پرویز مظلومی

پیشکسوت باشگاه استقلال گفت: نتیجه ای دیدار رفت استقلال مقابل السد علاوه بر غافلگیری فوتبالی ها را کار استقلال در بازی برگشت را هم سخت کرد.

سرویس ورزش مشرق – تیم استقلال فردا شب در حالی در دوحه قطر باید به مصاف السد برود که برای صعود به دور نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا کار بسیار دشواری دارد. شکست 1-3 در بازی خانگی، استقلال را در شرایط سختی قرار داده تا با زدن تعداد گلهای زیاد قادر به عبور از این تیم باشد.

پرویز مظلومی در گفت و گو با مشرق، درباره دیدار رفت و برگشت استقلال مقابل السد حرف زد و پیش بینی اش از نتیجه این دیدار را بیان کرد.

متن این پرسش و پاسخ در ادامه می آید:

*دیدار رفت استقلال - السد تیم را دیدید؟

- بله! غافلگیرانه بود! با این همه مهره و در مسابقه خانگی، شکست 1-3 اصلا نتیجه ای نبود که به آن حتی فکر کرده باشیم. ما منتظر برد استقلال بودیم ولی به یکباره همه چیز تغییر کرد. نوعی شوک برای همه بود که استقلال در عرض چند دقیقه سه گل از السد بخورد.

* ایراد کار کجا بود؟

- تا حدی بی نظمی تاکتیکی! نمی دانم چرا استقلال گاهی دچار این شکل از بازی می شود که همه با هم تمرکزشان را از دست می دهند.

* مانند دیدار با العین که 1-6 باخت؟

- بله! این موضوع باید ریشه ای حل شود. در هر بازی ممکن است تیم گل بخورد. اصلا در همین استقلال بارها شده که از حریف خود عقب افتاده ولی نه تنها گل تساوی را زده بلکه در پایان به برتری هم رسیده است. فقط در برخی دیدارهای خاص یکباره پس از دریافت گل همه ساختار تیمی برهم می ریزد و شکل کار تغییر می کند.

* چرا در آن بازی استقلال زهردار نبود؟

- استقلال ضعف مفرطی در بازیسازی دارد. البته بازیکن عراقی و آلمانی که در تیم هستند تلاش هایی برای بازیسازی می کنند ولی این کافی نیست. پس از جدایی جپاروف استقلال باید یک بازیساز در همان حد و حدود در تیم داشته باشد تا بتواند از توانایی های بازیکنانی مانند الحاجی گرو، تبریزی یا بقیه مهاجمانش استفاده کند.

* استقلال می تواند به صعود امید داشته باشد؟

- اگر بدون امید به میدان برود که فایده ای ندارد. این تیم نفرات خوبی دارد. 6، 7 ملی پوش ایرانی و عراقی برای یک تیم مانند استقلال حکم برگ برنده را دارد. استقلال می تواند با تکیه به همین نفرات و قدرت مهار بازیکنان خط هافبکش در این بازی نتیجه ای که لازم دارد را بگیرد.

* برای خنثی کردن السد چه راهکاری باید داشته باشد؟

- قطعا باید توان اصلی را روی از کار انداختن ژاوی بگذارد. اگر این بازیکن را مهار کند و یا مانع از رسیدن توپ به او شود بخش مهمی از کار را انجام داده است. این می تواند کمک کند تا استقلال از زیر فشار پاس های توی عمق خارج شده و تمرکزش را روی حمله بگذارد. گرچه باز هم تأکید می کنم شکست دادن السد در خانه آسان نیست ولی استقلال هم تیم کوچکی نیست و می تواند حریفش را در خانه مغلوب کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    10 1
    افرین بر مظلومی سالم و درستکار
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    4 1
    موافقم . باید امیدوار بود. نامیدی شکست را نزدیک و پیروزی را دور میکند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس