حضرت عبدالعظیم(ع)

همزمان با فرارسیدن سالروز شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان، کرسی تلاوت عاشورایی در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق، آستان حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در ایام دهه اول محرم برنامه‌های مختلف سوگواری آقا اباعبدالله‌الحسین(ع) تدارک دیده که این برنامه‌ها در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود می‌رسد. 

شهرری این روزها همچون دیگر شهرهای ایران رنگ و بویی دیگر دارد و عطر محرم فضا را پر کرده است و کربلای ایران، حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) مانند هر ساله محیای حضور عاشقان و دلدادگان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی شده است.

قبله تهران پذیرای عزاداران تاسوعا و عاشورای حسینی

طبق سنتی دیرینه، هیئات و دسته جات سینه زن و زنجیرزن سوگوار در ماتم شهادت حضرت سیدالشهداء و یاران باوفای ایشان علیهم السلام در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی با حضور در آستان مقدس حضرت حضرت عبدالعظیم(ع) در صحن‌ها و رواق‌های مطهر به اقامه عزا می‌پردازند.

به همین مناسبت روز چهارشنبه بعد از نماز ظهر و عصر ویژه برنامه تاسوعای حسینی با سخنرانی حجت‌الاسلام علی سعیدیان و مرثیه سرایی مداح اهل بیت عصمت و طهارت مجتبی باقری در مصلای بزرگ ری برگزار می‌شود.

لازم بذکر است، مراسم سوگواری ایّام ماه محرم الحرام، برای عموم زائرین و مجاورین در ماه عزای خاندان رسالت و ماه شهادت حضرت اباعبدالله الحسین و ۷۲ تن از یاران باوفایشان، از روز سه شنبه ۲۰ شهریورماه بمدت ۱۳ شب در مسجد جامع حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السّلام در حال برگزاری است.

کرسی تلاوت عاشورایی در بارگاه حضرت عبدالعظیم(ع)

بنابر این گزارش؛ مرکز آموزش قرآن کریم آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام، همزمان با فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی، هم‌نوا با حضرت سیدالشهدا(ع) و یارای باوفایشان، کرسی تلاوت قرآن عاشورایی را برپا می‌کند.

این مراسم پرفیض و معنوی در شب عاشورای حسینی مصادف با چهارشنبه ۲۸ مهرماه بعد از نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری واقع در آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) برقرار می شود.

در این محفل نورانی که با تلاوت قاریان ممتاز، سیدمصطفی حسینی و محمد برخورداری همراه خواهد بود، حافظ کل قرآن کریم، امیر مهدی بی بلا به شعرخوانی و ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام حاج حمیدرضا خادم به مرثیه سرایی خواهند پرداخت.

اجرای برنامه توسط گروه تواشیح محمدرسول‌الله(ص) نیز از دیگر برنامه‌های این محفل نورانی خواهد بود.

در پایان این مراسم از میان حاضران در جلسه قرعه کشی بعمل آمده و پنج حواله زیارت مشهد مقدس به آنها اعطا خواهد شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس