سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل

قیمت دلار در بازار کشورمان در ۴ روزی که حسن روحانی به آمریکا سفر کرد، به طور میانگین هر روز بیش از هزار تومان افزایش پیدا کرد.

سرویس اقتصاد مشرق - روز شنبه ۳۱ شهریور یعنی روز قبل از سفر روحانی به آمریکا، قیمت دلار در بازار ایران ۱۴۳۹۰ تومان بود. روحانی صبح روز یکشنبه ۱ مهر به آمریکا سفر کرد و از همان روز روند افزایشی قیمت دلار، نسبت به هفته‌های قبل سرعت بیشتری گرفت.

در پایان یکشنبه یعنی اولین روز سفر روحانی به آمریکا، قیمت دلار به ۱۴۹۳۴ تومان افزایش یافت. دوشنبه قیمت دلار به ۱۶۰۰۰ تومان و سه‌شنبه به ۱۶۹۸۰ تومان افزایش پیدا کرد. چهارشنبه که آخرین روز سفر روحانی به آمریکا بود دلار به ۱۸۶۶۸ تومان افزایش پیدا کرد.

به زبان ساده در جریان ۴ روز سفر روحانی به آمریکا، ارزش دلار در بازار ایران ۴۲۸۷ تومان افزایش یافت (میانگین روزنامه ۱۰۷۱ تومان) و به همان نسبت ارزش پول ملی ایران در برابر دلار، افت کرد. به عبارت دیگر، در جریان این ۴ روز ارزش پول ملی ایران در برابر دلار آمریکا ۲۹.۷ درصد کمتر شد.

این در حالی است که در مقطع یک‌ماهه قبل از سفر روحانی به آمریکا، مجموعا ارزش دلار در بازار ایران ۳۸۸۱ تومان بیشتر شد و از ۱۰۵۰۹ تومان در اول شهریور به ۱۴۳۹۰ تومان در ۳۱ شهریور رسید، یعنی در شهریورماه به طور میانگین دلار هر روز ۱۲۹ تومان گران شد و به همان نسبت ارزش پول ایران افت کرد.

این آمار نشان می‌دهد سرعت گرانی دلار در ۴ روز سفر روحانی به آمریکا نسبت به یک ماه قبل آن ۸ برابر بیشتر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    42 1
    دلیلش واضح است. روحانی تا لحظه آخر امید داشت که رهبری اجازه مذاکره با ترامپ را بدهد. پس تا آخرین لحظه با قیمت بالا می رفت تا رهبری به خاطر مردم کوتاه بیاید! هر کس نداند گرانی دلار توطئه خود دولت است واقعا در آفساید است.
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
      1 0
      دقیقاً
  • رضا IR ۱۴:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    2 19
    مشرق تو که بدت نمیاد ؟ نگو نه که بهت شک می کنم
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    0 0
    خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
    0 11
    بیچاره دولت و نظامی که شما جزو طرفداراش باشید اینا نمی دونند به منو تو جئاب بدهند یا به شما !!؟
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۸
    0 0
    تازه اگه اجازه مذاكره با ترامپ هم داده ميشد باز هم ارزش دلار بالاتر مي‌رفت،‌ خدا رحم كرد كه اين اتفاق نيافتاد. مگه دلار بعد از برجام سير صعودي پيدا نكرد!!!؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس