کد خبر 897506
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۸
ابراهیم الجعفری

وزیر خارجه عراق به ادعاهای نخست وزیر رژیم صهیونیستی در خصوص حضور نیروهای ایرانی در کشورش واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، ابراهیم الجعفری وزیر خارجه عراق در جریان سخنرانی خود در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک تاکید کرد: ما سخنان بنیامین نتانیاهو (نخست وزیر رژیم صهیونیستی) را در خصوص حضور نیروهای ایرانی در عراق که به بهانه هدف قرار دادن کشورمان مطرح می شود، رد می کنیم. نباید از تریبون مجمع عمومی سازمان ملل برای تهدید امنیت ما استفاده شود.

وی در ادامه افزود: جامعه بین الملل باید در قبال اقدامات و تجاوزات ترکیه علیه خاک عراق موضع گیری جدی کند. عراق با عملیات نظامی ارتش ترکیه در خاک خود مخالف است و باید به حاکمیت این کشور احترام گذاشته شود. عراق در عین حال خواهان روابط خوب با ترکیه است اما این به معنی پذیرش زیر پاگذاشتن حاکمیتش نیست.

بیشتر بخوانید:

گاف جدید نتانیاهو درباره ایران

الجعفری تاکید کرد: ما کشور خود را با فداکاری های عراقی ها آزاد کردیم و برای بازسازی آن بعد از پیروزی بر داعش تلاش می کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: ما برای تدوین یک راهبرد دارای ابعاد سیاسی و اقتصادی و فرهنگی برای مبارزه با تفکرات تروریستی تلاش کرده و بر حمایت از اقلیت ها در عراق تاکید داریم.

الجعفری اعلام کرد: عراق در حال حاضر شاهد یک فصل جدید از دموکراسی است و در عین حال هرگز فراموش نخواهد کرد که چه کسی در کنار این کشور در نبرد با داعش ایستاد.

وی در خصوص سوریه و یمن گفت: ما از راهکار سیاسی برای حل و فصل اوضاع در این کشورها حمایت می کنیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    0 0
    بنده سیاسی نیستم اما وابستگی ایران به نفت اگر ادامه داشته باشه با 100 برجام ایران فروپاشی خواهد شد موضوع از 2040 و 2050 به بعد هست و پایان عصر نفت گران و نفت زیر ده دلار از الان که 2018 هستیم کمتر از بیست سال وقت دارید به بهانه همین تحریم های نفتی از نفت بکنید بالا رفتن دلار درسته در ظاهر مشکل گرانی رو داره اما به شدت صادرات و صنعتی شدن رو توجیه پذیر می کنه و واردات و عقب افتاده ماندن رو غیر توجیه دولت ایران باید رانت دلار ارزان رو به جای وارد کننده ها و سوبسیدها به شرکت های داخلی به مصرف کننده نهایی یعنی مردم بده الان فقط در پتروشیمی ها 40 میلیارد دلار رانت سوخت مواد اولیه و گاز و برق رایگان پرداخت میشه اما مواد اولیه که به مثلا یخچال ساز و تولید کننده تجهیزات پزشکی در بورس کالا میرسه ده برابر قیمت سوبسیدی هست البته اگر عمدی در این کارهای دولت نیست شما حساب کنید 400 هزار میلیارد تومن سوبسید داره پرداخت میشه که اکثرا در قیمت نهایی رعایت نمی کنن به هزار بهانه ساختگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس