کد خبر 893973
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۴:۰۴
کودک

یک شرکت فناوری موسوم به "نووتو"(Noveto) یک سیستم جالب توسعه داده است که امواج موسیقی را به طور متمرکز و مستقیم به سرنشینان خودرو می‌رساند و مانند یک هدفون عمل می‌کند.

به گزارش مشرق، گوش دادن به برخی آهنگ‌های مورد علاقه در هنگامی که به تنهایی در حال رانندگی هستید، حس فوق‌العاده‌ای دارد. اما اگر مسافرانی با سلیقه‌های متنوع داشته باشید، راضی کردن همه مشکل است.

برای حل این مشکل ما قبلا شاهد سیستم‌های مشابه از شرکت‌های "هارمان"(harman)، هیوندای و کیا موسوم به "حباب‌های صوتی"(audio babbles) بوده‌ایم، اما سیستم صدای پویای متمرکز که توسط شرکت "نووتو" برای خودروساز اسپانیایی سئات(Seat) مورد آزمایش قرار گرفته است، در حال حاضر قصد دارد به صورت بی‌سیم، صدا را مستقیما به گوش راننده یا مسافر برساند، به گونه‌ای که دیگر افراد حاضر آن را نشنوند!

بیشتر بخوانید:

اندازه‌گیری «فشارخون» با گوشی +عکس

شرکت "نووتو" فناوری هدفون مجازی خود را در نمایشگاه فناوری "CES 2018" رونمایی کرد. حسگرها در این سیستم، حرکت سر فرد را دنبال می‌کنند و صدا از طریق موتورهای پردازش سیگنال دیجیتال و مبدل‌ها به شکل بی‌سیم و به طور مستقیم به گوش کاربر فرستاده می‌شود.

در حال حاضر این شرکت با خودروسازی "سئات" قرارداد امضا کرده است تا نشان دهد که این فناوری می‌تواند به طور موفقیت آمیز در خودروها تعبیه شود.

این سیستم این امکان را فراهم می‌کند که به عنوان مثال هر کودکی که در صندلی‌های عقب خودرو نشسته است، موسیقی یا صوت مورد علاقه خود را گوش دهد، در حالی که راننده می‌تواند مسیریابی صوتی را دنبال کند یا لیست موسیقی‌های شخصی خود را بشنود و در عین حال، سرنشین کنار راننده به یک کتاب صوتی گوش بسپارد. هیچ‌ یک از این امواج با هم تداخل نخواهند داشت و هر شخص فقط صدای دلخواه خود را خواهد شنید.

جزئیات اندکی در مورد چگونگی کارکرد این سیستم فاش شده است، اما ما با ارسال صوت به صورت هدفمند غریبه نیستیم و قبلا فناوری‌های مشابه نظیر بلندگوی جیبی پارامتریک موسوم به Soundlazer را دیده‌ایم.

"فابین سیمر" از شرکت "سئات" گفت: استفاده از این فناوری جدید ما را قادر می‌سازد تا دنیای جدیدی از امکانات شخصی را به خودروهای شخصی و به ویژه وسایل نقلیه عمومی باز کنیم.

وی افزود: توانایی همراه و همسفر شدن با دیگران در عین حفظ حریم خصوصی، یک چالش جذاب است که به نظر می‌رسد به زودی قابل دستیابی است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس