رائول

شکست اخیر تیم فوتبال باشگاه رئال مادرید برابر زسکا روسیه، برای لوپتگی و مردانش باونکردنی و بسیار تلخ بود اما این تلخی با نوع مشابهش در میان سردردهای رائول گونسالس بلانکو قابل مقایسه نبود.

سرویس ورزش مشرق – رائول گونسالس اسطوره فوتبال مادرید و سفیر شماره یک لالیگا در آمریکای شمالی و اروپای غربی تماشاگر جدال دو تیم رئال مادرید و زسکا مسکو بود. او خود را برای تبریکی صمیمانه در رختکن آماده کرده بود اما اوضاع چنان تلخ و غم انگیز شد که او حتی توان رفتن به داخل رختکن تیم مادرید را نیز نداشت.

البته که رئال مادرید به بیانی بسیار بدشانس بود و توپ های زیادی به جای بوسه بر تور، برخورد با تیرک دروازه را انتخاب کردند اما این دلیل خوبی برای توجیه ناکامی رئال مادرید نبود و نیست. اسطوره پس از این بازی به تلخی هم‌صحبت مارکا اسپانیا شد و از مصائب این روزهای رئال مادرید گفت.

رائول به تازگی تجربه مربیگری را در کارنامه رسمی خود وارد کرده و نشان داده که مشکلی برای کار با نوجوانان نداشته و ندارد، او به هواداران رئال مادرید ثابت کرده که تنها یک خانه دارد و آن هم نامش مادرید است.

رائول درباره شکست اخیر رئال مادرید گفت: نمی خواهم به خاطر یک شکست شروع به تخریب همه چیز کنم، لوپتگی مربی بزرگی است و در حال حاضر نقد منفی و جدی علیه او در کار نیست اما چه کنم که گاهی آنقدر ناامید و خشمگین هستیم که دیگر فراموش می کنیم، فوتبال دو روی سکه دارد و شکست و پیروزی مکمل یکدیگر هستند.

رائول ادامه داد: رئال مادرید مثل بارسلونا شعار بزرگ تر از یک باشگاه را روی سردر خود ننوشته اما همیشه بزرگتر از یک باشگاه بوده است و اخیرا در این باره کمی نگران شده ام، گاهی در حد یک تیم فوتبال کوچک می شویم و این نگران کننده است، رئال مادرید فقط یک تیم فوتبال نیست که درباره دلایل شکست خارج از خانه آن صحبت کنیم، اینجا صحبت از شکست یک مکتب است که در فوتبال برای خودش تاریخ، هویت اجتماعی و سیاسی، هویت فرهنگی و زبانی دارد، در دنیا بسیاری از دانشجویان زبان، زبان کاستیانایی را به خاطر تحقیق درباره باشگاه رئال مادرید می شناسند، این تیم، هویت داخلی مادرید را زنده کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار این شکست را از رئال مادرید نداشتم و امیدوار بودم یک پیروزی پر گل از مادرید ببینم، البته که دنیا برای رئال مادرید به آخر نرسیده اما گاهی دنیای یک کودک هوادار با همین یک شکست به پایان می رسد، باید مسئولانه تر بازی کنیم، تعهد بیشتری داشته باشیم و از شکست در روسیه، چنان پریشان و مضطرب شویم که رسانه ها به خود اجازه ندهند از لبخند آزاردهنده بازیکنان بنویسند و ادعا کنند که برای ما اهمیتی ندارد شکست بخوریم یا پیروز شویم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس