کد خبر 895005
تاریخ انتشار: ۲۹ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۶
سوگواری عزاداران حسینی در شب عاشورا - کربلا

بر اساس برآوردهای اولیه ، در عاشورای امسال سه میلیون زائر خود را به کربلا رسانده‌اند تا در مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان «امام حسین ع» شرکت کنند.

به گزارش مشرق، شورای استانداری کربلا امروز (پنجشنبه) اعلام کرد بر اساس برآوردهای اولیه آستان مقدس حسینی و عباسی، سه میلیون نفر برای شرکت در مراسم عزاداری شب و روز عاشورا خود را به کربلا رسانده‌اند.

«فلاح الجزائری» رئیس کمیته امنیتی شورای مذکور به وبگاه عراقی «المعلومه» گفت زائران از استان‌های مختلف عراق به علاوه زائرانی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، ایران، باکستان، افغانستان و غیره هستند.

وی تأکید کرد:  تدابیر امنیتی و خدماتی طبق برنامه اجرا شده و تا کنون هیچ مشکلی پیش نیامده است.

این زائران طی هفته جاری خود را به کربلا رساندند و 33 هزار نفر از نیروهای امنیتی، ارتش، پلیس، الحشد الشعبی و نیروی هوایی امنیت آنها را تأمین می‌کنند.

 بر اساس گزارش «سومریه»، هم‌اکنون (ساعت انتشار خبر) هزاران نفر در حال انجام عزاداری مشهور به «طویریج» (هروله کردن) پس از نماز ظهر هستند.

طرح امنیتی

خبرگزای «أین» عراق هم گزارش داد نیروهای امنیتی از فاصله پنج کیلومتری به خودروها اجازه نزدیک شدن به حرم مطهر امام حسین (ع) و حضرت «عباس» (ع) را ندادند و نیروهای امنیتی به شدت اوضاع کربلا را کنترل می‌کنند.

بر اساس این گزارش، الحشد الشعبی مسئولیت کنترل مناطق صحرایی اطراف کربلا و نیروهای امنیتی مسئولیت حفاظت از مناطق داخلی شهر را بر عهده گرفته است.

امروز حرکت خودروها در کربلا کاملا ممنوع است به استثنای خودورهایی که مجوزهای امنیتی دارند. 

بر اساس این گزارش، وزارت حمل و نقل عراق هم دیروز اعلام کرد بیش از 10 هزار انواع خودرو برای انتقال داخلی و خارجی زائران طی عاشورا آماده شده تا جوابگوی حجم حضور زائران حسینی باشد.

کربلا دیشب مصادف با شب عاشورا نیز شاهد عزاداری باشکوه محبان امام حسین (ع) و یارانش بود. 

پاکستان

برخی از شهرهای پاکستان نیز امروز شاهد عزاداری ویژه محرم و عاشورا بود. شبکه «جیو نیوز» پاکستان در همین راستا گزارش داد مقامات این کشور در اقدامی پیشگیرانه و برای جلوگیری از انجام عملیات‌های احتمالی علیه زائران حسینی، ارائه خدمات تلفن همراه در شهرهای «کراچی، لاهور و پیشاور» را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

بر اساس این گزارش،‌ نیروهای امنیتی بسیاری در مناطق مختلف این کشور مستقر شده‌اند تا وضعیت را تحت کنترل داشته باشند.

لبنان

مراسم ویژه روز عاشورا در «ضاحیه» در جنوب بیروت با مشارکت گسترده محبان اهل بیت علیهم‌السلام برگزار شد و سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله در آن سخنرانی کرد. 

مصر

وضعیت در مصر متفاوت بود و نیروهای امنیتی این کشور به مناسبت روز عاشورا حضور خود را در اطراف مسجد و مقام امام حسین -علیه‌السلام- افزایش دادند. وزارت اوقاف مصر شامگاه چهارشنبه خبر داد که مقام امام حسین (ع) را به روی زائران این مکان بسته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عبدالله مهمانی IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    2 0
    یا حسین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس