در منظومه شمسی ما وجود دارند اما آیا در خارج از منظومه ما قمر دیگری وجود دارد؟

براساس گزارش «ساینس دیلی»، سال گذشته «الکس تیچی» و «دیوید کیپینگ» دو ستاره‌شناس از دانشگاه کالیفرنیا اولین ماه خارجی را با استفاده از اطلاعات به دست آمده از تلسکوپ کپلر کشف کرده‌اند.

آنها این کشف را با استفاده از تلسکوپ قدرتمند هابل پیگیری کردند و در حال حاضر مشاهدات به دست آمده حضور این قمر را در خارج از منظومه شمسی بیش از پیش تایید کرد.

کیپینگ گفت: این اولین مورد تشخیص یک ماه در بیرون از منظومه شمسی است.

وی افزود: تایید وجود این قمر سرنخ‌های اساسی درباره توسعه سیستم‌های سیاره‌های فراخورشیدی را فراهم می‌کند و ممکن است موجب بازگشت کارشناسان به نظریه‌های خود در مورد چگونگی قمرهای اطراف سیارات شود.

طبق اطلاعات به دست آمده این قمر به دور سیاره فراخورشیدی «Kepler-1625b» می‌چرخد و 8 هزار سال نوری از زمین فاصله دارد.

این سیاره فراخورشیدی به اندازه مشتری، با شعاعی 11 برابر بزرگ‌تر از زمین و جرمی بیشتر از مشتری است.

این ماه به عنوان اولین ماه خارج از منظومه شمسی با عنوان «Kepler-1625b-i» نام‌گذاری شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • US ۰۶:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    6 4
    از بچه های هوا فضا که فرستادن اون بالا دیدن، بپرسید تا بهتون بگن ته این آسمون بن بسته! بپرسید تا بهتون بگن که چقدر توسط 5+1 بهشون فشار آوردن تا به کشورهای دیگه جهان نگن اون بالا چیه و چی دیدن، جریان این همه فشار موشکی فکر کردین برای چیه؟ برای اینکه درس عبرتی بشه برای کشورهای دیگه تا هوس نکنن برن اون بالا سر در بیارن ببینن نه منظونه شمسی هست نه زمین گرده، نه میچرخه، نه فضای لایتناهی. اگه همه سر در بیارن که دیگه ماهواره و موشک و فضاپیما فقط داستانه و چنین چیزهایی هرگز از ارتفاع 400 کیلومتری زمین خارج نمیشن، که دیگه نمیشه به 190 کشور دنیا فروختشون، دیگه اونا فکر نمیکنن که 200 سال از غرب عقبن، بلکه میفهمن 50 سال بیشتر، اونم بخاطر مسائل اقتصادی عقب نیستن. دیگه کسی احساس حقارت و ناچیزی و حماقت نمیکنه که چرا پی اچ دی های اونا اگه تمام کتب فیزیک، مکانیک، کوانتوم، شیمی.... رو حفظ بشن ولی نمیتونن یه فرغون بسازن ولی دیگران میتونن. دیگه همه میفهمن که تمامی کتب و فرمولهای فیزیکی و مکانیکی راجع به نور، فضا، جاذبه، ... جعلیه که اونا دنبال نخود سیاه برن، و فرمولهای اصلی فقط در مراکز محرمانه کارخانجات نظامی 5+1 وجود داره.
    • IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      0 3
      آره من خودم دیدم چندتا کرگدن با هم پرواز میکردن مگه نه ؟
  • IR ۰۷:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    4 5
    چرند به خورد مردم ندید زمین کره نیست ثابت هست فضایی بالا سر ما نیست(آیات ابتدایی سوره جن) و جعلنا السماء سقفا محفوظا اگر زمین کره است،چطوری رود نیل چند هزار مایل جریان داره؟ چرا به انیمیشن های ناسا که همه اش توسط کارشناسا جعلی بودنش ثابت شده،دل خوش کردید؟ بابا زمین ثابته خورشید به دور زمین میچرخه اسطرلاب رو یه نیگا بندارید چرا چرندیات تمدن غرب،اجازه داده ارتباطمون با علم پیشینیانمون قطع بشه و به خرافه رو آوردیم؟ به نسبیت و کوانتوم و جهان های موازی و ... والا مریخ نوره ماه نوره(کره نیست،خاکی نیست) و منظومه شمسی چرنده اینا ستاره های متحرکن تو سقف آسمون مشرق مرد باشو نظر منو تایید کن
  • US ۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    2 8
    فراماسونها هر دین جدیدی درست کردن و هر دین قدیمی رو تحریف کردن که مردم رو از خدا برگردونن موفق نشدن، بالاخره بزرگان فرقه قباله یا کبالا، اومدن آموزه های خرافی و اعتقادی خودشون رو بنام کوانتوم، گسترش دادن و فرمولاسیونهای پیچیده ریاضی خلق کردن تا مطمئن بشن بیش از 99 درصد مردم هرگز نه کوانتوم رو میفهمن، نه میتونن راستی آزمایی کنن، و نه رد کنن. خیلی زود این شگرد رو تبدیل به دین جدید جهان یعنی ساینتیزم یا علمپرستی کردن. مردم عامه که از درک فرمولهای پیچیده ریاضی میدانهای کوانتومی، و گرانشی، و تحولات بیولوژیک ژنتیک در امبریولوژی و تمایز و توارث عاجز بودن، بسرعت تحت تاثیرات فاشیستی این علوم، برای اینکه کودن و و بیسواد خوانده نشن، همه این علوم رو پذیرفتن، و مثل بز اخوش گاهی هم با عمق یک میکرون معلومات ناقص این نظریات رو تایید کردن، و چون طوطی نادان در محافل خصوصی بحثی از روابط نسبیت، و بیگ بنگ، انبساط زمان، انحنای زمان در فضا، نظریه چهار بعدی فضا زمان و نهایتا حتی یه حرفی هم از نظریه رشته ای با جهان 10 بعدی، تکامل داروینی، جهانهای موازی، سفر در زمان، حتی کوارکها، گلوآنها، مزانها، لپتانها، هگز بوزان، گراوتان.... زدند تا ثابت کنند در ایمانشان به دین جدید یا همان علوم جعلی پایبندند. به این ترتیب، حتی رسانه ای با ادعای مشرق، نظریات فوق رو که همگی در مسیر خدا زدایی از زندگی بشر هستن پذیرفته و تبلیغ میکنه، انگار یادش رفته که در کتب الهی خلاف این ادعاهاست. امروز نظریات ماکسول، انشتین و شرودینگر، بوهر، هگز، و .... بالاتر از آیات و روایات پذیرفته شد، و مخالفت با اونها الحادی، جهل و ارتداد علمی محسوب میشه و حتی در جعلی علنی، نظریات و آزمایشات مایکلسون-مورلی، و سنیاک رو که در رد نظریات جهان خورشید محوری ست، و مانند آموزه های دینی به فضا و آسمانها مینگرند را در راستای اثبات نظر خود بازتعریف میکنند، ولی مردم کلام خدا رو در نحوه خلقت کائنات عمدا و سهوا رد میکنن.
  • US ۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۳
    8 16
    موضوع جالبتر اینه که مردم به این خرافات علمی چنان کورکورانه باور کرده اند که گویا فراموش کرده اند که تا چندی پیش همین گفته ها را اگر از دید دینی باور و بیان میشد خرافات و عبادت کورکورانه خدایی که نمیشود دید میدانستند. بعنوان مثال به موارد زیر دقت کنید. در دین خالق جهان خداییست که کسی وی را ندیده و منشایی برایش نمیشود ذکر کرد، در علوم جدید، جهان از بیگ بنگی بوجود آمده که کسی ندیده و منشایی ندارد، در دین جهان آخرت وجود دارد، در علوم جدید جهانهای موازی، در دین طی الارض وجود دارد، در علوم جدید تله پورتیشن، در دین معراج وجود دارد، در علم سفر به جهانهای دیگر و سفر در زمان، در دین انکار خدا کفر است و در علم انکار کوانتوم، در دین خدا را باید بی چون و چرا پذیرفت و در علم، نظریات نسبیت و تکامل را، در دین کتب الهی هست که مقدسند، و در علم کتب انشتین و داروین .... در دین ذوالجناح و دلدل .... هست و در علم بشقاب پرنده، در دین ملائکه و اجنه و ارواح هستن و در علم موجودات فضایی. در هر حالت 99 مردم هیچکدام را ندیده اند، و اما در شرایط بسیار یکسان و در حالیکه هر یک از این دو دیدگاه موارد و دیدگاه های نه از نظر عقلی، بلکه از نظر بیانی دارند، مردم ابله دین خدا رو خرافات و علم رو درست میدونن! چرا طی الارض ممکن نیست، ولی تله پورتیشن ممکنه؟ چرا معراج ممکن نیست ولی سفر در زمان و جهانهای موازی ممکنه؟ چرا زمین صاف نمیتونه باشه در صورتیکه هزاران دانشمند علم ژئوسنتریزم در جهان میگن این درسته و مطابق با علوم الهیه، ولی عمده مردم بیسواد، نظریه هلیوسنتریزم یا گرد و دوار بودن زمین رو قبول دارن؟ چرا جهان آخرت ممکن نیست، ولی جهانهای موازی ممکنه؟
    • IR ۰۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۴
      6 3
      داداش چطوری ببینمت؟
  • السا IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۰۴
    0 0
    خوب بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس