کد خبر 897220
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
محصولات لبنی

دبیر انجمن صنایع لبنی ایران گفت: با اصرار دولت بر حفظ قیمت های قبلی محصولات لبنی، کارخانجات لبنی حتماً ورشکسته خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از صدا و سیما رضا باکری گفت: با توجه به اینکه دولت نتوانست عرضه مواد پتروشیمی و قیمت آن را کنترل کند و در نتیجه آن افزایش قیمت های مواد پتروشیمی اتفاق افتاد همچنین­­ افزایش قیمت شیر خام موجب شده تولید محصولات لبنی با قیمت های قبلی مقرون به صرفه نباشد.

بیشتر بخوانید:

گرانی به نان سنگک هم رسید+ جدول

ذخایر کالاهای اساسی بسیار مطلوب است

محدودیت معیشت مردم با سوءمدیریت‌ها+ جدول

مرغداران عرضه مرغ به بازار را متوقف کردند

وی اضافه کرد: صنایع لبنی برای حفظ اشتغال و ادامه روند تولید حتماً باید افزایش قیمت را در محصولات خود داشته باشد­در غیر اینصورت تولید به صرفه نخواهد بود.

باکری گفت: در جلسات متعددی که انجمن هایی مانند آب معدنی، روغن خوراکی و لبنیات بعنوان مصرف کننده مواد اولیه پتروشیمی با وزارت صنعت، معدن و تجارت داشتند، پتروشیمی ها حاضر نشدند مواد اولیه را با قیمت قبلی عرضه کنند.

وی افزود: هیئت وزیران در آخرین ابلاغ خود قیمت مواد پتروشیمی را آزاد کرد بطوریکه قیمت مواد اولیه پتروشیمی از کیلویی ۴ هزار تا ۷ هزار تومان هم اکنون به کیلویی ۱۴ هزار تا ۳۰ هزار تومان افزایش یافته است. همچنین مواد بسته بندی نیز افزایش قیمت ۳ تا ۷ برابری داشته ضمن اینکه برای شیر خام نیز که قیمت مصوب کیلویی هزار و ۵۷۰ تومان تعیین شده است دامدار به این قیمت عرضه نمی کند بلکه هم اکنون کیلویی ۲ هزار و ۲۰۰ تومان به کارخانجات صنایع لبنی تحویل می شود.

دبیر انجمن صنایع لبنی گفت:​ با توجه به وضع فعلی چندین بار با مراجع ذیصلاح مکاتبه کردیم و دیروز هم در جلسه ستاد تنظیم بازار تأکید کردیم با وجود افزایش قیمت ها و اتفاقات ۳ ماه اخیر که هزینه تمام شده تولید را کیلویی ۸۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزایش داده اگر کارخانجات صنایع لبنی افزایش قیمت در محصولات خود نداشته باشند روند تولید در این کارخانجات متوقف شده و دهها هزار نفر از نیروی انسانی بیکار خواهند شد زیرا با ادامه رعایت قیمت های مصوب، کارخانجات صنایع لبنی قادر به عرضه نخواهند بود و خطوط آنها تعطیل خواهد شد.

وی افزود: همانطور که قیمت مواد بسته بندی و شیر خام با بهای تمام شده و براساس مکانیزم عرضه و تقاضا و نرخ بازار آزاد تعیین می شود دولت باید اجازه دهد قیمت محصولات لبنی هم اینگونه تعیین شود که در این باره پیگیری های ما ادامه دارد.

باکری گفت: کارخانجات صنایع لبنی برای جلوگیری از ورشکستگی و حفظ اشتغال، افزایش قیمت هایی را در محصولات خود داشته اند اما به واسطه همین افزایش قیمت های ناشی از افزایش قیمت مواد اولیه و مواد بسته بندی، مدام به تعزیرات معرفی می شوند.

وی افزود: دولت اختیار دارد یا قیمت ها را اصلاح کند تا کارخانجات صنایع لبنی به کار خود ادامه دهند یا اینکه این کارخانجات ورشکست شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس