مجید انصاری

لرزیدن تن مجید انصاری از اتاق دربسته «شورای نگهبان»: "تن انسان از این همه ظلم می لرزد."

سرویس سیاست مشرق -  «وبلاگ مشرق» خوانشی روزانه در لابه‌لای اخبار و مطالب رسانه‌های کشور است. ما درباره این خوانش البته تحلیل‌ها و پیشینه‌هایی را نیز در اختیار مخاطبان محترم می‌گذاریم. شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷:۳۰ با بسته ویژه خبری-تحلیلی مشرق همراه باشید.

*** 

حمله مسلحانه برخی مدیران بازنشسته به پزشکان بنیاد شهید!

«پروانه مافی»، از نمایندگان مجلس در بخشی از یک مصاحبه با خبرگزاری ایلنا در اشاره به مصوبه مجلس برای منع به کار گیری بازنشستگان در سمتهای اجرایی گفته است: 

پزشکان و مسئولان بنیاد شهید در خصوص تعیین درصد مدیرانی که خواستار بررسی دوباره وضعیت جانبازی خود شده‌اند کاملا منصفانه رفتار کنند و از تهدیدها نترسند.

او همچنین با نام بردن از چیزی به نام «هجوم مدیران به بنیاد شهید برای افزایش درصد جانبازی» تصریح می کند: کمیسیون‌های پزشکی که تحت نظارت بنیاد شهید هستند باید بیش از پیش در تعیین درصد جانبازی افراد توجه داشته باشند و برای دنیای دیگران آخر و عاقبت خودشان را هزینه نکنند.

مافی درخصوص نظارت مجلس شورای اسلامی در بحث افزایش سهمیه‌های جانبازی برخی از مدیران و مسئولان، عنوان کرد:  علیرغم فشارهایی که در این مورد روی بنیاد شهید وجود دارد ما در مجلس شورای اسلامی بعد نظارتی خود را فعال‌تر کرده‌ایم و نمایندگان روی کمیسیون‌های پزشکی که درصد تعیین می‌کنند دقت بیشتری خواهند داشت.  

وی گفته است:

 پزشکانی که در کمیسیون‌های پزشکی بنیاد شهید و یا سایر کمیسیون‌هایی که مسئول تعیین درصد جانبازی افراد هستند فعالیت می‌کنند باید حاشیه امن داشته باشند؛ به طور مثال بارها مشاهده شده است افرادی برای تعیین درصد می‌آیند اما هنگامی که احراز نمی‌شوند با سلاح سرد و گرم به پزشک حمله می‌کنند. [۱]

*غیر از اظهارات مافی، تاکنون خبر دیگری در این رابطه منتشر نشده است.

مدتی قبل بود که حسام الدین آشنا، مشاور رئیس جمهور روحانی هم طی اظهاراتی مدعی شد رئیس یکی از صندوق های مالی با اسلحه داخل بانک مرکزی رفته و مدیران این نهاد را تهدید کرده است. [۲]

آشنا البته هرگز هویت این فرد مسلح را افشا نکرد...

*** 

۱۰ روزی که جامعه ناامیدانه‌های اصلاح‌طلبان را نخواند...

دهه محرم امسال، با وجود گرانی و برخی مشکلات اقتصادی که دولت اصلاح طلبان پدید آورده و علیرغم اصرار فراوان رسانه های دولتی و فعالان اصلاح طلب بر ناامیدی و سرخوردگی مردم! اما با شکوه و عظمتی دو چندان برگزار شد و مراسم حسینی و سفره داری عزاداران أباعبدا... پرشور تر از سالیان گذشته به چشم آمد.

گستردگی مراسم حسینی در محرم امسال به حدی بود که حتی برخی سلبریتی ها نیز که حضور کمرنگی در مراسم دینی و مذهبی دارند ترجیح دادند با موج عزاداری مردم ایران برای سیدالشهدا(ع) همراه شوند و هریک به طریقی حضور خود در این مراسم را اعلام کنند.

شکوه عزاداری ایرانیان در محرم امسال در حالی بود که برخی با توجه به مشکلات اقتصادی پیشامده؛ کمرنگی و بی رونقی این مراسم را پیش بینی می کردند.

اما علت عدم تحقق این پیش بینی چه بود!؟

*شاید برخی ندانند که چهره های جریان سیاسی خاص، طی ماه های منتهی به ماه محرم از مقولاتی مثل «اغتشاش میلیونی»، «اسقاط نظام»، «حکومت بعدی»، «بحران نان» و «عدم امکان طی کردن مسیر حکومت اسلامی» در کنار تأکید بر ناامیدی و سرخوردگی مردم سخن گفتند.

در واقع، جامعه ای که توسط این چهره ها تصویر می شد؛ جامعه ای گرسنه، بدون امنیت و فاقد شاخص های پیشرفت بود که هر اتفاقی اعم از شکل گیری خشونت علیه یک کودک، دزدی، طلاق، قتل و جمع کردن غذا در سطل آشغال توسط یک فرد در آن رخ می داد؛ جملگی نشانه ای از بروز یک زلزله عظیم در جامعه بود! (در حالی که رخ دادن تمام این مقولات فاقد شیوع در یک جامعه طبیعیست. اگرچه برای رفع مشکل ولو یک نفر هم باید تلاش شود...)

علیرغم این تأکیدها و این تصویرسازی های عامدانه اما طی روزهای دهه محرم امسال، نشانه ای از هیچیک از تحلیلهای ناامیدانه اصلاح طلبان به چشم نخورد و به جای آن، چیزی که دیده شد وفور نعمت، گسترش سفره داری هیئات، افزایش تعداد مراسم عزا، حضور بیشتر و پرشورتر مردم و... در تمام شهرها و روستاهای کشور بود.

و این رخداد مبارک نبود مگر اینکه طی ۱۰ روز محرم، کسی وقتی برای توجه به ناامیدانه های جریان چپ نداشت و این جریان خاص سیاسی در مغناطیس محرم گم شده بود.

مسئله «ناامیدسازی» و القای یأس چند ماهیست که مورد هشدار جدی سران کشور قرار گرفته است.

برخی محافل تحلیلی معتقدند، کشور علیرغم وجود مشکلات اما با بحران خاصی مواجه نیست و بخش اعظم فضایی که در شبکه های اجتماعی نیز القا می شود؛ یک فضای ناواقعیِ روانی و ناشی از القائات عامدانه جریان چپ در جهت ایجاد «سابوتاژ (خرابکاری) و فتنه اقتصادی» است.

*** 

لرزیدن تن مجید انصاری از اتاق دربسته «شورای نگهبان»!

«مجید انصاری»، فعال اصلاح طلب و معاون سابق رئیس جمهور روحانی به تازگی طی اظهاراتی در یک مراسم عزاداری متعلق به اصلاح طلبان گفته است:

 تن انسان از این همه ظلم می لرزد. برای نمونه در یک اتاق در بسته، صلاحیت انسان های وارسته، حر و شجاع را که مثلاً برای مجلس یا خبرگان، آنهم نه برای متاع دنیا بلکه برای خدمت و بیان حقایق کاندید شدند، بر اساس گزارش های دروغ رد می کنند.

به گزارش جماران، وی می افزاید:

بعد از انتخابات نیز، در قبال برخی از این رد صلاحیت های مسأله دار می گویند؛ ببخشید ما اشتباه کردیم یک تشابه اسمی بود یا در موردی می گویند گزارشاتی به ما داده بودند که بعداً فهمیدیم درست نبود! همین؟ اگر آن فرد بگذرد هم از حق شخصی خود گذشته، مجلسی که در آن، این گروه افراد شجاع از حق خود در دفاع از مردم بازماندند و جامعه از آنها محروم شده و به سبب آن، جایگاه مجلس و خبرگان تضعیف شده، این حق قابل گذشت نیست. [۳]

*کنایه های اصلاح طلبان به شورای محترم نگهبان، امر تازه ای نیست و مسبوق به سابقه است.

آنچه که در ادامه می خوانید بخش هایی از اظهارات معاریف جریان چپ علیه شورای نگهبان طی سالیان اخیر است:

_ رسول منتجب‌نیا: حتی مادر فرزندمرده نیز به دلایل ردّ صلاحیت من می‌خندد!

_ احمد خرّم: این رد صلاحیت‌ها، با شناختی که ما بر روی افراد رد صلاحیت‌شده داریم، عکس فرمایشات رهبر معظم انقلاب است. ما متوجه نمی‌شویم که چرا شورای نگهبان در جهت مخالف صحبت‌های رهبری حرکت می‌کند!

_ سیدحسین موسوی تبریزی: تحقیقات محلی شورای نگهبان برای انتخابات خلاف شرع و قانون است.

_ شهربانو امانی: هیئت نظارت نه تنها زمینه شرکت گسترده مردم و مشارکت حداکثری آنان را فراهم نمی‌کند، بلکه بدون در نظر گرفتن تاکید مقام معظم رهبری در خصوص حق الناس بودن انتخابات، موجب یأس و نا امیدی سیاسیون و مردم ایران می‌شوند.

_ سیدحسین مرعشی: غیر از نصحیت رقیب کار دیگری نمی‌توانیم انجام دهیم٬ چون ما ابزاری مثل شورای نگهبان در اختیار نداریم. اگر هم چنین ابزاری را داشتیم برای حذف رقیب خود از آن استفاده نمی‌کردیم!

_ جواد اطاعت: نفس کلمه صلاحیت و ردّ صلاحیت آبروی کشور و نظام ما را برده است.

_ سیدحسین مرعشی: تکلیف ما با آقای جنتی روشن است. ایشان بسیاری از اصلاح‌طلبان را رد صلاحیت کرد اما همه ملت ایران را که نمی‌تواند رد صلاحیت کند...اگر قرار بر این باشد که آقای جنتی به جای ۷۵ میلیون مردم ایران تصمیم بگیرد مردم این موضوع را انحراف می‌دانند و در مقابل انحراف هم می‌ایستند. [۴]

جالب آنکه غلامحسین کرباسچی، دبیر کل حزب چپ کارگزاران زمانی ابراز کرده بود که: «اصلاح‌طلب‌ها دنبال حفظ موقعیت و جایگاه شورای نگهبان هستند. هیچ اصلاح‌طلبی را نمی‌شناسم که در جهت تخریب شورای نگهبان حرفی زده باشد.»[۵]

چپ ها حتی در چند مقطع اظهار کردند که نظارت استصوابی شورای نگهبان سبب کاهش مشارکت مردم در انتخابات می شود. اتفاقی که همواره عکس آن رخ داده است!

گفتنیست، مجید انصاری، از حاضران فتنه سال ۸۸ و از کسانی است که چندی قبل مدعی نفوذ منافقین و اسرائیل در سپاه پاسداران شده است! [۶]

***

۱_http://monitor.shafaqna.com/FA/AL/۱۴۴۵۵۵۷۵

۲_mshrgh.ir/۸۳۴۷۴۹

۳_https://www.jamaran.ir/fa/tiny/news-۱۰۱۶۱۷۹

۴_https://www.farsnews.com/printable.php?nn=۱۳۹۴۱۱۰۵۰۰۱۵۲۹

۵_https://www.farsnews.com/printable.php?nn=۱۳۹۴۱۱۰۵۰۰۱۵۲۹

۶_mshrgh.ir/۸۵۵۰۰۵

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 29
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 12
  • صحرا IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    66 3
    چقدر ما آدم ها تغییر می کنیم. با اخلاص رفتند با اخلاص نماندند. طعم طمع ریاست چقد زود همه ما را اسیر خود کرد. حالا فهمیدم چرا این همه اختلاس و فساد داریم. این همه تبیعض و سرخوردگی داریم.
    • پری مجرد۴۷ ساله IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      28 2
      آقای انصاری فأین تذهبون؟
    • دیدگا IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      39 4
      فقط کم مونده این مجید انصاری معلوم الحال بیاد اظهار نظر کنه! وقتی شهر شلوغ میشه، غورباقه ها هفتیرکش میشن!
  • جوادی IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    48 7
    آقای مجید انصاری و همه همپالکی های اصلاح طلبشان به جد باور داشته باشند که ملت هم مانند ایشان بسیار مایل به دانستن علت رد صلاحیت ها هستند . راه کارش هم الان که مجلس و دولت همه اصلاح طلبند و همه ارکان قدرت را در اختیار دارند این است که لایحه ای در مجلس تقدیم و تصویب کنند که شورای نگهبان را ملزم به این کار کند همچنین لایحه دیگری هم تصویب کنند تا قوه قضاییه را هم وادار به معرفی همه مجرمین نماید . اینکه کاری ندارد . اتفاقا اگر این خدمت را ملت ببینند انوقت با چشم باز و بدون فریب خوردن از اظهارت کذب زمان انتخابات دیگر مرتکب اشتباهی که ملت را به این روز انداخته نخواهند شد .خدمت دیگر ایشان و همفکرانشان این است که بگویند 12 میلیارد دلار 4200 تومانی به دستور چه کسی و به چه کسانی داده شده است این می تواند تمایل ایشان به شفاف سازی را اثبات کند .
    • SE ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      22 1
      دوستان این آدمهای دروغین در مجلس چرا علنی بود رای نمایندگان مجلس را تصویب نمیکنند تا مردم فاسدین را بشناسند
    • IR ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      8 1
      مجلس فقط تصویب کنه رای ها علنی باشه بعدش همه چی درست میشه و همه چی برمیگرده سر جای خودش چون مرد از نامرد و خائن مشخص میشه
  • IR ۰۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    17 3
    اخه تو چه کشوری اجازه میدهند هر کسی رئیس نماینده ....وتصمیم گیرنده ملتی وکشوری شودتو امریکا وانگلیس .. .هم این طور نیست
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    22 5
    اصلاح طلبان برند گم شوند.
  • AE ۰۹:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    15 7
    هر که بگوید شورای نگهبان کذاست مفسد است
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    18 1
    از اهالی جمرون سوال کنید .این سه تا داداش را از ان موقع که امدند به جماران وا تباط با اکبر.....ک و امور خاص کاملا می شناسند
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    6 0
    کاش دلشو ن برای مردم بسوزه و همه مردم داشته باشند و همه بخرن و خوشبخت بشوند
  • IR ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    17 6
    هرکس از خط رهبری فاصله بگیرد از امام وانقلاب واسلام فاصله گرفته است.
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    7 0
    خخخخخخخخخخخ
    • پری مجرد۴۷ ساله IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
      4 3
      زهر مار
  • IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    5 5
    ما متوجه نمی‌شویم که چرا شورای نگهبان در جهت مخالف صحبت‌های رهبری حرکت می‌کند!
  • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    13 0
    باید کسی که سنش بالا میره دیگه بازنشست کنن استثناء هم نداشته باشه ! اون اخلاص رزمندگان سالهای جنگ کجا و این مدیران جاه طلب کجا !
  • سید IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    24 2
    اینجانب درسال 65 درحمله هوایی مجروح شدم بعداز 15 سال بعداز ارائه مستندات به شورای تامین وبنیاد شهید موفق به اخذ درصد جانبازی نشدم وازمزایای مقرر قانونی برخوردارنشدم اما حالا مدیران که تاالان ازکل مزایا بهره مند بودند برای استمرار بهره مندی خواستاربالابردن درصد جانباری هستند من ازیک ریال حقوق قانونی خود که تابحال دریافت ننمودم درپیشگاه خداوند ازکسانی که مانع شدند نمی گذرم
  • قیم نیستی جناب مسئول IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    19 2
    آقای انصاری تن لرز شما از ظلم فقط در اتاق شورای نگهبان اتفاق می افتد ؟ نمیبینید لصلاحات و امید با مردم چکار کردند ؟ اگر شما و هم حزبیهایتان نمیبینید چطور صلاحیت تصدی مناسب و اعاده حقوق مردم را دارید یا شیخ ؟ تنها دلار در ۳ ما لنواع فساد و رانتخواری و ویژه خواری رو شکل داده و حقوق کارگر به قیمت دستمال کاغذی سر سفره اشرافی شماها نیست یا شیخ ،
  • ناشناس IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    7 0
    مشی فریب مردم درلایه به لایه این طیف رخنه کرده واین ما هستیم که باید حواسمان جمع باشد مطمئن هستم با اگاهی رسانه های مرید رهبر این امکان پذیر هست انشالله
  • زهرا بخشی زاده IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    1 0
    یعنی این قدر بی پول بودند که ..................................
  • م--ا-ی IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    9 1
    اقای مجید انصاری اگر یک لحظه به منویات درونی خودش بر گردد و فکر کند با توجه به اینک روحانی است و روی منبر ارد می دهد باید خجالت بکشد که در این نظام به مسند رسیده است و حمایت از کسانی می کند که به خون امام انقلاب و حتی اسلام تشنه اند و در تمام فتنه ها علیه امام و انقلاب یا دست داشتند و یا پشت صحنه از فتنه گران حمایت کردند و با فریب مردم به نام منتخب مردم تیشه بر ریشه نظام می زنند و او نیز با وقاحت از انها به عنوان انقلابی نام می برد بله انقلابیند امابر علیه این نظام
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    10 0
    به زودی شاهد به وجود امدن مدیرانی خواهیم بود که 10 سال اسارت دارند یا جانباز 99 درصدی می شوند.
  • IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    2 2
    لعنت خدا بر اصولگرایان واصلاح طلبان که کشور را درگیر باند بازی جناحی خودشان کردند تا هر روز یک مشکل برای کشور ما بوجود بیاید .
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    9 4
    مجید انصاری=فتنه گر سال 88
  • سید IR ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    7 4
    اصلاحات دیگر برای همیشه شکست خورده است خاک توی سرشان وطن فروشان
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    3 0
    اینجا هم تگزاسی شده براخودش
  • فرهنگی بازنشسنه IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    23 1
    اقای انصاری حتما میدانند که انتخابات شوراها بدون نظارت شورای نگهبان بوده است ونقش کامل را مجلس و دولت داشته اند واکثرا هم باصطلاح اصلاحطلب هسنتد پرونده شورا ها را تاکید میکنم مطالعه بفرمایید
  • p IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    4 2
    مردشورهمتونو ببرن اسهال طلبها
  • محمد میرزا IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۱
    2 0
    سلام هر وقت این آدمها سخن می گویند ناخودآگاه یاد شورای شهر اول تهران (بدون نظارت استصوابی)، مجلس ششم(با نظارت استصوابی) و شورای شهر بابل می افتم . ضمیر ناخودآگاه است دیگر کاری نمی توان کرد!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس