کد خبر 898602
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۸
لیر

در ادامه تلاش‌های دولت ترکیه برای آرام کردن نوسانات بازار ارز این کشور، دستور بازداشت بیش از 400 نفر مرتبط با این ناآرامی‌ها صادر شد.

به گزارش مشرق، دادستانی ترکیه امروز (سه‌شنبه) دستور داد 417 اخلالگر در بازار ارز این کشور هرچه سریعتر بازداشت شوند.

شبکه «سی.ان.ان ترک» گزارش داد که این 417 مظنون درپی تحقیقات حول مفاسد اقتصادی و پولشویی 2.5 میلیارد لیری (419 میلیون دلار) به اخلال در بازار ارز محکوم شده‌اند.

بر این اساس تحقیقات مذکور علیه افرادی که «امنیت اقتصادی و مالی جمهوری ترکیه را هدف گرفته‌اند» انجام شد.

گفته می‌شود این افراد برای انتقال غیرقانونی پول به بیش از 28 هزار حساب در خارج از ترکیه متهم هستند.

تیم‌های پلیس در استانبول از صبح امروز عملیات‌های همزمانی را در چند استان آغاز کرده و شماری را نیز بازداشت نمودند که هنوز تعداد دقیق آنها گزارش نشده است.

روزنامه «ینی شفق» هم نوشت که مقامات قضایی و انتظامی برای پاسخ دادن به سوالات آنها درباره جزئیات اتهامات این مظنونین، در دسترس نبودند.

پیشتر نیز در روزهای ابتدایی بحران اقتصادی در بازار ارز ترکیه، دادستانی کل استانبول دستور داده بود که با اخلال‌گران بازار ارز و عاملان کاهش ارزش غیرعادی واحد پول ترکیه در برابر دلار، به شدت برخورد شود.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز با «خائن» توصیف کردن اخلالگران در بازار ارز، تاکید کرد: «کسانی که اخبار جعلی (درباره کاهش ارزش لیر در برابر دلار) منتشر می‌کنند یا در بازار ارز اخلال ایجاد می‌کنند، خائن هستند و جان سالم به در نخواهند برد».

طی یک ماه اخیر و درپی اعمال تحریم از سوی آمریکا علیه دو وزیر ترکیه، ارزش لیر در برابر دلار دستخوش کاهش نسبی شده است تا جایی که اردوغان از مردم ترکیه خواسته دلار، یورو و طلاهای خود را به لیر تبدیل کنند تا دست دولت برای مقابله با بحران بازتر باشد. هم‌اکنون هر 5.98 لیر ترکیه معادل با یک دلار آمریکا است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس