کد خبر 894919
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۲
دربی

جنجالی ترین تصمیم در حال حاضر را می‌توان اختصاص درصد میزبانی در دربی پیش رو دانست، جایی که هنوز ساختار اجرایی آن تکمیل نشده است.

به گزارش مشرق، حیدر بهاروند، نایب رییس فدراسیون فوتبال اختصاص 90 درصد از سکوهای ورزشگاه آزادی دردربی‌ها به تیم میزبان را قطعی می‌داند: «قانون اختصاص ۹۰ درصد از ظرفیت تماشاگران به ‌تیم میزبان و ۱۰ درصد به تیم میهمان یکی از قوانین مورد تایید فیفا و کنفدراسیون فوتبال آسیا است که این قانون را در دیدار دو ‌تیم پرسپولیس و استقلال در هفته هشتم لیگ برتر اجرایی خواهیم کرد. با توجه به میزبانی استقلال در این دیدار ۹۰ درصد از ‌سکوهای ورزشگاه در اختیار تماشاگران این تیم قرار می‌گیرد و فقط ۱۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه به تیم میهمان اختصاص ‌داده خواهد شد.»

بهاروند به اجرای قانون تاکید دارد: «در آخرین دیدار دو تیم پرسپولیس و استقلال که فصل گذشته برگزار شد اعلام کردیم ‌که این قانون الزام آور کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا در مسابقه آینده دو تیم اجرایی می‌شود. از مدیران دو باشگاه پرسپولیس و ‌استقلال می‌خواهم که در اجرای این قانون سازمان لیگ و تمامی مسوولان برگزار کننده مسابقه را کمک و همراهی کنند تا باشگاه‌ها بتوانند از حق میزبانی خود به نحو شایسته استفاده کنند.»

بیشتر بخوانید:

آیا حسین ماهینی به دربی می‌رسد؟

برانکو: تیمی را بردیم که نمی‌دانم آخرین بار کی باخته بود

شفر: می‌خواهند ما را برای دربی تضعیف کنند


آیا اجرای این قانون در فوتبال ایران مشکل ساز نخواهد شد؟ بهاروند پاسخ می‌دهد: «این قانون در تمامی کشورهای پیشرفته در فوتبال ‌سال‌هاست که اجرا می‌شود و شورای تامین نیز بر اجرای این قانون الزام آور فیفا و ‌AFC‌ تاکید کرده است. بنابراین اجرای این ‌قانون الزام آور کنفدراسیون فوتبال آسیا در یکی از مهم‌ترین مسابقات فوتبال ایران و قاره آسیا اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا این ‌مسابقه از سوی تمامی نهادهای فوتبال منطقه و قاره آسیا رصد می‌شود.»


فدراسیون فوتبال در حالی تاکید به اجرای این قانون دارد که در اجراء مشکلات زیادی در راه برگزاری این بازی ایجاد می‌شود. قرار است در هفته هشتم که دیدار استقلال و پرسپولیس در همین زمان برگزار می‌شود، قانون اجرا گردد اما پرسش این است که تصمیم گیران و مجریان این قانون چه طور می‌توانند تماشاگران دو تیم را از هم تمیز دهند؟


تصور کنید تعداد قابل توجهی از تماشاگران تیم میهمان دراقدامی هماهنگ بلیت تهیه کنند، وارد ورزشگاه شوند و قسمتی از سکوها را مال خود کنند و از طرق مختلف ارتباطی دیگر تماشاگران خود را هم از ماجرا مطلع سازند و عده بیشتری نیز به محلی که در تسخیر تماشاگران تیم میهمان درآمده مراجعه کنند، آنگاه مجریان این طرح چگونه می‌توانند مانعی در راه حضور تماشاگران در ورزشگاه باشند؟


آیا تصمیم گیران این طرح به حواشی اجرای این روش که البته به لحاظ بین‌المللی نیز کاملا قانونی هم هست، فکر کرده اند؟ آیا اجرای این تصمیم به همین سادگی که بهاروند می‌گوید یا پیش‌تر فتاحی گفته، خواهد بود ؟ میان حرف تا عمل فاصله زیادی وجود دارد آن هم در فوتبالی که بسیاری از ورزشگاه‌هایش هنوز به شکل آماتور مدیریت می‌شود و حتی تماشاگران نمی‌دانند که روی کدام صندلی باید بنشینند. ورزشگاه آزادی نیز از این قاعده مستثنی نیست و هنوز تماشاگران به شکل بدوی روی صندلی‌ها می‌نشینند و با اینکه طبقه دوم هم صندلی دار شده اما عملا هیچ کس نمی‌داند که جایش کجاست.

حتی در بازی‌های بزرگی همچون شهرآوردها بسیاری از تماشاگران با وجود در اختیار داشتن بلیت نتوانستند وارد ورزشگاه شوند. حال چه طور می‌خواهند قانون 90 درصد برای میزبان و 10 درصد برای میهمان را در این ورزشگاه اجراء کنند، مشخص نیست.


تنها راه اجرای این قانون نشستن تماشاگران روی صندلی‌های مخصوص به خود است. در این شرایط دیگر نمی‌شود با هماهنگی قسمتی از ورزشگاه را به تسخیر درآورد و اگر هم تماشاگری از تیم رقیب در بین تماشاگران تیم میزبان نشسته باشد، بدون شک مشکلی ایجاد نخواهد کرد. باید بستر اجرای این قانون ابتدا فراهم شود و بعد تصمیم گیران از الزام آور بودن این قانون بگویند.

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • لنگ سوخته IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۸
    3 1
    با رمزهای شفر قهرمان میشیم
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
      0 0
      همون رمزی که با السد بکار برد
  • SE ۰۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۹
    0 0
    بازهم فدراسیون به نفع کیسه وارد شد
  • خدیجه IR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
    0 0
    خدا کنه قهرمان بشیم ولی شفر همچین مربی خوبی برای استقلال نیست استقلالی که تا این حد پر طرفداره و بازیکناش معلومه استعداده زیادی دارند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس