منشأ ابلیسک یا نماد فراماسونری کجاست؟ این نماد بازآفرینی کدام اعتقاد در میان فرقه‌های شیطانی است؟ چرا ستون شبه ابلیسک از مراسم رمی جمرات حذف گردید؟ بزرگترین ابلیسک جهان در کجا قرار دارد؟ برای پاسخ به این سؤالات با گزارش ویژه مشرق همراه شوید...

به گزارش مشرق؛ در اقصی‌نقاط جهان از مسجد بزرگ سلطان احمد ترکیه تا صحن کلیسای اعظم سنت پیتر در واتیکان و محوطه کاخ سفید آمریکا شاهد ستون‌هایی با رأی هرمی‌ شکلی هستیم که سر به فلک کشیده‌اند. این ستون‌ها نمادهایی از الحاد و پاگانیسم نزد ادیان باستانی مصر بودند که در بازه‌های مختلف زمانی تفاسیر مختلفی از آنها شده است. امروزه ابلیسک‌ها تبدیل به یکی از نمادهای مورد احترام فراماسونری و پیروان فرقه‌های شیطان‌پرستی شده و این گروه‌های در چند قرن گذشته سعی داشته‌اند که آنها را در جای جای جهان پراکنده سازند.


نگاهی به پیشینه نمایه ابلیسک

ابلیسک (obelisk) که برگرفته از واژه‌ای یونانی به معنای ستون برافراشته است یک بنای یادبود باریک با قاعده‌ای مربع‌شکل بوده که در بخش فوقانی آن یک هرم قرار داده شده است. بر ساس اساطیر مصر باستان این بنا با خدای خورشید یعنی "رع" (Ra) مرتبط می‌شد. بدين صورت که اين نماد اشعه‌ای از اشعه‌های خورشيد بود که به صورت سنگي درآمده است و "رع‌" الهه خورشيد درون اين سنگ قرار دارد. در زبان مصر باستان بر اين بنا نام "تِجِن" (Tejen) نيز می‌نهادند، مصريان معتقد بودند بدنه بلند و باريک ابليسک مظهر دفاع و محافظت و هرم رأسی بنا نيز مظهر دورکردن نيروهای منفی و باد و توفان است. ابليسک در دوراني نيز نماد ازيريس(Osiris) شد. زيرا اعتقاد بر اين بود که اين الهه توانسته بر تمامی خدايان ديگر تفوق بيابد به همين دليل دارای قدرت‌هايی از هر يک از خدايان ديگر شده بود و لذا ابليسک، نمادی که متعلق به رع بود (خدای خورشيد يا رب السماوات) نصيب ازيريس (خدای مرگ و دنيای زيرزمين) شد. نفس ازيريس، باع (Ba) به نام بانبجِت (Banebdjed) خوانده می‌شد و اين باع بود که حيثيت و شخصيت و قدرت را براي ازيريس به همراه داشت و نماد بانبجت نيز قوچ بود و اين دليلی بود برای پرستش اين حيوان توسط عده اي از مردم مخصوصاً در شهر منديز (Mendes) در زمان باستان. از اینجاست که رابطه میان ابلیسک و فرقه‌های فراماسونی و ایلومیناتی آغاز می‌شود که در بخش‌های بعدی بدان خواهیم پرداخت.

در جلوی هر معبد مصری معمولا دو ابلیسک قرار داده می‌شد. ابلیسک‌های باستان معمولا به صورت یک تکه از سنگ ساخته می‌شدند در حالیکه ابلیسک‌های کنونی از قطعات مجزا ساخته و ممکن است، چنانکه در مورد ابلیسک یادبود جرج واشنگتن شاهدیم، دارای فضای درونی نیز باشند.


تصویر درب ورودی معبد لوخور که یکی از ابلیسک‌های آن باقی مانده‌اند

البته از دیگر تفاسیر در مورد اسطوره‌شناسی ابلیسک می‌توان به موردی دیگر نیز اشاره نمود: مردمان مصر باستان معتقد بودند اگر انسان نام خود را در جایی ثبت نکند بعد از مرگ انسان ناپدید خواهد شد. به همین علت هر کس سعی می‌کرد نام خود را در جایی ثبت نماید. فراعنه نیز نام‌های خود را در مکان‌های مختلفی ثبت می‌کردند که یکی از آنها ابلیسک بود. در حقیقت می‌توان گفت که ابلیسک هرمی است که بر روی یک ستون قرار داده شده است. این بخش فوقانی هرمی شکل قسمت اصلی بنا و نمادی مهم بود. تقدیم شدن ابلیسک به خدایگان خورشید در حقیقت بدین معنا است که هرم موجود در رأس آن تقدیم به خدا می‌شود تا نام اهداء کننده تا ابد باقی بماند. خطوط حکاکی شده بر روی ابلسيک به خط هيروگليف می‌باشد و دربردارنده موضوعاتی همچون زندگی رع، سفرهای روزمره رع در آسمان ها و پيروزی‌ها و جشن‌ها است.

البته نمادها ابلیسک چه در دوران باستان و چه اعصار و قرون بعدی محدود به مصر نماندند. برای مثال رومی‌ها از ابلیسک‌های مصری تأثیر فراوانی گرفته و در بخش‌های مختلفی از امپراطوری خود این نمادها را بر پا داشتند که از میان آنها می‌توان به ابلیسک آرلس (Arles) در فرانسه، ابلیسک‌های شهر بنونتو در ایتالیا (Benevento)، ابلیسک تیتوس سکستیوس آفریکانوس (Titus Sextius Africanus) در مونیخ و یا ابلیسک‌های شهر روم در ایتالیا اشاره نمود. نمونه‌های ابلیسک را می‌توان در تمدن‌های آشور، امپراطوری اکسوم در نیجیریه، منطقه کرالا در سواح جنوبی هندوستان، امپراطوری بیزانس، بالاخص در کشور کنونی ترکیه، و یا حتی در پرو – ابلیسک تلوو (Tello) که در سال 1919 کشف شد – مشاهده نمود.



ابلیسک آرلس در فرانسه که در دوران امپراطوری روم ساخته شد و ابلیسک مسجد سلطان احمد استانبول


رواج ابلیسک‌ها در قرون مدرن

نکته جالب توجه در مورد ابلیسک‌ها این است که این نمادهای پاگانیسم هم‌‌اکنون رواج بسیاری یافته‌اند و در سه قرن گذشته صدها ابلیسک در نقاط مختلف جهان ساخته شده است. شاید بتوان این سازه شرک‌آلود را جزو معدود نمادهایی دانست که تا بدین حد در میادین و اماکن مختلف جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. نمونه‌های مختلف ابلیسک‌ها را می‌توان در کشورهایی چون آمریکا، انگلستان، روسیه، ایتالیا، سوئد، فرانسه، اسکاتلند، ولز، رومانی، اروگوئه، ایرلند، پاکستان، سنگاپور، آرژانتین، نیوزیلند، ونزوئلا، برزیل، پورتوریکو، جمهوری دومنیکن، بولیوی، صربستان، کانادا، جاکارتا، کره شمالی، فیلیپین و سرزمین اشغالی مشاهده نمود. مشهورترین ابلیسک دوران مدرن که در عین حال بزرگترین ابلیسک تاریخ نیز است، ابلیسک یادبود جرج واشنگتن، اولین رئیس‌جمهور آمریکا و از اعضای ارشد لژ‌های ماسونی، است که در قرن نوزدهم در آمریکا ساخته شد.


ابلیسک بوئنس‌آیرس که در سال 1936 ساخته شده و در سال 2005 بازسازی گردید


اهمیت ابلیسک در فرامانسونری و آیین شیطان‌پرستی

همانگونه که قبلا نیز مورد اشاره قرار گرفت نفس ازيريس، باع به نام بانبجِت خوانده می‌شد و اين باع بود که حيثيت و شخصيت و قدرت را برای ازيريس به همراه داشت و نماد بانبجت نيز قوچ بود و اين دليلي بود برای پرستش اين حيوان توسط عده‌ای از مردم مخصوصاً در شهر منديز در زمان باستان. و قوچ منديز يا همان بانبجت، سپس تبديل به بفومت (Baphomet) شد و بفومت مورد پرستش فرقه‌هايی از فراماسونری مانند شواليه‌های معبد (Knights Templar) که در جنگ‌های صليبی نقش ويژه‌ای داشتند، قرار گرفت. هم اينک بفومت مورد استفاده فرقه کابالا (Kabbalah) از فرقههای عرفان يهودی و فراماسونری است. بفومت يک بز است با نماد ستاره پنج ‌ضلعی (البته دقت گردد که ستاره پنج ضلعی در پرچم برخی دول اسلامی تمایز آشکاری با این ستاره دارد و صورت واژگون آن است) بر روی پيشانی که علامت کنونی شيطان پرستان و فراماسون‌ها می‌باشد. بفومت در نگاه کاباليستی در يک دست مرد و در يک دست زن است، هر دو دستش علامت هرمتیسم (Hermetecism) که يک دست به سمت ماه سفيد(Geburah) و دست ديگر به سمت پايين به سمت ماه سياه (Chesed) است که اين علامت نشانده متعادل بودن رحمت و عدالت است. در بين دو شاخ بز بفومت يک شعله هوش(Intelligence) است. در محل آلت تناسلي بفومت يک ميله وجود دارد که نشانه "زندگي بی پايان " آن (که نمادش ابليسک می‌باشد) است و پستان‌های آن به اومانيسم تعبير شده است.


بفومت، خدای شیطان‌پرستان

همانگونه که قبلا نیز گفته شد، اين معماری هم اينک در سراسر اروپا و آمريکا در بسياری از ميادين اصلی شهرها به چشم می‌خورد. اين موضوع در قرن 19 توسط فراماسون ها محقق شد. بدين ترتيب ابليسک نمادی شد از قدرت عظيم فراماسونری در اين قرن و اين موضوع نشان دهنده عشق شديد و پنهانی فراماسون‌ها به اين نماد شيطانی است. فراماسون‌ها علاقه بسياری نيز به ازيريس و افسانه آن دارند. در اين افسانه آمده است ازيريس پادشاه مصر با خواهرش آسيس(Isis)   ازدواج می‌کند. برادر ازيریس، سِت (Set برای به چنگ آوردن پادشاهی تصميم به قتل برادر خود می‌گيرد، ست ازيریس را فريفت تا در صندوق طلايی پنهان شود ولی بلافاصله درب صندوق را قفل می‌کند و آن را در رودخانه نيل می‌اندازد. صندوق به شهر "بایبلوس" (Byblos) در سوريه کنونی می‌رسد و در حالی که حاوی بدن مرده ازیریس بود کنار يک درخت اقاقيا توقف می‌کند. آسيس به توطئه ست پی می‌برد و برای يافتن شوهر خود راهی می‌شود. آسيس خوابی می‌بيند مبنی بر اينکه مي‌تواند شوهر خود را در بيبلس بيابد. آسيس بدن شوهر خود را مي يابد و به مصر باز مي گرداند ولي ست بدن ازيريس را مي دزدد و آن را مثله مي کند (به 14 قسمت تقسيم مي‌کند) و هر قسمت را به گوشه‌اي از مصر مي‌فرستد، چراکه مي‌ترسيد ازيريس دوباره زنده شود. آسيس دوباره براي پيداکردن قطعات بدن شوهرش به راه مي‌افتد و تنها در يافتن يک قطعه ناموفق است، او هر 13 قطعه يافته شده را به خاک مي‌سپارد. پسر ازيريس، هوروس (Horus) انتقام پدر خود را گرفته و عموی خود را می‌کشد. پسر ديگر ازیريس به نام آنوبيس(Anubis) پدر خود را زنده مي کند. و اينک ازيريس به عنوان خداي مردگان شناخته مي‌شود. تنها تکه‌اي از بدن ازيريس که يافت نشد، "آلت تناسلي " او بود که "ست " آن را در نيل انداخته بود و ماهي‌ها آن را بلعيده بودند. به خاطر اين موضوع آسيس آلت تناسلي مصنوعي ساخته بود و در مصر فرقه ججاي براي پرستش آن ايجاد شده بود. عده‌اي معتقدند که ابليسک نمادي از همان بنايي است که آسيس آن را ساخته است.


خدای اوزیریس، خدای مردگان و جهان زیرزمینی، خدای محبوب فراماسون‌ها


نماد شیطان در مرکز مسیحیت جهان

ابليسک ها بعد از سقوط امپراتوري روم تا رنسانس ديگر مطرح نشدند. مهمترين ابليسک در روم (که مشهور به پايتخت ابليسک ها است) در واتيکان مرکز مسيحيان کاتوليک جهان قرار دارد، بنايي به ارتفاع 5/25 متر که در سال 37 ميلادي از مصر به اين شهر منتقل شد، بعدها پاپ سيکستاس پنجم (Sixtus V) تصميم به نصب اين ابليسک در ميدان سنت پيتر (Saint Peter) روبروي کليسايي به همين نام گرفت. پاپ در نظر داشت ابليسک را به واسطه نصب صليب بر روي هرم آن در تمام رم نمادي از تقدس بکند و آن ها را در مقابل تمام کليساهاي مهم شهر قراربدهد تا وسيله‌اي براي ترويج مسيحيت براي زائرين اين شهر باشد. پاپ سيکستاس پنجم قبل از نصب ابليسک در ميدان سنت پيتر، ابليسکي چوبي به جاي آن قرار داد تا مراسم جن‌گيري از ابليسک اصلي به پايان برسد و نصب آن در سال 1586 با به کارگيري 1000 مرد و 140 اسب خاتمه يافت.

اربابان کلیسا برای توجیه قرار گرفتن ابلیسک در میدان مذکور چنین می‌گویند: "برای کافران ، ستون هرمی شکل سنگی یک نماد خورشیدی است که نماینده یک جریان حیاتی بین آسمان و زمین ، راهی برای برقراری ارتباط به الهی بود.به عنوان یک اثر تاریخی بت پرست در بزرگترین میدان مسیحی ، آن را نمادی از انسانیت رسیدن به مسیح است." البته این ابلیسک نقش یک ساعت خورشیدی را نیز ایفاء می‌کند و بنا به گفته پاپ بندیکت شانزدهم: "آن ساعت آفتابی غول پیکر برای کمک به خاطر نشان کردن نماز همیشگی خود و روز مقدس در طول سال است."


نماد شیطان در پایتخت مسیحیت


انتقال دیگر ابلیسک‌ها توسط فراماسون‌ها

در قرن نوزدهم فراماسون‌ها ابليسک را به عنوان تنها بنای يادبود ازيريس در معماري بسياري از شهرهاي تمدن غرب وارد کردند، اين موضوع در زمان غارت مصر توسط ناپلئون به اوج خود رسيد. پاريس اولين شهر در تمدن مغرب زمين بود که اين معماري را درون خود جاي داد. در سال 1830 محمدعلي نايب السلطنه مصر به پادشاه فرانسه ابليسکي هديه داد که اينک در ميدان کنکورد (Place de la Concorde) در پاريس وجود دارد. اين ميدان در انقلاب فرانسه به نام ميدان انقلاب خوانده مي‌شد و محلي بود که انقلابيون سر اشراف و کشيشان را به گيوتين مي‌سپردند.


ابلیسک میدان کنکورد که هرم آن به دستور شیراک طلاکوبی شد


حکاکي‌هاي روي اين ابليسک تعريف و تمجيد از فرعون مصر است. در سال 1998 به دستور رئيس جمهور فرانسه ژاک شيراک هرم رأسي بناي ابليسک را طلاکوبي کردند. در سال 1875 ژنرال جيمز الکساندر(Sir James Alexander) تصميم به انتقال يک ابليسک به لندن گرفت، دکتر اراسموس ويلسون (Erasmus Wilson) از فراماسون‌هاي معروف بود که هزينه انتقال و نصب ابليسک را تقبل کرد. اين ابليسک توسط دو مهندس فراماسون به نام هاي ديکسون(Dixon) و استيفنسون (Stephenson) نصب شد. در سال 1878 کنار رودخانه تايمز (Thames) در لندن اين ابليسک نصب شد و به دليل زحمت فراوان اين جابه جايي و نصب به دکتر ويلسن لقب شواليه اعطا شد. اين ابليسک به سوزن کلئوپاترا (Cleopatra's Needle) معروف است. همانطور که ذکر شد ابليسک‌ها در مصر باستان به صورت دوقلو در دروازه معابد به کار مي‌رفت،
جفت ابليسک لندن توسط فراماسون‌ها به نيويورک منتقل شد و در پارک مرکزي شهر(Central Park) کنار موزه متروپليتن (Metropolitan) در سال 1881 نصب شد. هزینه این نقل و انتقال بر عهدخ سرمايه دار و فراماسونر معروف ويليام وندربيلت (William Vanderbilt) بود. در مراسم افتتاحيه پس از نصب اين ابليسک ارکستر 9/000 نفره فراماسونرها برنامه اجرا کردند و جسي آنتوني استاد اعظم،(Grand Master)   فراماسونري نيويورک در اين مراسم سخنراني کرد. در اين سخنراني آمده است مصر زادگاه علم (Science)، نجوم، ادبيات و هنر است و ما فراماسونرها بايد به دنبال اصول خود در مصر باستان باشيم و آن اصول را احيا کنيم.



سوزن کلئوپاترا در لندن و ابلیسک دوقلوی آن در پارک مرکزی نیویورک


بزرگترین ابلیسک جهان چگونه بوجود آمد

البته در همين قرن نقشه يک ابليسک عظيم در حال اجرا بود. از سال 1848 در شهرواشنگتن پايتخت ايالات متحده آمريکا اجراي اين نقشه آغاز شد و اين ابليسک به يادبود جرج واشنگتن اولين رئيس جمهور آمريکا که از فراماسونرها بود"یادبود واشنگتن" (Washington Monument) نام گرفت.


نمایی از ابلیسک واشنگتن و کاخ سفید

در تشييع جنازه جرج واشنگتن در سال 1799 که طبق آداب و رسوم فراماسونري برگزار شد، هر فراماسونر يک شاخه درخت اقاقيا به روي تابوت واشنگتن مي‌گذاشت که اين سمبلي بود از بازگشت و زنده شدن ازايريس به اميد زنده ماندن ابدي واشنگتن. در 1885 در سالروز تولد جرج واشنگتن اين ابليسک افتتاح شد. در سخنراني اين مراسم يک فراماسونر مهم گفت: "ما سازندگان جامعه انساني هستيم و سنگ‌هاي اين بنا مردان زنده‌اي هستند که ذهن‌هايشان با عشق الهي روشن شده است و قلب هايشان با يافتن اين عشق پاک مي‌درخشد و نفس‌هايشان اميدوار به زندگي ابدي مثل ازايريس است". وزن اين بنا به 81/000 تن و ارتفاع آن به 555 متر مي‌رسد. در حال حاضر اين ابليسک بزرگترين و بلندترين ابليسک جهان مي‌باشد. اين بنا از کاخ سفيد و کنگره آمريکا کاملاً ديده مي‌شود. از زمان رونالد ريگان (Ronald Reagan) تمامي مراسم سوگندهاي رئيس جمهوران در پاي اين بنا برگزار مي‌شود. ساخت اين بنا 1/300/000 دلار هزينه برمي دارد و وزن هرم رأسي آن 3/300 پوند است. ابليسک واشنگتن به فاصله 900 متري غرب کنگره و 900 متري جنوب خانه اصلي فراماسونري است.
در زلزله‌ای که اخیرا در شهر واشنگتن رخ داد آسیب‌هایی به این نماد شیطانی وارد آمد. بنا بر گزارش‌های منتشره دولت آمریکا از چندین گروه مهندسی دعوت کرده است تا نسبت به تعمیر هر چه سریعتر این ابلیسک و مقاوم نمودن آن در برابر آسیب‌‌های احتمالی آتی تلاش نمایند.


حذف نماد شیطان از مراسم رمی جمرات در جایگزینی آن با یک دیوار

طی سالیان متمادی، حجاج خانه خدا در مراسم رمی جمرات به سوی ستونی شبیه به ابلیک سنگ می‌انداختند تا بدین ترتیب از شیطان برائت جسته و این رانده شده از ملکوت خدا را از دل‌های خود نیز برانند. در سال‌های اخیر و طی تصمیم آل سعود به بازسازی مکه، علاوه بر تخریب‌هایی که در بافت تاریخی کعبه روی داد و نیز ساخت و سازها مشکوکی که پیرامون اطراف مسجدالحرام انجام گرفتند، سه ستون شیطان نیز با یک دیوار جایگزین گردید. طراحی دیوار مراسم رمی جمرات بر عهده یک معمار صهیونیست به نام نورمن فاستر (Norman Foster) بود که طراحی و احداث تعداد زیادی ابلیسک را بر عهده داشته است. آیا این کار با هدف حفذ ستون ابلیسک مانند شیطان از سنگ‌های حجاج انجام گرفته؟



تصاویر ستون‌ها و دیوار‌های شیطان در مراسم رمی جمرات


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 107
  • در انتظار بررسی: 30
  • غیر قابل انتشار: 26
  • محقق ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    33 61
    این نوشتار بدون ارائه منبع موثق فاقد ارزش است.
  • محقق ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    16 19
    منبع ندارید؟
  • پروفسور ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    27 6
    این نوشتار را به راحتی می توان در اسناد گروه های شیطان پرستی و اسناد قدیمی معابد مصر پیدا نمود
  • ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    19 9
    حتما منبعش هم باید یک مقاله غربی باشه!!
  • ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    25 11
    خیلی عالی بود وبسیار ارزشمند
  • ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    43 20
    برای تو از قرآنم سند بیارن قبول نمی كنی، اگه برات مهمه برو بگرد پیدا كن اما الان اگه یكی از حمال های خاندان های حاكم امریكا یه حرفی می زد به راحتی قبول می كردی مستند ارایولز و سخنرانی های رائفی پور رو ببین و سایت موعود این ها چیزاییه كه در جهان كاملا جاریه و داره اعمال و امال... می شه
  • ناشناس ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    33 7
    پسرم اسرائیل از نظر ما یک کشور نیست در نوشتارت درستش کن
  • خبرنگار ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    13 16
    حق با جناب محقق است اساسا چنین محتواهایی به اسناد قوی نیاز دارند
  • اميد ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    15 12
    اين مساله اينقدر با مستنداتش تكرار شده نياز به سند نداره مگه اينكه قبول نداشته باشي اگه شما كه محققي اگه اين مطلبو نشنيده باشي كه جاي تاسفه شايد يه ياداوري براي امثال شماباشه اما نرود ميخ آهني در سنگ
  • yaser ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    6 1
    man yek soal daram ? ki mitune javabesho bege? inke chera satanist ha boz ro khodaye khod gharar midan va chera yek boz vase ghorbani kardan be hazrate ebrahim dade shod? mage in boz che khosusiyatayi dare? :D
    • .. ــ IR ۱۹:۳۹ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۲
      0 0
      قضیه حضرت ابراهیم رو نمیدونم اما راجع به شیطان پرست ها باید بگم: بز کوهی که در نماد بافومه هم هست در واقع نماد نا فرمان بودن و رام نشدنی بودن هست چون حیوانی رام نشدنی است و اساسا فرمان بردار نیست برای همین او را به شیطان تشبیه میکنند
  • محقق ۱۲:۳۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    11 0
    کاش منبعی ذکر میشد که دنبال میکردیم
  • احمد ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    13 1
    اگه به آدما بگی تو آسمون خدا یک میلیارد و صد و سی و دو میلیون و چهارصد و پنجاه و هفت هزارو ششصدو بیست و دو تا ستاره هست، می بینی از روز بعد دارن بر مبنای این آمار مقاله ی علمی می نویسن؛ اما اگه همین آدما توی پارک ببینن روی یه نیمکت نوشته "ننشینید، رنگی می شوید" انگشت شونومی کشن روش ببینن راس گفته یا نه!!!!
  • محقق ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    6 1
    بنده رد نمیکنم این گزاره های موجود رو ولی انصاف بدهید که در این زمینه برای شناسایی دقیق و شفاف و متقن این گزاره ها بدست یک مسلمان در سطح جهان تحقیقی صورت نگرفته که قابل استناد باشد(به غیر از عدنان اکتار که بنده به ایشان هم تا حدودی شک دارم کاش یک طلبه شیعه به دلیل تقوایی که دارد این تحقیق را در این سطح انجام میداد) مستندات غربی دیگر بماند.
  • DDD ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    15 3
    آگه اينطوريه پس انوقت چرا مجلس ايران به شكل هرم ساخته شده؟!!! هااا؟؟؟!!!!!!!
    • دکتر قاسمی IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۵
      1 2
      هرم با ابلیسک فرق داره! اینم نمی فهمی؟
  • علی ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    11 16
    چرند نوشته ای
  • محمودی ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    4 0
    با تشکر از مشرق همیشه حرف متفاوت داره این مشرق نیم وجبی
  • محقق ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    5 3
    مشرق اگه وجودشو داری نظرمو بذار
  • ژانوارژان ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    4 5
    محقق تو بگو اينا چيه اگه ابليسك نيست. منبع يعني چي چقدر تو باهوشي خدا سايه شما رو از سر ما كم نكنه كه اينقدر براي ايران اسلامي بركات داري.پسرم تو كه اينقدر مهمي و از مشرق منبع موثق ميخواهي توي چندتا خط از مغرب يعني همون غربي ها و طرفدارهاشون بخواه بگن كه اينقدر كه به عليه برنامه ي هسته اي ايران جنجال به پا مي كنند يك سند موثق و محكمه پسند دارند؟
  • محقق ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    3 1
    آزادی بیان یعنی این؟ چرا پخش نمیکنی؟
  • امیر محمد ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    10 5
    گلم، عزیزم، سریع جو گیر نشو!!! اول تفکر و تعقل کن، بعدا نظر بده... مجلس به صورت منشوره(که از سه وجه تشکیل شده) ولی راس ابلیسک هرمه(که از چهار وجه تشکیل شده) اگه شبه ای داری سرچ کن مستند اغوا به کلیه اونا پاسخ داده شده تازه سخنرانی های جناب استاد رائفی پورم درباره فراماسونری موجوده... *جالبه!!! این بحث حدودا دو سال پیش به صورت جدی مطرح شد پروندشم بسته شد رفت!!! تازه مشرق الان آوردتش تو خبرهاش!!!
  • aha ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    6 3
    متاسفانه دراین دوره ای که مازندگی می کنیم تعدادخداپرستان حقیقی اندک اند
  • ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    جرأت دارید؟
  • تهرانی ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    3 0
    یکی به این نابغه بگه که هرم قاعده مربعی شکل دارد
  • یوسف ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    2 2
    2 دلیل : 1- عدم اطلاع مسئولین و نفوذ افرادی با تفکر فراماسونی در لباس طراح و معمار این طرح ها 2- عشق طراح غرب زده به معماری نوین و کپی طرح های خارجی بدون در نظر گرفتن فرهنگ و عقبه تاریخی بناها
  • تهرانی ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 1
    توهم توطئه است؟ یا دروغه؟تقلب شده؟ فأین تذهبون؟
  • عباس ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    8 6
    متاسفانه اینها چیز هائیست که واقعیت داره و داره اتفاق میفته ، شیطان بطور گسترده ای در جهان مانور میده وفقط باید منتظر ظهور آقا باشیم اللهم عجل لولیک الفرج .
  • eblisak! ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 0
    اول فکرکردم نوشتی eblisak ! ولی بعد دیدم منظور obelisk بوده ! ولی بعضی ها حتما این رو با ابلیسک یعنی ابلیس کوچک اشتباه گرفتن
  • محقق ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 0
    نبود؟
  • ۱۴:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    4 5
    بابا بسه تو رو خدا... خسته شديم از بس صبح تا شب از اين چيزا شنيديم. همش فراماسونري و شيطان پرستي و نمادگرايي و ... يه كم هم خودمونو بشناسيم... دشمن شناسان دوست نشناس.
  • محقق2 ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    2 0
    برای اثبات این مطالب حداقل چند سال فرصت لازمه با همکاری محققانی متعهد و متخصص در زمینه های مختلف مثلاً تاریخ باستان جهان با گرایش های لازم- تاریخ ادیان الهی و غیر الهی - تاریخ معماری جهان با گرایش های لازم -زبان شناس (اپیستمولوژیست - ترمینولوژیست ) و...
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    5 5
    آیا کسی سندی بهتر از عکس سراغ داره ! اگه این همه عکس رو به عنوان سند قبول نداری پس دیگر چطور میشه با چون تویی صحبت کرد ؟
  • ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 1
    آرم شبكه يك هم نوعي علامت شيطان پرستيه چشم جهان بين
  • محقق2 ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 0
    ما به محققانی نیاز داریم متعهد و متخصص که به تحقیقات گسترده و عمیقی دست بزنند و در صورت لزوم و اضطرار و با اشاره خاص به این که مطلبی را احیاناً بیان میکنند از منابع سابق(لوسفرین ها - ایلومینیاتی ها - فری میسن ها - کابالایست ها و...) است که مبادا با تحقیقات اصیلی که انجام شده خلط بشود. این تحقیقات اصیل که به وسیله اشخاص متعهد و متخصص در آینده کاش انجام بگیرد ان شاء الله. بعد از دریافت و فهم مطالب و بازنگری در دریافت و فهم مطالب و مستند سازی آن با مبانی منطقی و استدلالی و اثباتی کاملاً شفاف به صورت مکتوب ویا فیلم ویا عکس و... در نهاد های علمی بشود آنگاه در اختیار مسلمانان و حقیقت جویان عالم قرار بگیرد.
  • ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    3 3
    منبعش به احتمال فریب به یقین یک آقایی است که کشف جدید جمهوری اسلامی است بنام رایفی پور که تخصصش شیطان شناسی است و خودش هم یک اعجوبه ای هست که نگو و نپرس !!
  • محقق ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    2 2
    این نوشتار بدون ارائه منبع موثق فاقد ارزش است.
  • ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    3 4
    خوب دلشون می خواد شیطون را بپرستند به شما چه؟
  • یک منحرف ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    3 2
    یه سر به جبل الرحمه هم بزنید.خوش میگذره!!!!
  • کیهان ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    اون هرم نیست چهار وجهی است اگر دقت کنید زیر اهرام مصر چهار ضلعی است ولی زیر مجلس سه ضلعی است
  • محقق ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    4 0
    چرا پخش نمیکنید. ترسیدید؟
  • محقق ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    2 0
    مگه من باطل میگم؟
  • سجاد ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    3 2
    در جواب ساختمان مجلس میگم که جریان میدون انقلاب رو که یادت نرفته کی میدونست که آخرش میشه یه نماد برای فراماسنری ها....... 2. بخاطر مقالت مشرق ممنون زیاد ناراحت نشو اون که خودشو زده به خواب هیچ وقت بیدار نمیشه 3. مشرق یه چیزو اشاره کردی دوباره میگم و بعد یه چیز رو که تو نگفتی رو میگم : " مردمان مصر باستان معتقد بودند اگر انسان نام خود را در جایی ثبت نکند بعد از مرگ انسان ناپدید خواهد شد. به همین علت هر کس سعی می‌کرد نام خود را در جایی ثبت نماید. فراعنه نیز نام‌های خود را در مکان‌های مختلفی ثبت می‌کردند که یکی از آنها ابلیسک بود. .... ا هرم موجود در رأس آن تقدیم به خدا می‌شود تا نام اهداء کننده تا ابد باقی بماند." اما نکته جالب اینجاست که ابلیسک واشینگتن که تو خالی هستش یه موزه برای فراماسنری ها هستش که همه ی بزرگانشون یه چیزی رو از خودشون به اونجا اعطا کردن از جمله .... نمی گم بقیشو ...؟ 4.. مشرق برای اینکه یه تو پوزی محکم دیگه به این فراماسنری هابزنی یه موضوع داغ دیگه که الان موضوعش بین بچهایی که باهاش سرو کله میزنن و گرمه بهت میگم . "تراوین" آره اشتباه نشنیدی همین بازی آنلاینی که چند صد هزار بازی گر دارها تو دونیا و خیلی هم توی ایران و میگم صفحه یاولشم زده با مجوز ... یه سری به وبلاگای آنتی تراوین بزنی و توی بعضی سروراش بری و پروفایل بچه هارو بخونی متوجه میشی .... منم جزو بازیکنای خوبش بودم تا همین 2هفته پیش اکانتم جزو 100 نفر اول سرور مقدماتی جام جهانیش بود از بازیکنای قدرش بودم بیشاز 1 سال باهاش زندگی کردم اما وقتی به ماهیتش پی بردم با اینکه خیلی روش زحمت کشیده بودمو ا اما رهاش کردم .... حلاصش اینه اونجا ما بازیکناش توی سرهم میزنیم که بیام شگفتی جهان بسازیم (یعنی برج بابل که برای نابودی خدا ساخته شد) و یه نژاد هستش که بهش میگن ناتار ها که اونا نماد ما مسلمونا هستن و نژاد سروره و ما بازیکنا بهشون حمله میکنیم که بزرگ نشن.... تنها 13 تا دهکده هست که میشه شگفتی جهان رو توش ساخت آخه چرا 13 تا ؟؟؟ همین سرور مقدماتی جام جهانی میدونید کی شروع کرد برخلاف معمول شروع به کار یه سرور از هر کشور که معمولا 12 ظهر به وقت همون کشور هستش سرورای مقدماتی جام جهانی همه کشور ها راس ساعت 8:30 دقیقه به وقت ایران اونم صبح روز تاسوعا شروع شد .... بازم بگم ... بازارش الان حسابی گرمه چون بچه ها اونم از سن 10-12 سال بگیر تا 60 سال که توش هستن و گوش برای شنیدن زیاد داره اما خیلی از مسولا سرشونو کردن زیر برف یه مقاله باحال دیگه ازون جهادی هاش بزنی درمورد این موضوع خیلی روشنگری کردی که الان خیلی ها منتظر همین یه جرقه برای کناره گیریشون از بازی هستن و دودل شدن ... با تشکر
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    چی شد؟
  • خبرنگار ضد ماسون ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    4 2
    سلام ممنونم مشرق که درباره ابلیسک مطلب گذاشتین من چندی قبل یک ابلیسک در بهشت زهرا را دیدم و بالاخره بعد از رسانه ای شدن مسئولین موافقت کردن تغییر شکلی در آن ایجاد کنند ولی وطلب به اینجا ختم نشد بعضی ها از ابلیسک دفاع کردن و من بیگناه 10روز ماه رمضان در اوین بازداشت بودم هرچند به مدد مولایمان علی(ع) و کمک بچه های سپاه مسئله ختم به خیر شد ممنون میشم دوستان این دو گزینه را در گوگل سرچ کنند: 1- ابلیسک بهشت زهرا(س) 2- خبرنگار ضد ماسون التماس دعا (امیدوارم مشرق این نظر را در سایتش بگذاره)
  • محقق2 ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 0
    از بابت پخش نظر بسیار سپاسگزارم
  • محقق ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 0
    جواب به ناشناسی که گفته اگه از قرآن هم سند بیارم باور نمیکنی -> سلام، اگه شما سندی داری که محکم باشه(مورد تایید مراجع تقلید باشه) من قبول میکنم و روی تخم چشام میگذارم. اگر نه به پیشنهاد میکنم به متن پاسخ "محقق2" به "پروفسور" توجه کنی
  • ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    2 0
    عکسها هم نیاز به منبع داره؟
  • س ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 0
    چطوری منتظر هستید؟ لطفاً توضیح دهید ما هم استفاده کنیم
  • شیرازی ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 1
    بهتره یه سری به خیابونای شیراز بزنید بخصوص ملاصدرا ... راه بند های پیاده روهاشو نو نگاه کنی شاخ درمیاری ؟؟؟ یه ستون سرتاسر سنگی !!! قائده مربع !!! میاد بالا یه هرم میسازه!!! به راس هرم که زوم میکنی میبینی که راس نداره .... اگر میخواستید راه بند توی پیاده رو هابزارید چرا این ؟؟ اصلا کاری بهش نداریم قائدش مربع باشه راسشم هرم باشه اما چرا باید راس هرم وجود نداشته باشه ؟؟؟
  • محقق ۱۶:۳۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 0
    سلام ناشناس عزیز،در "فلسفۀ آرشیتکت" ابعاد مختلف یک بنا مورد بررسی قرار میگیره که به طور کلی به 3 بخش تقسیم میشود.:1-مفهوم بنا 2-کمیت بنا 3-کیفیت بنا. پاسخ به هر سوالی که میشود از این 3 گزاره نما داد میدهد رشته دانشگاهی آرشیتکت با همه گرایش هایش. حالا یه "فیلسوفِ آرشیتکت" باید بتواند به هر سوالی که از آن گزاره نما ها میشود پاسخ دهد.(گرایش فلسفه پایه خود را قبلش باید به عنوان پیشنیاز بیان کند). سپس تاریخ فلسفه آرشیتکت را استاد تاریخ فلسفه آرشیتکت باید تبیین کند(گرایش فلسفه پایه خود را قبلش باید به عنوان پیشنیاز بیان کند) و همینطور بچینید از فلسفه های مضاف تبیین شده در جهان میبایست تبیین پدیده "بنا"ی مورد نظر صورت بگیرد تا به استراتژی های بنا تا تکتیک های بنا تا تکنیک های بنا که میرسد به نحوه ترکیب کردن و چیدن مصالح و در نهایت یک عکس هم از این بنا آن هم با تکنیک های مخصوص عکاسی بنا گرفته میشود و در کنار متن تحقیقی آن هم با تکنیک های روش تحقیق و مطالعه قرار داده میشود و در خبرگزاری ها با تکنیک های روزنامه نگاری این متن تحقیقی در روزنامه یا مجله چاپ میشود.(اخیراً در اینترنت آپلود میشود)
  • ؟ ۱۶:۴۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    2 0
    واسه چی بازداشت بودی؟
  • محقق ۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 0
    نظر اصلیمو بذار
  • محقق ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    5 2
    سلام امید عزیز، مستندات غربی ها برای منحرف کردن افکار من و تو است. ما یه گروه از کسانی را احتیاج داریم که ملتزم به اسلام و شیعه امیرالمؤمنین(ع) باشند و به وسیله مراجع تقلید یا هر نهاد حافظی از صلاحیتشون اطمینان پیدا کنیم و به طور تخصصی سال ها بر روی این مساله با نفس و مالمون جهاد کنیم تا عقاید کفرآمیز آمریکا شیطان بزرگ و ا س ر ا ئ ی لِ غده سرطانی و نطفه سگ نامشروع را رو کنیم تا برای "جهانیان" حرفی برای گفتن داشته باشیم، هر 22 بهمن هر روز قدس هر "9 دی" ما بیایم 3-4 ساعت فریاد بزنیم بعد همه چی تموم شه؟ این بی انصافی نیست؟ آیا ما نباید با دلایل منطقی و علمی وتحقیقی روشن به جنگ با مشرکینو "یهودیان"و کفار بریم که این یک نوعی از جنگ نرم است، بریم؟ چرا ایران اسلامی با 75000000 نفر که بیشتر از 4/5 اُمش مسلمان و اکثراً جوان هستند یک نفر نیست یه کتاب یا یه مستند متقن که درش هیچ شبهه ای نباشه تهیه کنه؟ چرا همش باید به منابع مشکوک دیگران استناد کنیم؟ چرا برای همیشه آخرین بار کار رو یکسره نکنیم؟ پس از 30 و چند سال هنوز فلسطین اشغاله این به خاطر بی عرضگی ماست که یک متن مکتوب و متقن و قابل استناد رو نتونستیم بر علیه "نطفه نامشروع سگ" بنویسیم و با استناد به اون در سازمان های بین المللی از حق خودمون دفاع کنیم. رهبر انقلاب میفرمایند علم بومی تولید کنید، میشه دست به کار شد پدر یک رشته مثلاً صهیونیسم شناسی شد در طی 15 سال با تحقیقات گسترده و تنظیم مستندات آن که گرایش های مثلاً صهیونیسم شناسی با گرایش تاریخی یا نظامی یا فرهنگی. ببخشید طولانی شد.
  • محقق ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    2 0
    این سوالتو صهیونیسم شناسای آینده جواب میدن
  • آرم شبکه 1 ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    5 0
    ای کاش آرم شبکه 1 بعد از انقلاب عوض میشد . و ای کاش از امروز به بعد یه فکری برای آرمش میکردن چون همون نمادی هست که قبل از انقلاب روش گزاشتن ... و به قول دوستمون شده الان نماد چشم حهان بین ... وقتی آدم آرم شبکه 4 رو که از هنرهای اسلامی گرفته شده رو نگاه میکنه یا همون آرم شبکه 1 که تغیرش دادن اسلامیش کردن و شده الان ارم شبکه قرآن واقعا عالی انتخاب شدن
    • بنده IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۰۱
      0 0
      خیلی خوبه که این همه دقت دارید
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 0
    ما مدعی حکومت الله سبحان بر زمینیم باید پاسخی داشته باشیم
  • ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    3 2
    مشرق من یه چیزی تو متنت دیدم خیلی تعجب کردم و بهم برخورد چرا اسرائیلو جزو کشورا حساب کردی مگه اسرائیل کشوره
  • محقق ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 0
    پاسخ به ژانوارژان -> سلام عزیز، شما یک کتابی به بنده معرفی کن که یک ایرانی شیعه نوشته باشه و تمام ابعاد "اُبلیسک" رو بررسی کرده باشه با مطالبی که قابلیت اثبات با منطق های مختلف(ارسطویی-هگلی-ریاضی-فازی و...) رو داشته باشه بنده قول میدم همه کتاب رو الساعه مطالعه کنم بعد به ادامه بحثمون بپردازیم.
  • محقق ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 1
    ضمناً فلسفه توانایی تبیین ابعاد ماورایی (نه ما بعدالطبیه) را ندارد. تا الان که کسی نتونسته با فلسفه(نه کلام) ابعاد ماورایی اشیا رو تبیین کنه
  • ۱۷:۵۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    اگه منبع موثق میخواین برین پیش مراجع تقلید و ازشون بپرسید
  • محقق ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    احسنت، حتماً.مراجع عزیزمان شاید فرصت نکنند تحقیق جامعه ای داشته باشند وسپس فتوی بدهند پس باید خودمون هم کار کنیم مطلب محکم بدیم به مراجع برای قضاوت و فتوی و برای آگاهی مردم و همه نهاد های کشور تا در تصمیم گیری هاشون دقیقتر عمل کنن. اگه این کار مخلصانه برای رضای الله باشد، چقدر به امت اسلام نفع رسوندیم و اجر داریم
  • سردار سرباز ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 1
    این آقای محقق با خودش مشکل داره هنوز نمیتونه برای خودش قبول کنه که تمدن غرب چیه! ثانیا برای ایشون اگه از بی بی سی مستندی رو پخش کنند منبع و سندش موثقه! این همه بچه شیعه و طلاب درباره فراماسونری تحقیق کردند و تو همایش ها برای مردم بصیرت سازی می کنند اونوقت ایشون این همه محققه یا نمیشناسه یا باز چون غربی نیستند قبول نداره! محقق اگه محققی کتاب کمیته 300 کانون توطئه جهانی بخون تا هم منابعش بیاد بدستت هم بدونی چه خبره!
  • ۱۸:۲۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    دستت درد نکنه مشرق از این مطالب بیشتر بزن
  • محقق ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    ضمناً "مسامحتاً" این نوشتار را قبول دارم
  • محقق ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    سلام سردار سرباز عزیز، بنده در پایین تر هم گفته ام که به منابع غربی اصلاً نمیشه اعتماد کرد. تحقیقی که بشود آن را به مراجع تقلید عزیز داد تا با استناد به آن فتوا دهند آیا حاضر شده است؟ بر اساس چه سندی علیه ا س ر ا ئ ی ل میتوانیم در مجامع بین المللی حق امت اسلام را بگیریم (در صهیونیسم شناسی و رابطه اش با فریمیسن شناسی ودر مجموع تعدی ای که به امت اسلام کرده اند)؟ آیا با همین کتاب کمیته 300 و عموماً تحقیقات کوتاه مدت که اساسشان بر پایه اسناد غرب است میتوان علم بومی تولید کرد برای طلب امت اسلام از متجاوزین؟ اگر همه "محتوی" تحقیقات را روی هم بریزیم چند درصدشان را مسلمان شیعه مورد اعتماد مراجع تقلید یا اصلا مسلمان شیعه خودمان جمع آوری کرده تا با استناد به آن ها نظریه پردازی کنیم یا اقلاً حق امت اسلام را از متجاوزین بگیریم؟
  • محمد ۱۹:۱۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    محقق جان!حرفات بد نیست اما به نظر میاد کمی داغ کردی!اسرائیلی که تو ازش حرف میزنی فقط یه منطقه بر روی مدار 33درجه نیست بلکه مثل همین نماد ابلیسک فقط به عنوان یک نماینده و تمثیل هست البته تمثیلی فعال!فکر کردی چند کشور هستن؟چند میلیون نفر؟درست میگی که باید فعال بشیم اون هم اول باید بینش مردم خودمون رو بالا ببریم بعد به جنگ دنیا بریم!اسرائیل,همونطور که شهید بزرگوار مطهری فرمود اگر همه مسلمانان نفری یه سطل اب بریزه روی اسرائیل این کشور رو اب میبره!اما بدان همون کسی که هرسال خانه کعبه رو با گلاب ایرانی شستوشو میده هم خودش صهیونیست هست!از امرای دیگر جهان به اصطلاح عرب چه توقعی داری وقتی سردستشون این باشه؟وقتی واقعا میبینی که چقدر ایران تنها و بی کس هست بغض گلوت رو فشار میده!با این وجود ما از یک پشتوانه دلمون گرمه و اون عنایات خاصه امام زمان هست!و ایمان مردم خودمون دنیا دنیاست تا پای جان به مبارزه ادامه میدن!همونطور که پیامبر اعظم فرمودند:مردمانی از امت سلمان در اینده جایگزین امت عرب میشوند به گونه ای که در ایمان انها رخنه ای ایجاد نمیشود و پایدار و مقاومند!
  • محقق ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    [تصحیح خط 8] مسلمان شیعه "مثل" خودمان [تصحیح خط 6]برای طلب"حق" امت اسلام
  • ۱۹:۲۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    هلند هم داره در میدان اصلی پایتختش آمستردام
  • اکبری ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    به دوستان توصیه می کنم یه سری به میدان بهاران در منطقه 17 بزنید تا ببینید دو ابلیسک که کاملا مطابق با دو ستون رمی جمرات در مکه مکرمه را دارد، ایجاد شده تا تداعی کننده دو ستون سلیمانی کابالیست ها باشد؛ البته باید بگم مشکل پدید آمدن این معماری ها دانش آموخته های معماری و گرافیک می باشد که به طورر کلی تعریفشون از هنر(آرت) بر اساس آموزه فراماسونریه، حالا ممکنه خالق اثر اعتقادات مذهبی هم داشته باشه!...
  • ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    ما هم دوست داریم مقاله بزنیم و افشاشون کنیم به شما چه .
  • حاجب ۲۰:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    1 0
    بسم الله/نوع بحثها جالب .نمادها همواره گویای زمان خودشان هستند.بت پرستان هم جویای خدا بوده اند.هر طریقی منتهی بر حق پرستی میشود.غیر از این راهی موجود نیست.دوستان گاها"نظریاتی بسیار پخته ارایه میدهند.اگر در گذشته خطایی اتفاق افتاده باید درسی برای آیندگان گردد.تکرار خطا خطاست.امر به معروف اولاست.نهی از منکر تخصصی است.اگر نا آگاه نهی کند ممکن است بنوعی ترویج منکر کرده باشد.از علاقه همه دوستان لذت بردم.شما عزیزان را به خدا میسپارم.
  • فرهاد ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    در مورد ابراج البیت هم بگید دیگه چرا هیچکی به این هتک حرمت ننگین و آشکار اشازه نمی کنه ، چرا کسی توجه نمی کنه کعبه این مکان مقدس در زیر سایه شوم و پلید نماد های شیطانی قرار گرفته شما در باره رمی جمرات گفتی که به جاش دیوار ساختن اما چرا ادامشو نگوفتی که درست کنار خانه خدا بزرگترین آبلیسک(ابلیسک) فانتزی رو ساختن. ای کاش فیلم افتتاح این آبلیسک رو می دیدین که چند روز پیش افتتاح شد مگه شما خودتون نگفتین که طبق شواهد تاریخی این نماد (آبلیسک) نماد آلت تناسلی یکی از خدایان هست خوب دقت کنید ببینید روی ابراج البیت (آبلیسک فانتزی کنار کعبه ) چه چیزی نوشته شده کلمه مقدس الله روی این نماد کثیف لفظ جلاله نوشتن ، نمی دونم چرا در باره این ها کسی چیزی نمی گه.
  • ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    انسان حق پرستش غیر خدا را ندارد!به همین خاطر است که به خاطر آن عقاب می شود. انسان زمانی حق انجام فعلی را دارد که با انجام آن دچار مجازات اخروی نشود.فلذا نمی توانیم در اینجا بگوییم انسان حق پرستش شیطان رو داره.مسئله این است که گفتن این که بشر حق مطلق دارد تالی فاسدی دارد و ان تعارض منافع ادمی است.
  • یکی ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    من درباره این موضوع که به عنوان قربانی یک بز به حضرت ابراهیم داده شد یا یک گوسفند اطلاعی ندارم...ولی این یکی از راه‌های شیطان‌پرستان برای مسخره کردن مسیح است زیرا گفته می‌شود(اعتقاد مسیحیان) که مسیح مانند بره‌‌ای برای گناهان بشر کشته شد و بز (بافومیت) نقطه تقابل بره...
  • ۲۲:۵۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    برادر من، هر گردی گردو نیست، وقتی چشم رو تو رسانه یا پزشکی مربوط به چشم (مثلا عینک سازی) استفاده میکنن دقیقا مربوط و بجاست. با این استدلال شما باید بزنی چشم چپ خودتو کور کنی!!
  • استاد دانشگاه ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۵
    0 0
    چرا اشاره نکردید که در ایران با پیشنهاد استاد رائفی پور در 84 شهر ایران این نماد به آتش کشیده شد. در ضمن استاد رائفی این مسئله را نزد مراجع هم برده است از جمله آیه الله مکارم این هم لینکش: http://antisemitism.blogfa.com/post-45.aspx antisemitism.blogfa.com/post-65.aspx
  • م ۰۴:۲۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    5 0
    اولا به جای اینکه در مورد نماد شیطان پرستها تحقیق کنید راجع به شباهت ها و ریشه برخی نماد های خودمان بگردیم .. محقق جان بفرماییدراستی طراح آرم شبکه یک ما هم یک هندی گاو پرست بود ؟ تورو خدا حیف نیست وقتتو میزاری راجع به نماد دیگران اونا رو با خشم و نفرت خودت تعبییر و تعریفشون میکنی ؟ جوابمو توروخدا بده دوست دارم یکی از ما دوتا روشن شیم ..
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    0 0
    مثل اینکه اینگونه روشنگریها بدجوری سوزوندت که داری اینجوری صحبت میکنی
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    0 0
    آره درست میگی باید اصلاح بشه
  • یزدان ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    0 0
    میدان امام همدان هم اگر از گوگل مپ نگاه کنید نماد ستاره شش پر حول میدان مشخصه!
  • ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    0 0
    در شهر فریمان دروازه های قدیمی آن هم در دو طرف جاده قدیم شهر نماد ابلیسک (بصورت جفتی) که توسط معماران آلمانی و لهستانی در سال 1330 ساخته شده جدیداً تعمیر و نقاشی شده!!
  • ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    0 0
    شبکه ی سبلان رو کو دیگه نگو!
  • 848y ***** ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    0 0
    محقق جان تو چرا جوش می خوری ؟ فکر کنم تا الان یه 20 تا کامنت نو همین موضوع دادی . بعدشم کی گفته منبع باید اسلامی و شیعی باشه؟ شما که اینقدر بلدی مگه روایت نداریم که علم رو حتی از کافر بیاموز . ببینم مگه زمان Free Mason ها شیعه بوده که بخواد یه تاریخی هم بنویسه ؟!!!اگه به نظرت(تقریبا)زمان حضرت موسی شیعه بوده , باشه بشین برات منبع میاریم !!! اگه هم منظورت اینه که یه کتاب شیعه این مطلب رو نقل کنه که باید از کتابای اونا نقل کنه.حالا بازم منبع می خوای ؟ (احسنت به تو مشرق.خیلی وقته می خوام اینو بهت بگم یام میره.دمت گرم که هر از چند گاهی یه بحث غیر معمول سایتهای خبری رو راه میندازی و هر چی نظر تو جامعه هست جمع می کنی.در گوشی بگم : البته اگه موظف نباشی!)لصفا داخل پرانتز رو انتشار نده . درگوشی به خودت گفتم.
  • سلام ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۶
    0 0
    تو ی اینترنت بدون منبع رنگ ماست رو هم نباید از کسی سوال کرد این منبع من http://www.abovetopsecret.com/forum/thread742911/pg1
  • fatal baba ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    2 0
    مگه احتیاجی به منبع هست هر کی شک داره میتونه خودش تحقیق کنه چه از منابع ایرانی چه از منابع خارجی...به همه پیشنهاد میکنم فیلم های 2012 و avatar رو دوباره با دقت ببینید
  • ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    0 2
    خودت یه بار حرفای خودتو بخون ببین چندشت نمیشه از این حماقت عصبانی هستی باش بحق و قبول ولی نوشتن اینگونه یکم رعایت کن آقا
  • یاشار ۱۴:۴۲ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    2 0
    راجب این خدای بفومت همطلب بزارید... کلا خیلی جالب میشه اگر در مورد نمادشناسی جریان ها و فرقه های شیطانی هم مطلبی بزارین
  • nasrin ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۷
    2 0
    آقا همش راسته .یک کم به این فیلمهای هالیوودی دقت کنید حتی بازیها.ولی هیچ غلطی نمیتونن بکنن.تا ماخداوامام زمان وداریم
  • آرمان ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۸
    3 3
    تویی که ارشیتکت می گی و با لفظ قلم صحبت می کنی دوره ادعای روشن فکری و انحراف اذهان از استعمار فکری ،دینی و ثروتی بشریت با گفتن چند کلمه خارجی که نماد فریبکارانه باسواد بودن بوده گذشته ، خوشحالم که مشرق همچین مقاله زده چون من یک محقق مستند ساز هستم 2 سال روی این موضوع با تحقیق میدانی داخلی وخارجی در چند کشور کار می کنم و بهتره همه خوصوصا" امسال شما با واقعیت دجالی فراماسونها آشنا بشید. و به زودی نتیجه تحقیقات را هم درقالب فیلم مستند خواهید دید. انشاالله
  • فدایی مهدی ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۲۱
    2 0
    به ما ربط داره وقتی ثروت جهان رو قبضه کردند وقتی انسان ها رو می کشند وقتی به فلسطینیان و مسلمون ها ظلم میکنند مردم دنیا رو استثمار و استعمار میکنند کاری میکنند که تو دنیا عدالت واقعی نباشه ما ناید علیه اونا کاری بکنیم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۱۸
    2 0
    باید مراقب جهل مدرن بود
  • سربازآقا ۱۴:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۳
    1 1
    لعنتي تواين چيزهارو قبول نداري بي دين؟
  • مهسا ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    5 2
    در مزخرف بودن این نوشتار همین بس که من به عنوان یه معمار میدونم معماری ارکی تایپی چیه و ابلیسک نه نماد شیطان پرستی بلکه فرمی ارکی تایپی است که صهیون ها به نام خودشون مصادره اش کرده (شما رو ارجاع میدم که کتاب معماری ارکی تاپی دکتر محمود گلابچی) و نورمن فاستر صهیونیست نیست بلکه معماری انگلیسی الاصل هستش با گرایش اکوتک و فقط در سایت های خبری فارسی گفته شده که ایشون صهیونیست هستش و شما رو ارجاع میدم که همه کتابهای نوشته شده در مورد نورمن فاستر! و خداوند بر همه چیز اگاه است... متاسفم واسه امثال نویسنده این نوشتار...
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۵
    1 0
    برادران عزیز من هم بعد از مطالعه زیاد به این نتیجه رسیدم که درست است این ابلیسک ها نماد معروف شیطان پرستان است و نماد های زیادی را اونها به کار میبرند اما میبینم که این دفعه برادران تشیع از این موضوع به نفع خود هم استفاده میکنند و این چیزی دیگری جز شک وتردید در مورد ساختگی بودن این موضوع به وجود نمی اورد مثلا شما میگویید به دلیل اینکه نمونه ابلیسک های شیطان پرستان را میتوان در سعودی سراغ کرد پس وهابی ها تمام شان شیطان پرست و زاده شیطان پرستان است برادر اگر کمی منصفانه بی اندیشیم در خواهیم یافت که فراماسونری در ایران ریشه عمیق تری نسبت به سعودی دارد اما به نظر من این کاملا نا عاقلانه خواهد بود که بگوییم تمام برادران تشیع وایرانی مان شیطان پرست است و مذهب تشیع در مورد حمایت انها قراردارد، درست است این را میپذیرم که نه تنها شاه سعودی بلکه شاید تعداد زیاد سران کشورهای اسلامی دیگر حتی شاید مسلمان نباشند و فراماسون باشند که این خود یک دسیسه بزرگ دشمنان مشترک ما مسلمانان یعنی شعیه و سنی است تا طواغیت واله دست خود را بالای کشورهای مان مسلط بسارند و به راحتی بتوانند به اهداف شوم شان نایل ایند و پیروزی در مقابل شان جز به وحت امت اسلام حاصل نخواهد شد. تشکر
  • حسین ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    5 0
    خاک تواون سر فرماسون ها و شیطان پرست ها که شیطان در روز رستاخیز قیامت گوید که من شمارا دعوت کردم وشما بنده ی من شدید!
  • afshin ۱۹:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
    1 4
    سلام..... بابا این مجسمه فقط نیروی مغناطسی رو جذب می کنه که تو اهرام مصر کار برد داشته فکر نمی کنم مفهوم خاصی داشته باشه مثل ساخت مساجد ما که گنبدی شکل یا سازه های مذهبی ما که هشت ضلعی هستن این سازه ها انرزی مغناطیسی زمین رو جذب می کنند
  • مجتبی ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۷/۱۶
    3 0
    زمانی که استاد رائفی پور در مورد این نمادها صحبت می کرد متاسفانه توسط یه عده مورد توهین و اتهام قرار گرفت الان با این حوادث اخیر از داعش که نماد isis رو استفاده می کنه تا کشتار حاجیان در 11 سپتامبر و در مسیر سنگ زدن به نماد آبلیسک حقانیت ایشون بیش از پیش معلوم میشه متاسفم که هنوز به ایشون بها نمیدن
  • بیخدای ثابق ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۵
    4 0
    من هم مثه اکثر شما شیعه زاده و بچه مسلمونم ولی بنا به دلایلی و بدون اینکه خودم متوجه بشم یهو دیدم که دارم حتی وجود خدارو انکار میکنم بعد که نشستم فکر کردم دیدم یه مسیر خیلی خیلی پیچیده و برنامه ریزی شده رو طی کردم و بدون اینکه خودم متوجه بشم ملحد شده بودم بعد که نشستم فکر کردم دیدم چه مسیر عجیبو پیچیده ای رو بدون اینکه متوجه بشم طی کردم تا به انکار وجود خدا رسیدم، اونموقع بود که به خودم اومدمو نشستم فکر کردم و دیدم این مسیر که من طی کردم کاملا برنامه ریزی شده بوده و این برنامه ریزی دقیقو به وسیله رسانه و توضیع عقاید ماسونی از طریق رسانه و فضای مجازی سر راه من قرار داده شده اونجا بود که معنی تهاجم فرهنگی که مسخرش میکردمو فهمیدم، بعد نشستم تحقیق کردم و دیدم تمام چیزایی که دیدمو شنیدم تماماً برنامه های شیطانپرسته که به من تحمیل شده بود روم تاثیر فوقالعاده زیادی گذاشته بود خیلی تلاش کردم تا بالاخره فهمیدم این انکار کردن خدا از طرف من حرف من نیست بلکه چیزی بود که ماسونها با برنامه تو مغزم فرو کرده بودن،خدارو شکر زود متوجه شدمو دستشون پیشم رو شد،ولی توی این مسیر به چیزایی برخورد کردمو چیزایی دیدم که واقعا عجیبو غیر قابل انکار بود. امیدوارم هیچکدومتون مثه من منحرف نشین، الهم الأجل لِولیک الحجت ابن الحسن.
  • علیرضا ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    1 1
    دوستان سلام، من تازه به جمع شما پیوستم و خوشحالم که کسانی هستند که کمی ، فقط کمی نور حقیقت بهشون تابیده شده، ببینم چند نفر شما جوان بین هجده تا سی ساله هستید؟ چند نفر ادم اکادمیک بین شماها پیدا میشه؟ قصدم توهین یا خدای ناکرده جسارت نیست، اما اگر این حرفها از دهان کسانی زده بشه که دارای پختگی سنی هستند جای تعجبی نداره چون تجربه دارن اما واقعا چند نفر از شما شرایط سنی مطلوب برای یادگیری رو دارید؟ تا حالا به این فکر کردید؟ متاسفانه با بودن همین تجربه که دربین شما هم کم نیست، وقتی یکی میگه باید حرف یا کامنت مستند باشه و با دلیل و برهان زده بشه دیگرون اون رو مسخره میکنن یا طوری رفتار میکنن که طرف مجنون هست و این همون یکی از صدها داستانی هست که ما رعایتش نمیکنیم. فقط حرف من درسته، برو بابا خودت دنبالش بگرد، این همه سند و مدرک، خودت نکنه یکی از اونها هستی یا امثال چنین عباراتی که متاسفانه توی کامنهای مختلف دیده میشه ، عوض اینکه ما سعی کنیم با کمک هم شعور خودمون و علم دانش خودمون رو بالا ببریم همدیگر رو تخطئه میکنیم و اسمش رو میگذاریم روشنگری، لطفا به این نکته توجه کنید که در این سیستم پلید حاکم بر کره زمین، دزد و پلیس، حاکم و محکوم، بظاهر گناهکار و بیگناه همگی از یک ابشخور تغذیه میشن ، به این معنی که ویروس و انتی ویروس دست اونهائی هست که در دنیا حاکمند ، پس دیگه تخطئه همدیگه چه صیغه ای هست. با تشکر فراوان علیرضا سوئد
  • علیرضا ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۶
    1 1
    دوستان سلام، من تازه به جمع شما پیوستم و خوشحالم که کسانی هستند که کمی ، فقط کمی نور حقیقت بهشون تابیده شده، ببینم چند نفر شما جوان بین هجده تا سی ساله هستید؟ چند نفر ادم اکادمیک بین شماها پیدا میشه؟ قصدم توهین یا خدای ناکرده جسارت نیست، اما اگر این حرفها از دهان کسانی زده بشه که دارای پختگی سنی هستند جای تعجبی نداره چون تجربه دارن اما واقعا چند نفر از شما شرایط سنی مطلوب برای یادگیری رو دارید؟ تا حالا به این فکر کردید؟ متاسفانه با بودن همین تجربه که دربین شما هم کم نیست، وقتی یکی میگه باید حرف یا کامنت مستند باشه و با دلیل و برهان زده بشه دیگرون اون رو مسخره میکنن یا طوری رفتار میکنن که طرف مجنون هست و این همون یکی از صدها داستانی هست که ما رعایتش نمیکنیم. فقط حرف من درسته، برو بابا خودت دنبالش بگرد، این همه سند و مدرک، خودت نکنه یکی از اونها هستی یا امثال چنین عباراتی که متاسفانه توی کامنهای مختلف دیده میشه ، عوض اینکه ما سعی کنیم با کمک هم شعور خودمون و علم دانش خودمون رو بالا ببریم همدیگر رو تخطئه میکنیم و اسمش رو میگذاریم روشنگری، لطفا به این نکته توجه کنید که در این سیستم پلید حاکم بر کره زمین، دزد و پلیس، حاکم و محکوم، بظاهر گناهکار و بیگناه همگی از یک ابشخور تغذیه میشن ، به این معنی که ویروس و انتی ویروس دست اونهائی هست که در دنیا حاکمند ، پس دیگه تخطئه همدیگه چه صیغه ای هست. با تشکر فراوان علیرضا سوئد
  • ۱۷:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    0 2
    میخواستم - بزنم + زدم
  • ۱۷:۲۲ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۶
    11 0
    مرگ بر شیاطین
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    لطفا به مردم اطلاعات غلط ندید آبلیسک واشنگتون 169 متر هستش . اگه سرچ کنید میاره
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۱/۲۲
    0 0
    چرت و پرت
  • تاریخ شناس IR ۲۳:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۵
    0 0
    این برج ها منشا علمی دارن و برای تبادل انرژی به کار برده میشدن. یعنی خاک تو سرتون که این چرندیات و می بافید و همه چیز و به شیطان پرستی و مسائل جنسی ربط میدید. متاسفم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس