فاطمه ذوالقدر

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس از پرداخت دستمزدهای نجومی به بازیگران سینما پس از افزایش نرخ ارز انتقاد و تأکید کرد: انفعال سازمان سینمایی و خانه سینما درباره دستمزدها پذیرفتنی نیست.

به گزارش مشرق، سیده فاطمه ذوالقدر  نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به درخواست دستمزدهای نجومی بازیگران سینما پس از گرانی دلار و نبود نظارتی به این مسئله از سوی خانه سینما و سازمان سینمایی، گفت: این مشکل از دیرباز وجود داشته است، به‎همین دلیل قرار بود سازمان سینمایی با تشکیل «نظام تهیه‌کنندگی سینما» کنترل و نظارت بر این مهم را در زیرمجموعه وظایف نظام تهیه‌کنندگی سینما قرار دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه نظام تهیه‌کنندگی سینما تشکیل شده است، انتظار می‌رود هرچه سریع‌تر بازخورد آن در رابطه با کاهش دستمزدهای نجومی بازیگران دیده شود.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگرچه دستمزدهای سِلبِریتی‌ها در تمام دنیا نسبت به بسیاری دیگر از اقشار جامعه بالاتر است اما این مسئله نباید جنبه نجومی به خود بگیرد تا جایی که یک فیلم و تولیدکننده داخلی قادر به ساخت فیلم نشده یا مجبور شود از کیفیت اثر تولیدی خود بکاهد.

*انفعال سازمان سینمایی و خانه سینما درباره دستمزدها پذیرفتنی نیست 

 نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، رتبه‌بندی بازیگران و نظارت بر دستمزدهای آن‌ها را پیشنهاد داد و افزود: انفعال از سمت سازمان سینمایی و خانه سینما در رابطه با نظارت بر دستمزدهای بازیگران پذیرفتنی نیست، در واقع بازیگران و تهیه‌کنندگان نباید در این زمینه سلیقه‌ای رفتار کنند.

وی با تاکید بر اینکه ادامه این اتفاق برای سینمای ایران خوب نیست، توضیح داد: متاسفانه مسئولان فرهنگی نیز به فکر پرورش استعدادهای درخشان در عرصه بازیگری سینمای ایران نیستند، به همین دلیل در چنین شرایطی تا مادامی که جایگزینی وجود ندارد فیلمساز مجبور است از همین بازیگران گران‌قیمت استفاده کند تا بتواند یک فیلم بفروش بسازد.

ذوالقدر با اشاره به اینکه سینمای ایران تقریبا ورشکسته است و با رکود تولید، سرمایه‌گذاری و اشتغال رو به رو است، تاکید کرد: نهادهای مرتبط با سینما باید برای بهبود وضعیت فعلی این هنر تجمیع کرده و بسیج شوند چرا که می‌تواند از طریق تولید فیلم وضعیت اقتصادی بسیاری صنوف موجود در این عرصه را بهبود بخشند.

چندی پیش تهیه‌کننده فیلم سینمایی «شماره ۱۷ سهیلا» از افزایش چشمگیر دستمزد بازیگران سینما انتقاد کرده و گفته بود: یک بازیگر کمدی که قبل از افزایش قیمت دلار دستمزد ۳۰۰ میلیون تومانی مطالبه می‌کرد، امروز و به بهانه افزایش قیمت دلار، دستمزد خود را به ۷۵۰ میلیون تومان رسانده است!

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «مادری» هم نسبت به ورود پول‌های مشکوک به سینمای ایران و بالا رفتن دستمزدهای برخی از بازیگران به شکل نجومی‌هشدار داد و از این روند انتقاد کرد.

تهیه‌کننده «مالاریا» نیز معتقد است: وقتی تولید صورت نگیرد تمام صنوف سینما دچار مشکل و بسیاری از دست‌اندرکاران سینما بی‌کار می‌شوند، لذا به نظرم بازیگران باید منصفانه‌تر برخورد کنند؛ زیرا اگر آن‌ها دستمزدهای عادلانه بگیرند، شرایط تولید بهتر می‌شود و وقتی تولید بیشتر شود، کار در تمام صنوف زیرمجموعه سینما رونق پیدا می‌کند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
    0 4
    به تو چه! توافق خصوصی به تو ربطی نداره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس