هواداران فوتبال

عضو کمیته انضباطی گفت: افسارگسیختگی در بدرفتاری های تماشاگران باید با بکارگیری روش های تربیتی در باشگاه ها کنترل شود وگرنه به سمت افسارگسیختگی فرهنگی پیش روی می کند.

سرویس ورزش مشرق – خروج جمعی از هواداران تیم سپیدرود رشت از ورزشگاه تختی انزلی و عریان شدن در سطح خیابان های این شهر ساحلی اتفاقی سریالی بود که در پی اتفاقات غیر معمول در هفته های اخیر روی سکوهای ورزشگاه های کشور شاهد بودیم. چندی پیش هم وقتی تیم شاهین بوشهر به ورزشگاه خانگی بابل برای دیدار با خونه به خونه رفته بود یکی از طرفداران تیم مازندرانی رو به محمود فکری سرمربی تیم مهمان، بخشی از بدنش را عریان کرد! پیش از آن هم شاهد رفتارهای بعضا نژادپرستانه در استادیوم ها بودیم که منجر به مجروح شدن جمع کثیری از طرفداران فوتبال شد. اتفاقی که در ادوار قبلی لیگ هم تکرار شده بود!

در همین رابطه بخوانید:

عبور از مرزهای بی‌حیایی در فوتبال ایران +عکس

به نظر می رسد ادامه این رفتارها در دورانی که فیفا برای ورود بانوان به استادیوم های ایران، سخت گیری هایی را برای فدراسیون فوتبال در نظر گرفته است، در نهایت منتج به عدم ورود هر تماشاگری اعم از مرد و زن به ورزشگاه ها شود.

حسین عبداللهی در گفت و گو با مشرق، درباره این معضل و راهکارهای مبارزه با آن از سوی فدراسیون فوتبال و یا دیگر نهادهای ذیربط حرف زد.

متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

عضو کمیته انضباطی درباره راهپیمایی طرفداران تیم سپیدرود در شهر انزلی با حالت نیمه عریان اظهار داشت:«قبلا نیز در فوتبال ایران از این اتفاقات را شاهد بوده ایم. فوتبال ما تماشاگران خاص خودش را دارد. پس از وقوع این قبیل اتفاقات خود ما هم خیلی آزار می بینیم که تماشاگران چنین رفتارهایی را انجام می دهند».

وی افزود:« متأسفانه باید گفت در شرایط فعلی بیش از این نمی شود کاری کرد. در این سالها این همه با مواد مخدر مبارزه شد، آیا اعتیاد ریشه کن شده است؟ این همه حبس و اعدام را در این ارتباط شاهد بودیم ولی باز هم مواد مخدر هست و توزیع می شوند و در نتیجه معتادها هم هستند. بحث رفتارهای تماشاگران هم شباهتی اینچنینی دارند. مگر ما کم جریمه کردیم یا کم بازی بدون تماشاگر برگزار کرده ایم؟».

عضو کمیته انضباطی تأکید کرد:« به اعتقاد ما این خود باشگاه ها هستند که باید کار ابتدایی را انجام بدهند. باشگاه ها می توانند این کار را با گردهم آوردن سردسته بوقچی ها و آموزش کارهای فرهنگی به آنها پیش ببرند. قطعا این تا حد زیادی می تواند تأثیرگذار باشد».

عبداللهی درباره واکنش کمیته انضباطی در قبال این قبیل اتفاقات خطر نشان کرد:«البته ما هم اگر شاهد بدرفتاری هایی باشیم پرونده تشکیل می دهیم و با جرایم پلکانی باشگاه ها را تنبیه و در نهایت بازی را بدون تماشاگر برگزار می کنیم».

وی در پاسخ به این سئوال که در شرایطی که فیفا تأکید دارد بانوان به استادیوم های ورزشی بیایند تا فوتبال را کنار آقایان ببینند در چنین وضعیتی چه اتفاقی رخ می دهد تصریح کرد:« در ارتباط با اینکه فیفا خواهان حضور بانوان و پیگیر ورودشان به ورزشگاه های ایران است اگر بخواهیم به آن سمت برویم که بانوان مان هم حضور داشته باشند باید از حالا جلوی این مسایل را بگیریم چون شرایط روز به روز بدتر می شود. البته همه می دانیم یکسری مسایل به سیاست های کلان ورزشی برمی گردد و آنها مواردی هستند که بزرگان باید درباره اش تصمیم بگیرند و اجازه اش را بدهند».

عبداللهی بیان کرد:« اما آنچه که به کمیته انضباطی مربوط می شود اتفاقات داخل ورزشگاه و زمین مسابقه است. بیرون از آن به ما ارتباطی پیدا نمی کند و متولیان خاص خود را دارد. موارد بیرون از استادیوم در آیین نامه نیامده است. ولی این به آن معنی نیست که ما در قبال این قبیل رفتارها سکوت کنیم. یقینا باید با این ناهنجاری ها هم برخورد شود و یا باید باشگاه را وادار کنیم تا با دیدن تمهیدات لازم لااقل متعهد شوند که از وقوع این اتفاقات در آینده جلوگیری شود».

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • فش نیوز IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    8 0
    یه مشت بی فرهنگ
  • IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    3 18
    تا تبعیض باشه این رفتارها هم هست کمیته انضباطی استیناف و فدراسیون فوتبال همه در جهت اهداف یک تیم یعنی پرسپولیس تشکیل و ساماندهی شده این تبعیض باعث فساد میشه همشون باید منحل بشوند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس