بشار رسن

بازیکن عراقی پرسپولیس به خبرورزشی گفت: فکر و ذهن ما معطوف به بازی با السد بود اما بدون شک، فشردگی بازی‌های‌مان هم بر کیفیت شهرآورد بی‌تأثیر نبود.

به گزارش مشرق، بشار رسن یکی از ستاره‌های شهرآورد بود. او بار‌ها در یک‌سوم میانی و کانال‌های چپ و راست استقلال حضور داشت و با حرکات پا به توپ و تکنیک بالایی که داشت، اقدام به دریبل‌زنی کرد. با این حال و با وجود بازیکنانی مثل بشار، شهرآورد چندان جذاب از کار در نیامد، موضوعی که این هافبک عراقی نیز به آن اذعان داشت.

* نظرت در مورد شهرآورد ۸۸ چه بود؟
به عقیده من پرسپولیس تیم برتر میدان بود، اما به طور کلی شاهد شهرآورد کسل‌کننده‌ای بودیم. حقیقت این است که بازی اصلاً کیفیت کافی و لازم را نداشت. البته من فکر می‌کنم استقلال، آن تیم قدرتمند همیشگی نشان نداد و بازیکنان این تیم هم چندان از بازی راضی نباشند. به طور کلی بازی کسل‌کننده بود.
 
* بازیکنان پرسپولیس می‌گویند به خاطر خستگی و تقویم فشرده تیم بود که پرسپولیس نتوانست به راحتی در شهرآورد بازی کند. آیا تو هم این نظر را داری؟
اینکه بگوییم فشردگی بازی‌ها، تأثیر مستقیم داشت را قبول ندارم، اما بدون شک، فشردگی بازی‌های‌مان بر کیفیت شهرآورد بی‌تأثیر هم نبود.
 
* نقش تو در طول شهرآورد پررنگ بود. طبق آماری که در برنامه فوتبال برتر به نمایش درآمد، یکی از دونده‌ترین بازیکنان بودی و بار‌ها تغییر پست دادی. از عملکرد خودت رضایت داری؟
من در همه بازی‌ها با تمام وجودم به میدان می‌روم و تمام تلاشم را برای رساندن تیمم به هدف انجام می‌دهم. چه با تیم ته جدولی بازی داشته باشیم و چه فینال لیگ قهرمانان آسیا. دلم می‌خواهد همیشه یکی از بهترین‌های تیمم باشم. نمی‌دانم چنین برنامه‌ای در کدام شبکه روی آنتن می‌رود، اما اگر چنین موضوعی در آن مطرح شده، خوشحالم که توانستم عملکرد قابل قبولی داشته باشم و عملکردم این‌طور دیده شد.
 
* برانکو در مورد این شهرآورد از بازیکنان تقدیر کرده و گفته به خاطر این نتیجه، با روحیه خوبی به مصاف السد قطر می‌رویم. تو هم این احساس را داری؟
قطعاً تمام فکر و ذهن من و همه بازیکنان، بازی با السد بود، چون می‌خواهیم قهرمانی در آسیا را به نام پرسپولیس سند بزنیم. در دوحه بازی بسیار سختی داریم. من شناخت کافی از السد قطر دارم، چون تعداد زیادی از بازیکنان این تیم، از جمله دوستان نزدیک من هستند. بازی دشواری خواهد بود، اما امیدوارم بهترین نتیجه ممکن به سود پرسپولیس رقم بخورد.
 
* بار‌ها با بازیکنان استقلال درگیر شدی و حتی دو بازیکن این تیم با آرنج به تو ضربه زدند تا تو را متوقف کنند که بابت آن به داور هم معترض بودی. در مورد این صحنه‌ها صحبت کن.
بله، بازیکنان استقلال چند بار به من ضربه زدند، اما به هر حال ما مشغول صحبت در مورد فوتبال هستیم و فوتبال یک رشته ورزشی فیزیکی است. من اصلاً بازیکنی نیستم که بخواهم مدام با داور صحبت کنم یا اعتراضی داشته باشم. اگر اعتراضی هم کردم، روی همان یکی، دو صحنه بود. به عقیده خودم، در آن صحنه‌ها که اعتراض کردم، حق با من بود، چون بازیکنان حریف با خشونت بازی می‌کردند.
 
* بازی مقابل همام طارق همبازی‌ات در تیم ملی عراق چطور بود؟
من و طارق در عراق در یک تیم باشگاهی، همبازی و هم‌اتاقی بودیم و حتی شب قبل از شهرآورد هم با یکدیگر ملاقات داشتیم. فوتبال دو جنبه دارد؛ یک جنبه داخل زمین است که معنای رقابت دارد و جنبه دیگر خارج از زمین است که معنای رفاقت. من و طارق در طول بازی بار‌ها برخورد مستقیم هم داشتیم و هر دو نفرمان با تمام وجود جنگیدیم تا تیم‌مان بهترین نتیجه ممکن را بگیرد. هیچ کدام‌مان کم نگذاشتیم.
 
* فکر نمی‌کنی بهتر بود بازی با استقلال به زمان دیگری موکول می‌شد؟
من بازیکن تیم هستم و نباید در این مورد نظری بدهم. مسئولان باشگاه باید در این خصوص صحبت کنند.
 
* کدام تیم شایسته کسب پیروزی در شهرآورد بود؛ استقلال یا پرسپولیس؟
فکر می‌کنم اگر قرار باشد به لحاظ آماری به شهرآورد نگاه کنیم، پرسپولیس این شرایط را داشت که شایسته کسب پیروزی باشد.
 
* علی علیپور می‌گوید یک پنالتی مسلم به سود پرسپولیس توسط داور دیده نشد. آیا آن صحنه‌ای که علیپور در موردش صحبت می‌کند را به یاد می‌آوری؟
به عقیده من ۹۰ درصد پنالتی درست بود. در این مورد بهتر است کارشناسان داوری حرف بزنند، اما من هم فکر می‌کنم پنالتی ما تا حد زیادی درست بود.
 
* کدام پست راحت‌تری که بازی کنی؟ وینگر راست، وینگر چپ یا هافبک بازیساز؟
فرقی ندارد، هرجا که بگویند بازی می‌کنم. من به طور کلی بازیکنی نیستم که بگویم فقط در این پست یا آن پست باید به میدان بروم. البته خودم یک هافبک بازیساز هستم، اما هر جا کادر فنی تصمیم بگیرد، بازی خواهم کرد.
 
* پیش‌بینی‌ات از بازی با السد چیست؟
نمی‌توانم پیش‌بینی‌ای در مورد این بازی دشوار داشته باشم ولی امیدوارم بتوانیم با حداقل یک مساوی از قطر به تهران برگردیم. السد یکی از قدرتمندترین باشگاه‌های آسیاست.
 
* هفته‌های قبل شایعه‌ای در مورد مصدومیتت شنیده می‌شد. الان و بعد از چند بازی سخت و فشرده اوضاعت چطور است؟
شایعه نبود، من واقعاً مصدوم بودم، اما با کمک پزشک تیم توانستم به تیم و بازی‌ها برسم. تلاش می‌کنم با تمرینات بدنی، همیشه خودم را آماده نگه دارم و در ادامه فصل بیشتر به تیمم کمک کنم.
منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    0 0
    زرشک قهرمانی آسیا بازی رفت 5 تا از السد می خورین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس