کد خبر 897004
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
بهرام قاسمی  نمایه

سخنگوی وزارت خارجه ایران در واکنش به ادعاهای رئیس جمهور آرژانتین گفت: تهران از زمان وقوع انفجار آمیا مکررا آن را محکوم کرده و با خانواده قربانیان آن ابراز همدردی کرده است.

به گزارش مشرق، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت امور خارجه با رد ادعاهای رئیس جمهور آرژانتین، آن را تحریف واقعیات خواند و افزود: جمهوری اسلامی ایران اعمال تروریستی در هر کجای دنیا و به هر شکل را قویا محکوم می کند. در این راستا تهران از زمان وقوع انفجار آمیا مکررا آن را محکوم کرده و با خانواده قربانیان آن ابراز همدردی کرده است.

قاسمی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران به منظور اثبات حسن نیت خود به منظور کشف حقیقت و اجرای عدالت واقعی در ارتباط با انفجار مذکور، دعوت به گفتگوی رئیس جمهور آرژانتین از طریق تریبون سازمان ملل در سال ۲۰۱۲ را پذیرفت و یک یادداشت تفاهم همکاری نیز در ژانویه ۲۰۱۳ امضاء شد؛ لیکن دولت آرژانتین آمادگی اجرای تفاهمی که خود امضا کرده بود را ندارد.  

سخنگوی وزارت امور خارجه در پایان تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همچنان بر آمادگی خود برای همکاری سازنده با مقامات آرژانتین تاکید می‌کند و در این راستا ابتکار تازه‌ای برای ملاقات مقامات قضایی دو کشور مطرح کرده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس