کد خبر 895436
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴
محمد نصرتی

با تصمیم اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک، عضو پرافتخار تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان به عنوان پرچمدار کاروان ورزشی اعزامی ایران به المپیک جوانان ۲۰۱۸ بوینس آیرس آرژانتین انتخاب شد.

به گزارش مشرق، اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در  بیست و یکمین نشست خود ظهر امروز مسائل مختلفی را پیگیری کردند که انتخاب پرچمدار کاروان اعزامی به المپیک جوانان آرژانتین یکی از موارد مهم مطروحه بود.

طبق تصمیم اعضای هیئت اجرایی در راستای قدردانی و ارج نهادن به موفقیت های مهم اخیر تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی در تمامی رده‌های سنی بخصوص بازیهای آسیایی 2018 جاکارتا، محمد نصرتی عضو تیم ملی کشتی فرنگی نوجوانان کشورمان که عنوان قهرمانی جهان و آسیا در این رده سنی را در کارنامه دارد بعنوان پرچمدار ایران در مراسم رژه افتتاحیه بازی‌های المپیک 2018 بوینس آیرس آرژانتین انتخاب شد.

در ادامه این نشست و با تصمیم اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک مقرر شد تا از سهراب مرادی ملی پوش پرافتخار وزنه برداری کشورمان نیز بواسطه رکوردشکنی در بازی‌های آسیایی 2018 با پرداخت مبلغ دلاری معادل پاداش پای سکو قهرمانان این دوره از بازی‌ها تجلیل بعمل آید.

مرادی در آخرین حرکت یک ضرب بازی‌های آسیایی 2018 و با مهار وزنه 189کیلوگرمی، یک کیلوگرم رکورد جهانی را بعد از 19 سال شکست و به نام خود ثبت کرد. این رکورد پیش از این در اختیار آکاکیوس کاکیاشویلی وزنه‌بردار یونانی بود که در مسابقات جهانی 1999 آتن به ثبت رسانده بود. با ثبت این وزنه، رکورد بازی‌های آسیایی نیز در اختیار سهراب قرار گرفت.

ضمنا در پایان این نشست مصوب شد تا به مدال آوران طلا، نقره و برنز بازی‌های المپیک جوانان 2018 آرژانتین به ترتیب 2000 ، 1000 و 500  دلار پاداش پای سکو اهداء شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس