کد خبر 896085
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۶
استقلال

استقلال باید خودش را برای شهرآورد بزرگ پایتخت آماده کند، دیداری که روز پنجشنبه برگزار می‌شود و حساسیت‌های فراوانی را هم به دنبال خواهد داشت.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال استقلال در چارچوب هفته هفتم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران با نتیجه صفر - صفر در ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر مقابل نساجی مازندران متوقف شد و نتوانست به دومین پیروزی فصل دست پیدا کند.

آبی‌پوشان تهرانی برای دومین بار در زمان وینفرد شفر در ۳ بازی پیاپی در لیگ به برتری نرسیدند و همچنین برای نخستین بار در زمان این سرمربی در ۳ بازی پیاپی موفق به گلزنی نشدند تا آمار گل نزدن هایشان به ۳۰۹ دقیقه برسد.

استقلال باید خودش را برای شهرآورد بزرگ پایتخت آماده کند. دیداری که روز پنجشنبه برگزار می‌شود و حساسیت‌های فراوانی را هم به دنبال خواهد داشت. قطعا پیروزی یا شکست در دربی می‌تواند در سرنوشت استقلال و حتی کادرفنی این تیم موثر باشد.

برای سومین بار در تاریخ لیگ برتر قرار است دربی پایتخت در هفته هشتم به انجام برسد. پیش از این در لیگ‌های ششم و سیزدهم چنین اتفاقی رخ داده بود. دربی ششم با برتری ۲ بر ۱ پرسپولیس همراه شد و نکته جالب این بود که استقلال در آن بازی هم پیش از دربی مساوی کرده بود. در لیگ سیزدهم هم بازی با نتیجه صفر - صفر تمام شد و پیش از آن استقلال با ۲ گل مقابل استقلال خوزستان شکست خورده بود. حالا آبی‌های تهران ترک عادت نکردند و بازهم در حالی که دربی پایتخت قرا است در هفته هشتم به انجام برسد در بازی پیش از آن برنده نشد. باید دید تاریخ بازهم تکرار خواهد شد و استقلال در دربی هفته هشتم به برد نخواهد رسید یا اتفاق دیگری رخ می‌دهد.

در ۱۷ دوره قبلی لیگ برتر استقلال در بازی قبل دربی به ۱۶ برد رسیده، ۱۳ مساوی داشته و تنها ۵ بار شکست خورده است. این در حالی است که رقیب سنتی آن‌ها در بازی قبل شهرآورد ۱۲ پیروزی، ۱۱ تساوی و ۱۱ باخت داشته است.

استقلال در ۱۳ شهرآوردی که پیش از آن به تساوی رسیده در مجموع نتایج قابل توجهی را کسب نکرده است. آبی‌پوشان ۲ پیروزی، ۴ مساوی و ۷ باخت داشته‌اند. در ۶ مرتبه آخر هیچ وقت استقلال برنده نبوده و آخرین باری که آن‌ها در بازی قبل دربی به تساوی رسیدند و سپس در برابر پرسپولیس هم برنده شدند به بازی رفت لیگ دهم برمی‌گردد که آن‌ها بعد از تساوی یک - یک با صبا در قم موفق شدند شهرآورد را با یک گل ببرند. دیگر پیروزی بعد از تساوی هم بعد از نتیجه صفر - صفر مقابل سایپا در دیدار رفت لیگ پنجم حاصل شد که آن‌ها بازهم با نتیجه یک بر صفر حریف خود را از پیش‌رو برداشتند.

از ۱۳ تساوی ذکر شده پیش از دربی ۷ مسابقه با نتیجه صفر - صفر بوده است. در آن تعداد بازی هم فقط یک برد به دست آمده و ۴ مساوی و ۲ شکست ماحصل دیگر نتایج بوده است. آخرین بار همین فصل پیش بود که استقلال با شفر بعد از تساوی بدون گل مقابل فولاد در دربی با یک گل شکست خورد.

حالا چهاردهمین تساوی برای استقلال به دست آمد. هشتمین نتیجه صفر - صفر باید دید این بار آبی‌پوشان می‌توانند این طلسم نبردن در دربی بعد از تساوی در مسابقات پیش شهرآورد را بشکند یا خیر.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس