کد خبر 895949
تاریخ انتشار: ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۱
نیکی هیلی نمایه

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد بر خلاف اظهارات «رودی جولیانی» وکیل ترامپ، گفت واشنگتن به دنبال تغییر نظام سیاسی ایران نیست.

به گزارش مشرق، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد روز یکشنبه اظهارات «رودی جولیانی» وکیل شخصی رئیس‌جمهور این کشور را رد کرد و گفت واشنگتن به دنبال تغییر نظام ایران نیست.

هیلی که در مصاحبه با شبکه «سی. ان. ان» گفت‌وگو می‌کرد، با متهم کردن ایران به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه، «عقب راندن نفوذ ایران از منطقه» را هدف واشنگتن توصیف کرد و گفت: «ایالات متحده در ایران به دنبال انجام تغییر نظام نیست. ما هیچ‌جا به دنبال تغییر نظام نیستیم.»

بیشتر بخوانید:

کشف سرنخ‌ ارتباط تروریست‌ها با برخی کشورها

سفیر انگلیس چه نقشی در حمله تروریستی اهواز دارد؟

انتقام مهلک و فراموش ناشدنی از تروریست‌ها در آینده نزدیک

وی ایران را «بازیگری بد» توصیف کرد و با بیان اینکه «مشاوران نزدیک روحانی هم اظهارات خوبی درباره ایالات متحده مطرح نکرده‌اند»، گفت: «اینجا در ایالات متحده کسی ایران را دوست ندارد و در ایران هم کسی ایالات متحده را دوست ندارد. و دو طرف با هم جر و بحث می‌کنند.»

جولیانی شب گذشته در نشست گروهک تروریستی منافقین در نیویورک با حمایت از بروز ناآرامی در ایران، گفت این کشور به سمت تغییر نظام در حرکت است و این اتفاق می‌افتد.

او در این مصاحبه در واکنش به اظهارات «حسن روحانی» رئیس‌جمهور ایران که حمله تروریستی روز شنبه در شهر اهواز را به آمریکا نسبت داد، نقش داشتن واشنگتن در این حمله را رد کرد و گفت: «ایالات متحده هر حمله تروریستی‌ای در هر کجا را محکوم می‌کند.»

این در حالی است که بر اساس طرحی که «جان بولتون» مشاور امنیت ملی آمریکا پیش از حضورش در دولت تدوین و به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد کرده بود، حمایت مالی و سیاسی از گروهک‌های تجزیه‌طلب در ایران یکی از محورهای اصلی بود. 

نماینده آمریکا در سازمان ملل سپس در توجیه این حمله تروریستی، این حادثه را به «نارضایتی» مردم نسبت داد و مدعی شد که مقام‌های ایرانی باید دلیل این حمله را در داخل کشور جست‌وجو کنند.

هیلی امروز با برنامه «در پیشگاه ملت» شبکه «سی. بی. اس» هم مصاحبه کرد و در آن گفت‌وگو نیز به طرح اظهارات ضدایرانی پرداخت.

وی در این مصاحبه کشورهای اروپایی را که هنوز از ابقای توافق هسته‌ای با ایران حمایت می‌کنند، به مقابله با ایران تشویق کرد و گفت: «اروپایی‌ها باید تصمیمشان را بگیرند.»

هیلی توافق هسته‌ای با ایران را «وحشتناک» توصیف کرد و گفت برجام میلیاردها دلار سرمایه در اختیار ایران قرار داد. او با تمجید از ترامپ به دلیل خروج از این توافق، گفت خارج شدن آمریکا از توافق هسته‌ای موجب «سقوط اقتصاد ایران» شده است.

او که کشورش هفت سال است برای کنار زدن نظام سوریه در تلاش است، در پرسش به سوالی در مورد آینده «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، گفت: «او بالاخره خواهد رفت.»

این در حالی است که رسانه‌های آمریکایی پیش از این گزارش داده‌اند که آمریکا چاره‌ای جز پذیرش ادامه حضور رئیس‌جمهور سوریه در قدرت ندارد و حمایت خود از گروه‌های مسلح معارض دولت را نیز کاهش داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    1 0
    واسه چی باید عوض کنید؟
  • US ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۲
    1 3
    چه وقیح هرزه مگه امریکا ژاندارم دنیاست؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس