سازمان ملل نمایه

سخنرانی سران و مقامات بلندپایه کشورهای جهان از امروز سه شنبه در هفتاد و سومین مجمع عمومی سازمان مل متحد آغاز شد.

به گزارش مشرق، براساس برنامه اعلام شده ؛ سخنرانی مقامات بلندپایه کشورهای شرکت کننده در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که با احترام به کوفی عنان دبیرکل فقید این سازمان شروع شد، تا دوشنبه هفته آینده ( نهم مهرماه ) به طول خواهد انجامید.


کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل اواخر مردادماه درسن ۸۰ سالگی درگذشت. او متولد ۸ آوریل ۱۹۳۸درغنا و هفتمین دبیرکل سازمان ملل بود.


بر اساس به روزترین برنامه اعلامی سازمان ملل، سخنرانان در دو نوبت صبح و بعد از ظهر پانزده دقیقه وقت دارند تا دیدگاههای خود و مسائل کشورهای متبوع خویش را بیان کنند .


نوبت صبح این نشست از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۲۲:۱۵ ( به وقت تهران ) و نوبت بعد از ظهر از ساعت ۲۲:۳۰ تا ۴:۳۰ بامداد(به وقت تهران )به طول می انجامد.


براساس برنامه اعلام شده ؛ سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین ' حسن روحانی ' رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان سیزدهمین سخنران ؛ در نوبت صبح امروز مجمع عمومی سازمان ملل انجام خواهد شد .


باتوجه به اختلاف ساعات ایران و آمریکا پیش بینی می شود ؛ سخنرانی رییس جمهوری کشورمان حدود ساعت ۲۰:۳۰ امروز انجام شود.


از دیگر سخنرانان روز نخست می توان به سخنرانی ' دونالد ترامپ ' رئیس جمهوری آمریکا (۱۷:۱۵)، رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه (۱۷:۴۵) و امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه (۱۸:۳۰) اشاره کرد.


پیش از آغاز سخنرانی نمایندگان کشورهای عضو، آنتونیو گوترش دبیر کل پرتغالی سازمان ملل و ماریا فرناندا اسپینوزا گارسِس رئیس اکوادوری مجمع عمومی گزارش و بیانیه خود را قرائت خواهند کرد.


لازم به ذکر است که تمامی زمان های مذکور به وقت تهران بوده و بر اساس رعایت وقت تخصیص یافته به سخنرانان محاسبه شده است. بدیهی است که افزایش یا کاهش مدت زمان سخنرانی ها به تغییر ساعات فوق منجر خواهد شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس