کد خبر 898403
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

با یک بررسی کوتاه می توان سایت ها و اشخاص مختلفی را یافت که مدعی هستند به صورت تضمینی و ظرف مدت یک یا دو ماه به سئو سایت می پردازند اما آیا برای موفقیت افزایش بازدید گوگل تضمینی وجود دارد؟

پاسخ منفی است، هیچ تضمینی برای دستیابی به رتبه نخست گوگل در مدت زمان کوتاه وجود ندارد. متخصصان سئو نمی توانند ادعا کنند قطعا به رتبه مطلوب دست پیدا خواهند کرد چرا که هیچ‌کدام از این افراد ارتباط خاصی با گوگل ندارند و قطعا گوگل برای رتبه دهی به سایت ها از نظر هیچ شخصی تبعیت نمی‌کند.

گوگل و سئو تضمینی

گوگل به عنوان مشهورترین موتور جستجو از ابتدای فعالیت خود می کوشد با ارائه الگوریتم های تازه و پیشرفته، محتواهای ارزشمند و غیرکپی را شناسایی کرده و رتبه آن ها را تغییر دهد.

دستیابی به رتبه مناسب هم به معنای تضمین جایگاه نخواهد بود، چراکه همه سایت ها در حال تلاش برای ارتقای رتبه خود هستند و هرگونه بی توجهی به سئو سایت می تواند سبب از دست رفتن رتبه شما در موتورهای جستجو شود.

بنابراین تضمین دادن برای چیزی که در اختیار شما نیست اگر دروغ نباشد یک رویای دست نیافتنی به نظر می‌رسد.

آموزش سئو به شما کمک خواهد کرد با اصول شناسایی محتوا توسط گوگل بهتر آشنا شوید و با کمک این اصول به مرور رتبه خود را ارتقا دهید.

نحوه عملکرد مدعیان سئو تضمینی

طی سال های اخیر برخی از الگوریتم های گوگل توسط افراد شناسایی شده و این افراد با کمک پیج ‌رنک، رتبه سایت ها را ارتقا می‌دهند.

اگرچه گوگل اثرگذاری پیج ‌رنک را به حداقل رسانده با این وجود هنوز هم برخی از این شرایط استفاده کرده و بدون پشتوانه رتبه سایت را ارتقا می‌دهند.

امروزه الگوریتم های گوگل پیشرفت های قابل توجهی داشته اند و نمی توان تضمینی برای موفقیت روش های قدیمی و نامعتبر ارائه کرد.

این خطر هم وجود دارد که این وب سایت ها شناسایی شده و دچار گوگل پنالتی شوند. گوگل پنالتی اگر سایت شما را از نتایج جستجوی گوگل حذف نکند به صفحه 20 نتایج جستجو منتقل می کند و بازگرداندن آن نیازمند صرف وقت و هزینه فراوان خواهد بود.

وب24 به عنوان یکی از قدیمی ترین شرکت های فعال در حوزه بهینه سازی موتورهای جستجو به دلیل خطرات بسیار زیاد سئو تضمینی استفاده از خدمات شرکت هایی که چنین ادعایی را مطرح می کنند توصیه نمی‌کند.

آیا رتبه برتر همه چیز است؟

رتبه برتر به تنهایی معیار خوبی برای سنجش عملکرد یک وب سایت نیست، در صورتی که با رعایت اصول سئو به رتبه برتر ارتقا پیدا کنید اما محتوای مناسب در اختیار کاربران قرار ندهید در کوتاه مدت رتبه خود را از دست می دهید  و حتی ممکن است از سوی گوگل با امتیاز منفی مواجه شوید.

سایت هایی که تجربه کاربری مناسبی نداشته باشند هم در صورت ارتقای رتبه به سرعت جایگاه خود را از دست خواهند داد.

بنابراین حتی اگر سئو تضمینی حقیقی  هم باشد به تنهایی نمی تواند به رونق کسب و کار و افزایش فروش شما منجر شود.

عوامل تاثیرگذار بر سئو

یکی از عواملی که بر سئو سایت تاثیر می گذارد نقش سئو محلی است، رتبه ها در شرایط مختلف تغییر می کنند، همچنین اشخاصی که با حساب کاربری خودشان وارد گوگل می شوند نتایج متفاوتی را مشاهده خواهند کرد.

سئو تضمینی و هزینه

برخی از شرکت های ارائه دهنده سئو تضمینی هزینه های غیر واقعی و دور از واقعیتی از مشتریان خود دریافت می کنند، این امر فعالیت شرکت های معتبر فعال در حوزه دیجیتال مارکتینگ را با چالش های بسیاری مواجه کرده است.

هزینه بسیار پایین دریافتی این شرکت ها به سبب آن است که تلاش های لازم برای کسب صحیح رتبه سایت را بکار نمی برند و در کوتاه مدت به نتایج موقت دست می یابند اما پس از گذشت مدت کوتاهی نه تنها رتبه سایت هایی که از این شیوه استفاده کرده اند با افت مواجه می شود حتی ممکن است از سوی گوگل جریمه هم شوند.

نتیجه گیری

سئو یک مهارت پیچیده و کاملا علمی است که نیازمند صبر، صرف زمان و هزینه است. ادعاهای مطرح شده در خصوص سئو تضمینی به هیج عنوان صحیح نبوده و توجه به آن‌ها در طولانی مدت ممکن است به سایت شما ضربات جبران ناپذیری وارد کند.

بسیاری از سایت‌ها فریب تبلیغات گسترده سئو تضمینی را خورده و با جریمه های سنگین گوگل مواجه شدند.

گوگل به محتوا، رابط کاربری و میزان بازدید صفحات اهمیت ویژه ای می دهد و اگر به این نتیجه برسد که سایتی بدون در اختیار داشتن فاکتورهای لازم به رتبه های برتر گوگل دست یافته ضمن حذف سایت مذکور از نتایج جستجو فرصت بازدید از سایت را کاهش می‌دهد.

تمام کسانی‌که به اهمیت رتبه سایت در موتورهای جستجو پی برنده اند می کوشند با روش های سئو ‌کلاه سفید رتبه خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهند، دستیابی به این هدف جز با صبر، تلاش و بکارگیری اصول سئو امکان پذیر نخواهد بود.

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس