کد خبر 895013
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۰
ترامپ نمایه

رئیس‌جمهور آمریکا امنیت متحدان این کشور در غرب آسیا را به واشنگتن متکی دانست و گفت ایالات متحده فراموش نخواهد کرد که این کشورها برای بالا رفتن قیمت نفت تلاش کردند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه با عباراتی تحقیرآمیز از متحدان خود در غرب آسیا خواست قیمت نفت را پایین بیاورند، چراکه به گفته او در نبود حمایت آمریکا، این کشورها قادر به تأمین امنیت خود نیستند.

وی در توییتر نوشت: «ما از کشورهای خاورمیانه محافظت می‌کنیم. بدون ما امنیت آن‌ها چندان دوام نمی‌آورد. با این وجود آن‌ها برای بالا و بالاتر بردن قیمت نفت تلاش می‌کنند! یادمان خواهد ماند. تک‌قطبی "اوپک" (مجمع صادرکنندگان نفت) باید قیمت‌ها را پایین بیاورد.»

ترامپ پیش از این هم خطاب به عربستان و چند کشور عربی دیگر در منطقه گفته بود که اگر آمریکا از این کشورها حمایت نکند، این حکومت‌ها به سرعت فرومی‌پاشند و دوام چندانی نمی‌آورند. او از این کشورها خواسته در عوض دریافت حمایت امنیتی از آمریکا، جنگ‌های واشنگتن در منطقه را پشتیبانی مالی کرده و با افزایش تولید نفت از بالا رفتن قیمت در بازارهای جهانی جلوگیری کنند.

سقوط تاریخی محبوبیت ترامپ در 67 روز حضور در کاخ سفید

رئیس‌جمهور آمریکا اردیبهشت ماه امسال با «فاجعه‌بار» خواندن توافق هسته‌ای با ایران، آمریکا را از این توافق خارج و تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را احیا کرد. کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند که با بازگشت تحریم‌های نفتی در ماه آبان، ممکن است بازار جهانی نفت دچار شوک شده و قیمت‌ها به شدت افزایش یابد. واشنگتن از همین رو به آزادسازی بخشی از ذخایر راهبردی نفت خود متوسل شده است.

قیمت بنزین و گازوئیل برای قشر متوسط در آمریکا از اهمیت بالایی برخوردار است و بالا رفتن قیمت حامل‌های سوخت در این کشور می‌تواند بر انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره آمریکا که چند هفته دیگر برگزار می‌شود، مستقیما اثر بگذارد. ترامپ نگران است که با از دست دادن اکثریت جمهوری‌خواه در کنگره، در معرض تلاش دموکرات‌ها برای استیضاح قرار گیرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    3 0
    اگر نفت می رفت بالای 90 دلار ترامپ قطعا دوباره رای نمی آورد اما این روسیه و عربستان سگ جای ایران رو دارن می گیرن
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    0 0
    البته کورخوانده اید
  • IR ۲۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    0 0
    چه راحت تهدید میشن
  • IR ۰۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    0 0
    ولی خدایی راست گفته!!!
  • سیمین NL ۰۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
    1 0
    اینم سر ساقیش سلامت....معلوم نیست چی میزنه که از آدم و عالم طلبکاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس