اخبار ویژه روزنامه ها

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اعلام کرد: با ورود به بررسی تخلفات (ساختمانی) پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و شوراهای معماری برخی مناطق بارها تهدید شدم.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

خراسان

مجوز مشروط دولت برای افزایش برخی جرایم رانندگی


طبق دستورالعمل روزهای اخیر یک مسئول ارشد اجرایی به سه عضو کابینه، وزارتخانه های دادگستری، راه و شهرسازی و کشور موظف شده اند با توجه به اختیاراتی که قانون هوای پاک به دولت اعطا کرده است برای به روزرسانی جریمه های عبور از محدوده های ممنوعه تردد با رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اقدام کنند؛ به نحوی که میزان جریمه های مذکور از بازدارندگی لازم برای ورود به محدوده های ممنوعه تردد وسایل نقلیه، برخوردار باشد.


هشدار به مدیران دولتی درباره پرداخت آبونمان تلفن


یک نهاد نظارتی با ارسال بخشنامه ای به همه وزارتخانه ها و سازمان های دولتی متذکر شده است با توجه به این که دیوان عدالت اداری بنا به شکایت دیوان محاسبات کشور به ابطال مصوبه مربوط به اخذ آبونمان تلفن اقدام کرده است، از این رو دستگاه های مربوط باید توجه داشته باشند استمرار دریافت یا پرداخت این مبلغ با توجه به مقررات دولتی، ممنوع بوده و مسئولان ذی ربط باید اقدامات قانونی لازم را برای اجرای مفاد این موضوع معمول دارند.

ایران

پمپئو ادعای ترامپ را نقض کرد

خبر اول اینکه، وزیر خارجه امریکا با نقض توئیت ترامپ که گفته بود نشست شورای امنیت درباره ایران است، گفت دستور کار این نشست مقابله با اشاعه تسلیحات کشتار جمعی است. به گزارش فارس، «مایک پمپئو» گفت که ایران دستور کار اصلی  نشست شورای امنیت نیست.

وی که با شبکه «بی.‌بی.‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، در پاسخ به سؤالی درباره توئیت ترامپ، گفت: «ایران قطعاً موضوع بحث خواهد بود. [اما] نشست درباره مجموعه گسترده‌تر موضوعات منع اشاعه است، اما جهان باید بداند که وقتی بحث خطر اشاعه مطرح است، ایران پیشتاز است. آنها همچنان پیشتاز حمایت دولتی از تروریسم هستند و به برنامه‌هایی که مدت‌هاست جهان را تهدید می‌کند، ادامه می‌دهند.»

 
افزایش واردات نفت هند از ایران

خبر دیگر اینکه، خبرگزاری انرژی جهان، گزارش داد که واردات نفت هند از ایران در پنج ماه اخیر نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد 43 درصدی مواجه بوده است. به گزارش انتخاب، در این گزارش آمده است:  با توجه به تحریم‌های شدید امریکا علیه ایران، واردات نفتی هند از ایران در ماه گذشته افزایش 43 درصدی داشته و میزان واردات نفتی این کشور به دو میلیون بشکه رسید.

بر اساس این گزارش، واردات نفت خام هند از ایران در پنج ماه ابتدایی سال گذشته 9 میلیون تن بوده که در سال جاری به 13 میلیون تن رسیده است. درآمد ایران از فروش نفت به هند از سه میلیارد دلار در سال گذشته به 6 میلیارد دلار افزایش یافته است. روزنامه اکونومیک تایمز هند در هفته گذشته طی گزارشی عنوان کرد، از آبان ماه با آغاز تحریم‌های نفتی امریکا علیه ایران، پالایشگاه‌های هند هزینه خرید نفتی خود از ایران را به صورت روپیه پرداخت خواهند کرد.

 
هجرت نوه امام خمینی به نجف

شنیدیم که ، حجت‌الاسلام نایینی از مدرسین حوزه خبر داد سیدعلی خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی به نجف اشرف «هجرت» کرده است. به گزارش شفقنا، وی با اعلام این خبر نوشت: هجرت برای همه ماهیتی انسان‌ساز دارد. بخصوص که به هم‌افزایی دو حوزه نجف اشرف و قم بینجامد؛ ممکن است در هریک از این دو حوزه بخشی از شخصیت یک طلبه شکل بگیرد. بخصوص الان که زمینه تدریس که رکن مهم طلبگی است در قم محدود شده، نجف می‌تواند تکیه‌گاه خوبی برای مشتاقان تدریس شود. امروز حاج سیدعلی خمینی که در قم نیز مدرس سطح عالی بود به نجف اشرف مهاجرت کرد، شاید برای چند سال. امیدوارم در آن دیار شکوفاتر شود.


ادعای ضد ایرانی الشرق الاوسط

دست آخر اینکه، روزنامه سعودی الشرق الاوسط چاپ لندن، در ادامه داستان‌سرایی‌های قبلی رسانه‌های عربی-امریکایی علیه ایران در گزارشی ادعا کرد ابوبکر بغدادی، سرکرده گروه تروریستی داعش، اخیراً پس از عبور از خاک ایران وارد ولایت ننگرهار در شرق افغانستان شده است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، این روزنامه همچنین به نقل از منابع امنیتی ناشناس در ادعایی مضحک گفته است که داعش با همکاری ایران(!) مکانی را در شهر زاهدان برای میزبانی از عناصر خود در اختیار دارد و بغدادی نیز پس از ورود به ایران به زاهدان رفته و از آنجا به افغانستان سفر کرده است.

آرمان

پرونده ۵ دانشجوی دی۹۶ در تجدیدنظر

شنیده شد که وکیل‌مدافع چند تن از دانشجویان بازداشت‌شده در اعتراضات دی‌ماه۹۶ از ارسال پرونده موکلانش به شعبه۳۶ دادگاه تجدیدنظر تهران خبر داد. امیر رئیسیان گفته که وکالت پنج نفر از فعالان دانشجویی که در اعتراضات دی‌ماه سال۹۶ بازداشت شده‌اند را عهده‌دار است و به احکام صادره برای این افراد اعتراض کرده است. وی با تصریح به اینکه احکام صادرشده برای این دانشجویان متفاوت است و این افراد تمایلی به رسانه‌ای‌شدن نام خود ندارند، اضافه کرد: از طرف دیگر به‌رغم قبول وکالت تعدادی از این افراد از طرف قاضی اجازه دفاع ندادند و گفتند که وکیل نمی‌پذیرند.

در نتیجه دفاعیات خود را در دادگاه تجدیدنظر ارائه خواهم داد. عناوین اتهامی دانشجویان بازداشت‌شده در اعتراضات دی‌ماه۹۶ شامل اجتماع، تبانی و تبلیغ علیه نظام برای تعدادی و تبلیغ علیه نظام برای تعدادی دیگر است. یکی از این دانشجویان که برای اولین‌بار این اقدام را انجام داده است به اتهام تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است. فرد دیگر نیز به همان اتهام یعنی تبلیغ علیه نظام با قید تکرار جرم و با تشدید به یک سال و نیم حبس محکوم شده است.

نگاه آخوندی و ربیعی به کرسی شهرداری تهران

شنیده شد که عضو هیات‌رئیسه مجلس از انتخاب آخوندی و ربیعی به عنوان گزینه‌های جایگزینی افشانی در شهرداری تهران در صورت اجرایی‌شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان درباره شهردار پایتخت خبر داد. اکبر رنجبرزاده گفت: ظاهرا دولت قصد دارد یا وزرا را جابه‌جا کند و یا به قسمت‌های دیگری ببرد و صحبت‌هایی در این‌باره شنیده می‌شود.

وی افزود: اینگونه به نظر می‌رسد که دولت قبل از استیضاح وزرای راه و صنعت در بحث جابه‌جایی این وزرا اعمال نظر و اقدام کند تا استیضاح در مجلس مطرح نشود و کار اینگونه پیش می‌رود. نماینده اسدآباد در مجلس اظهار داشت: شنیده‌ها حکایت دارد دولت سعی دارد تا خود جابه‌جایی‌هایی را انجام دهد و مباحثی درباره شهرداری تهران نیز مطرح می‌شود که در صورت اجرای قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان و کنار گذاشته‌شدن شهردار فعلی تهران براساس این قانون، عباس آخوندی و علی ربیعی از گزینه‌ها برای شهرداری تهران خواهند بود.

جزئیات تازه از حمله تروریستی اهواز

شنیده شد که تروریست‌ها از ساعت ۴:۳۰ بامداد روز شنبه در محل حاضر و مجددا ۸صبح وارد صحنه شده و کارها را چک کردند و نهایتا ۹صبح عملیات تروریستی را آغاز کردند. خودروی تروریست‌ها یک پراید سفید بود و این افراد لباس مبدل بسیج را بر تن داشتند و مسلح به سلاح کلاشینکف با چندین خشاب اضافه بودند. تعدای از مرتبطین این افراد در دو روز گذشته دستگیر شده‌اند.

گزارش حاکی است تروریست‌ها که وابسته به گروه‌های تجزیه‌طلب و ضدانقلاب بودند با حمایت برخی کشورهای خارجی مامور به این اقدام تروریستی شدند. سه نفر از این تروریست‌ها در یک خانواده بودند که دو نفر از آنها برادر و نفر سوم پسرعموی آنها بوده است. شغل این افراد تا قبل از استخدام توسط گروهک‌های تجزیه‌طلب، نجاری و کابینت‌سازی بوده است.

شهادت حین خاموش‌کردن آتش جنگل

شنیده شد که یک سرباز حین خاموش‌کردن آتش‌سوزی جنگل‌های چوار ایلام به شهادت رسید. مدیرکل منابع طبیعی استان ایلام ضمن عرض تسلیت به خانواده سرباز به شهادت‌رسیده در آتش‌سوزی چوار گفت: پس از پنج ساعت تلاش بی‌وقفه خوشبختانه آتش‌سوزی گسترده جنگل‌های چوار مهار شده و همکاران ما در حال حاضر مشغول خاموش‌کردن کنده‌های سوخته‌شده در آتش هستند.

رضا احمدی ادامه داد: پرسنل خدوم نیروی انتظامی، مردم بومی و همیاران طبیعت، هلال‌احمر، آتش‌نشانی، ستاد بحران، بخشداری چوار، تعدادی از قضات دادگستری و نیروهای حفاظت منابع طبیعی استان در مهار این آتش‌سوزی نقش داشته و از ابتدا تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌اند. این مسئول تصریح کرد: میزان سطح آتش‌گرفته از جنگل‌های چوار و میزان خسارت واردشده هنوز مشخص نبوده و توسط همکاران ما در دست بررسی قرار دارد.

فاجعه منا از زبان شاهد عینی

شنیده شد که محمد کاکوئی، یکی از شاهدان عینی و نجات‌یافتگان فاجعه منا می‌گوید:پیاده برای انجام رمی جمرات به سمت منا حرکت کردیم، متوجه شدیم که مسیر اصلی که در آموزش‌های حجاج می‌دهند، بسته شده است، یعنی مسیر حجاج ایرانی بسته شده بود. بر همین اساس ماموران سعودی ما را به اجبار به خیابان202 هدایت کردند که مسیر حجاج اعراب و کشورهای آفریقایی‌ بود.

وقتی جلوتر حرکت کردم چند لحظه‌ای فشار آنقدر زیاد شد که به‌سختی می‌توانستم نفس بکشم و می‌دیدم که افراد جلوی من یکی‌یکی می‌افتند و بیهوش می‌شوند، من هم همان لحظات بود که از حال رفتم. وقتی چشمانم را باز کردم فضای سیاهی می‌دیدم تا اینکه به خودم آمدم کم‌کم تعداد زیادی از حجاج را دیدم که روی هم افتاده‌اند.

تمدید قرار بازداشت 2 وکیل

شنیده شد که قرار بازداشت «قاسم شعله‌سعدی» که 27مرداد مقابل مجلس شورای اسلامی بازداشت شد، یک ماه دیگر تمدید شد. ایرنا نوشت؛ محمدحسین آقاسی وکیل‌مدافع قاسم شعله‌سعدی گفت که بازپرس دادسرای امنیت، برای یک ماه دیگر قرار بازداشت موکلش را تمدید کرده است.

این وکیل دادگستری افزود: بازپرس همچنان منتظر نظر نهایی ضابط پرونده است ولی تا کنون گزارش نهایی ضابطان واصل نشده است. ابوذر نصراللهی وکیل‌مدافع «آرش کیخسروی» نیز در رابطه با آخرین وضعیت پرونده موکلش اظهار کرده بود: قرار بازداشت موقت ایشان با موافقت معاون دادستان یک ماه دیگر تمدید شده است.

«ولوو» ایران را ترک کرد

شنیده شد که شرکت خودروسازی «ولوو» دیروز اعلام کرد به دلیل بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه اقتصاد ایران کار سوارکردن قطعات (مونتاژ) خودروها خود در این کشور را متوقف کرده است. به گزارش یورونیوز، خروج آمریکا از برجام و تحمیل تحریم‌های اقتصادی از سوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده سبب شد بسیاری از شرکت‌های اروپایی در زمینه همکاری‌های تجاری خود با ایران تجدیدنظر کنند.

فردریک ایوارسون، سخنگوی ولوو در اینباره گفت که این شرکت دیگر نمی‌تواند از طریق بانک‎های ایران بابت قطعات خودرو و خدمات دستمزد دریافت کند و به همین علت تصمیم گرفته است به همکاری خود با ایران پایان دهد.

تهدید عضو شورای تهران

شنیده شد که رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اعلام کرد: با ورود به بررسی تخلفات (ساختمانی) پروژه‌های بزرگ‌مقیاس و شوراهای معماری برخی مناطق بارها تهدید شدم. محمد سالاری تاکید کرد: متخلفان در هر سطح و جایگاهی بدانند تسلیم تهدیدها و فضاسازی‌ها نخواهم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    9 0
    مردم نون شب ندارن بخورن اینا هم در حال گرون کردن همه چیزه چون مردم واسشون مهم نیستن
  • IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۳
    2 0
    نیروی انتظامی به مردم اجحاف نکند - مجلس وارد شود - جرائم بالای یکصد هزارتومان را به قضات بسپارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس