حسن روحانی در مجلس

در حالی که شرایط خاص اقتصادی کشور نیاز به تحرک مسئولان مختلف برای حل معضلات دارد اما وزارتخانه‌ها و سفارتخانه‌های اصلی کشور همچنان بدون سکاندار رها شده‌اند.

 سرویس اقتصاد مشرق - پس از قریب به دو ماه بی‌اعتنایی روحانی به تذکر نمایندگان درباره لزوم تجدیدنظر در چینش کابینه و تغییر مدیران ناکارآمد که عملکرد آن‌ها مسبب اوضاع اقتصادی فعلی کشور شد ، مجلسی‌ها خود دست به کار شدند و اقدام به ترمیم کابینه با ابزار استیضاح تیم اقتصادی کردند.

بیشتر بخوانید

اصرار عجیب روحانی بر استفاده از مدیران ناکارآمد

۱۷ مردادماه، علی ربیعی وزیر کار، اولین دولتمردی بود که نمایندگان از قطار کابینه پیاده کردند و پس از او نیز قرعه به نام مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد افتاد تا در روز چهارم شهریورماه نمایندگان مجلس اعتماد خود را از او پس بگیرند.

بسته حمایتی دولت معطل انتخاب وزیر رفاه؟

از سوی دیگر ماجرا، اگرچه نمایندگان مجلس با هدف کمک به دولت برای تسریع امور دست به ترمیم اقتصادی کابینه زدند اما گویا رئیس‌جمهور چندان علاقه‌ای به حل مشکلات معیشتی مردم و اقتصادی کشور ندارد چرا که از همان زمان تاکنون که بیش از ۱ ماه گذشته است، سکان یکی از مهم‌ترین وزارتخانه‌های کشور که هم وظیفه افزایش رفاه اجتماعی و بیمه‌ای را دارد و هم مدیریت مجموعه عظیم هولدینگ‌های شستا، خالی مانده است.

و این در حالیست که یکی از مهم‌ترین وعده‌های دولت برای بهبود معیشت مردم بخصوص قشر کم‌برخوردار در شرایط اقتصادی فعلی، اعطای بسته‌های غذایی به نیمی از مردم است که وظیفه آن بر دوش وزارت رفاه و تامین‌اجتماعی است که وزیر ندارد. به همین دلیل هم تخصیص و توزیع این بسته‌های حمایتی تاکنون انجام نشده است.

اقتصادی که بی‌صاحب است

از سیاستگذاری برای شرکت‌های بیمه‌ای تا گمرک و بانک‌ها و کلان اقتصاد کشور، زیر نظر وزیر اقتصاد است و طی ۲۰ روزی که از استیضاح وزیر قبلی گذشته تا کنون رئیس‌جمهور هیچ عزمی برای معرفی گزینه جایگزین برای مدیریت اقتصادی کشور معرفی نکرده است.

همین تعلل در انتخاب وزیر و معرفی آن به مجلس را باید دلیل اصلی برخی از نابسامانی‌ها بخصوص در حوزه گمرکی دانست که سبب بروز کمبودهای بسیاری در واحدهای تولیدی بدلیل ترخیص نشدن مواد اولیه است. به بیان دیگر حال که دشمن جنگ اقتصادی را علیه کشور و مردم ایران شروع کرده، در جبهه داخلی، اقتصاد کشور بدون فرمانده اداره میشود و در چنین شرایطی انتظار بهبود و رشد خیالی خام است.

سفارت‌هایی که بدون سفیر است

از مهم‌ترین مولفه‌های دیپلماسی خارجی که می‌تواند نقش موثری در خنثی‌سازی تحریم‌ها داشته باشد، عملکرد اقتصادی وزارت خارجه و سفرا و نمایندگان ایران در سایر کشورها است. آنچه مشخص است سفارتخانه‌های ایران در صف اول جبهه تحریم اقتصادی قرار دارند و عملکرد و نحوه تعاملات آن‌ها با دولت‌ها و شرکت‌های خارجی می‌تواند نقش بسزایی در از بین بردن حصر اقتصادی ایران داشته باشد.

اما متاسفانه در این برهه حساس، خلا تحرکات بازوهای خارجی ایران حس میشود که در حالت کلی سه علت را می‌توان برای آن برشمرد. اول آنکه سفرا کارآمدی لازم را برای همراه‌سازی کشورها ندارند. دوم اینکه ساختار وزارت خارجه و معاونت اقتصادی آن ناکارآمد بوده و نیاز به اصلاح ساختاری دارد و ایراد سوم که در حال حاضر با دو کشور پرتجارت ایران مواجهیم نداشتن سفیر است بطوریکه در حال حاضر وضعیت سفرای ایران در کشورهای چین و هند نامشخص است.

چین

سوم مردادماه و همزمان با پایان زمان مسئولیت ولی‌الله سیف در بانک‌مرکزی، عبدالناصر همتی که چندروز قبل از آن به عنوان سفیر ایران در کشور چین انتخاب شده بود، به جای سیف بر کرسی ریاست بانک مرکزی نشست. گرچه در زمانی که همتی به عنوان سفیر انتخاب شده بود، بسیاری از رسانه‌های دولتی از تاثیرات مثبت حضور یک چهره اقتصادی به عنوان سفیر سخن می‌گفتند اما از زمان تغییر مسئولیت او و طی بیش از ۵۰ روز گذشته که جایگاه سفیر ایران در چین خالی مانده سخنی از اثرات مخرب خالی بودن این جایگاه نگفتند.

بیشتر بخوانید

فرصت‌های کلیدی برای همکاری اقتصادی با چین و فرصت کم ایران

از بعد اقتصادی نیز، چین به عنوان یکی از مهم‌ترین مقاصد تجاری ایران با حجم صادرات و واردات بیش از ۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلاری در ۵ ماه نخست سال، جایگاه نخست تجارت با کشورمان را داراست و در عین حال وضعیت سفارتخانه ایران در آنجا مشخص نیست.

هند

هند نیز دیگر کشوری است که حجم تجاری بالایی با کشورمان دارد و یکی از خریداران عمده نفت ایران به شمار می‌آید. حجم تجاری ما با هند نیز در ۵ ماه نخست سال به حدود ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار رسیده که نشان از جایگاه چهارمی آن در معاملات بازرگانی دارد.

اما نکته قابل تامل در ارتباط دیپلماسی ایران با هند  آنجاست که علی‌رغم انتخاب سفیر توسط کشورمان، براساس اطلاعات موجود در سایت سفارت، خبری از حضور علی چگینی که ۲ مردادماه به نمایندگی ایران درآن کشور منصوب شده بود نیست.

در واقع آقای سفیر که طبق قاعده باید همان زمان راهی هند میشد طی بیش از ۵۰ روز گذشته به محل ماموریت خود نرفته است. تصویر اخبار سایت سفارت ایران در هند بخوبی گویای این مسئله است که او در سفارتخانه حاضر نشده است.

بخش معرفی سفیر ایران در سایت سفارت نیز همچنان همان سفیر قبلی را نشان می‌دهد که با این حساب میتوان گفت سفارت ایران در کشور مهم هندوستان بیش از ۲۰۰ روز است سفیر ندارد.

معضل سخنگویی

نزدیک به دو ماه از زمان استعفای لفظی محمدباقر نوبخت از سمت سخنگویی دولت می‌گذرد و وی نیز در این مدت نشست خبری برگزار نکرده است که نشان از قبول این استعفا دارد. با توجه به اینکه نشست هفتگی سخنگوی دولت با خبرنگاران یکی از فرصت های دولت برای اعلام برنامه‌ها و در عین حال پاسخگویی به دغدغه‌ها و سوالات مردم و رسانه‌ها بود، عدم وجود سخنگو را می‌توان به فرار دولت از پاسخگویی نیز تعبیر کرد.

در روزهایی که مردم منتظرند یکی از مسئولان دولتی نسبت به وضعیت فعلی و آینده اقتصاد کشور توضیحات کاملی ارائه دهد، غیبت سخنگو و انتخاب نشدن فرد جدید برای تصدی این مسئولیت می‌تواند بر بازار شایعه‌ها و اخبار دروغین دامن بزند که در مرحله اول نیز دودش در چشم دولت می‌رود.

مسئولانی که جنگ اقتصادی را نمی‌فهمند

دقیقا در مقابل نحوه مواجهه مسئولان دولتی با جنگ اقتصادی و تحریم‌ها، در آمریکا تقسیم کار دقیقی برای حمله همه جانبه به اقتصاد ایران در حال انجام است. وزارت خرانه‌داری با همکاری وزارت امورخارجه و وزارت انرژی، تحریم‌ها و انواع سناریوها را تدوین میکنند. وزارت امور خارجه این کشور نیز وظیفه متقاعد کردن کشورها را برای اجرایی کردنش را برعهده می‌گیرد.

اما در داخل کشور، نه تنها تحرکی برای مقابله با این رفتار دیده نمیشود بلکه عملا جایگاه‌هایی که وظیفه دارند در شرایط فعلی کشتی اقتصاد کشور را از بحران‌ عبور دهند بدون فرمانده رها شده‌اند که علامت سوال بزرگی را پیش روی عملکرد رئیس جمهور قرار داده که آیا عزمی برای حل مشکلات در دولت وجود دارد یا خیر؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    49 0
    نتیجه جنگ بدون فرمانده شکست و سقوط خواهد بود شک نکنید. هر چند که فرمانده درست و حسابی هم وجود نداره.
    • IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
      26 0
      نتیجه با عزل فرمانده ایی واداده که برای رأی مردم ارزش قائل نیست به نفع مردم و کشور تمام خواهد شد
    • US ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
      29 0
      والا دولت رئیس دولت هم نداره، شاید شما بخندین ولی وقتی کسی 7 ماهه داره میبینه هر روز دلار میره بالاتر سفره ها کوچیکتر مردم بیچاره تر ولی تا اعتراض خیابانی نمیشه نمیاد تو تلویزیون حداقل با مردم صحبت کنه و بعدش هم با کلی منت میاد دلار و سکه وضعیتش بدتر میشه یعنی کلا رئیس دولت نداریم وگرنه کسی که گرونی ها و شرمنده شدن مردهارو جلو خانواده ها میبینه ولله دق میکنه نه این که به صندلی فقط چسبیده باشه
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    29 0
    احتملا تنها کشوریم که نه سفیر نه وزیر نه سخنگوی تکمیل شده ای داریم کلا رو هواییم
    • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
      10 2
      رهبری نباید ساکت بنشیند دستور برکناری روحانی را بدهد بیش از هشتاد درصد مردم خواهان برکناری روحانی هستند مردم به شدت ناراضی هستند
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
      11 0
      به درک سفیر و وزیر وسخنگو نداره !! همین طور سفره مردم نان نداره بچه پو شک وشیر نداره جوان تحصیل کرده شغل نداره کارگر امنیت شغلی نداره فقط خدا را شکر رییس جمهور داره !
    • ناشناس IR ۱۸:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
      2 5
      با سلام 17:24 اولا که شما فرمودید رهبری نباید ساکت بنشیند یعنی دارین میگین رهبری پاشو انداخته رو پاش داره نگاه میکنه! که این کلا از اساس اشتباهه دوما شما که از قانون سرت نمیشه چی میگی برا خودت؟ یا دیوان عالی کشور باید رای بدن یا نمایندگان رای به عدم کفایت بدن بعد که به تایید شورای نگهبان رسید رهبری با توجه به شرایط امضا میکنه . یکم مطالعه خوب چیزیه
  • IR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    18 0
    همه این کارها عمدی است روحانی می خواهد مردم را عصبانی و مستاصل کند تا نتیجه مورد نظر برای مذاکره با آمریکا و برجام 2 و 3و .. را بگیرد
  • حسین PL ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    39 0
    تا چند ماه پیش بنده معتقد بودم که نتیجه اهمال تنبلی و سو مدیریت هست. از 2یا 3 ماه پیش هر جه بیشتر میگذره بیشتر اطمینان پیدا میکنم که عمدی هست و متاسفانه بیشتر نفوذیها فعال شدند و انگار از یک مقر فرماندهی واحد بهشون دستور داده شده چنان مانع و ترمز انقلاب و کشور بشن که موتور انقلاب بسوزه. وظیفه مردم مومن و نیروهای انقلاب اینه که این ترمزها را شناسایی و یکی یکی بردارند و مطمئنم با یاری امام زمان (عج) و درایت و رهبر حکیم انقلاب این امر صورت میپذیره البته در صورتی که ما پای کار باشیم.
  • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    8 0
    مهم هدف دولت است که با این رها کردن همه چیز داره به دست میاره. لطفا سخنان راغفر ومومنی ُاقتصاد دانان اصلاح طلب رو بخونید.
  • کلید ساز IR ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    14 0
    علی برکت الله
  • محمد IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    12 0
    با دعای حضرت مهدی علیه السلام میریم جلو .... آهای آهای مسئولین قیامت نزدیک و مرگ نزدیک تر از آن .... آماده دادگاه عدل الهی بابت عدم امانت داری خود باشید
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    10 0
    مهم هدف دولت است که با این رها کردن همه چیز داره به دست میاره. لطفا سخنان راغفر ومومنی ُاقتصاد دانان اصلاح طلب رو بخونید.
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    14 0
    فتنه ی اکبر در حال اجراست : عاملین فتنه ی صهیونیستی آمریکایی 88 امسال با پشتیبانی اربابان بیرونی فتنه ی اقتصادی را شکل داده اند شک نکنید که تمام این اختلالات و نارسایی ها اعم از تلاطم ارز و سکه و خودرو و تزریق فله ای بدون حساب به بعضی جاها ،احتکارها ، دپوی هزاران تنی کالاها در بنادر و بی وزیر گذاشتن مهمترین وزارت های اقتصادی و بی سفیر گذاشتن مهم ترین کشورها مثل چین و هند و ایجاد صد ها مشکل دیگر با برنامه ریزی و هماهنگی دقیق کارشناسان جنگ اقتصادی مستقر در خزانه داری آمریکا با اتاق فکر فتنه در داخل انجام شده و در حال انجام است که مطمئن باشید در هر کشورقدرتمند دیگری اجرا می شد در همان ابتدا اون کشور فلج می شد منتهی مطمئن باشیدمقدرات این کشور در دست کس دیگری است و ان شااله با استقامت انقلابیون واقعی توطئه ی این ناکثین به خودشان بر خواهد گشت
  • IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    8 5
    دولت حال ندارد همین !
  • IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    5 25
    اشکال نداره شما خودت رو ناراحت نکن مردم راضی هستند رای دادیم پاش هستیم .
    • AZ ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
      7 0
      تو غلط کردی ....
    • IR ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
      20 0
      اونی که راضیه خونواده نجومی بگیر مال مردم خورتن نه مردم .
    • IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
      11 0
      اگر از این اوضاع راضی هستی خیلی پست فطرتی که ملت مظلوم دارند له میشن زیر بار گرانی و گرفتاری
  • IR ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    7 0
    واقعا سقوط کامل اقتصاد شیبش بسیار تند و تیز شده . امروز میری بازار در کمال تعجب می بینی جنس دیروز بیکباره شده دو برابر ، بعد سه برابر ، ... خداد برابر اونم با سرعت هر چه تمامتر . آخه این فاضلابه یا اقتصاد اصلاح طلبا تحویل دادن . مملکتو درست و حسابی داغون کردن
  • حسین IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    15 0
    کلاازاین دولت بوی خدمت که نمییاد هیچ. تمام شواهد خبرازیک سناریوی خیانت بزرگ آشکار حکایت داره.مجلس شورای اسلامی هم۲که لب دریامشغول حال وگذرندان تعطیلات مملکت هم رها به کی بگیم؟؟؟
    • ناشناس IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
      0 2
      نیاز نیست به کسی بگی وقتی داری نمایندت رو انتخاب میکنی باید دقت کنی کی رو انتخاب میکنی با چه خصوصیاتی
  • NL ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    9 0
    اینا دلشون به اروپا و بعدش هم معامله با ترامپ خوشه چون مشخصه کار عمقی نمیکن همه رو خوابوندن تو آب نمک تا وقتش برسه. ولییییییییی احمقانه هست که با این روش به موفقیت برسن چون مشکلاتی که به وجود میاد از این روش‌ها مثل رانت ها و و و مثل فنر عمل میکنه و بیچاره مردم که اینهمه ضرر مالی و عمری میکنن واقعا
    • IR ۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
      8 0
      بیش از حد خوش بینی.دولت خیلی عامدانه داره اقتصاد رو زمین میزنه.
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    6 0
    چه مردم بیچاره ای هستیم.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    14 0
    جوانی من در دولت روحانی تباه شد. دارایی من یک پنجم شد. پیر شدم رفت.
  • دلخور IR ۲۰:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    6 0
    دولتی داریم . خوش خیال و غرق در رویا / مردم هم فی امان ا...
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    8 0
    اتفاقا این دولت هدفش ایجاد نارضایتی و تشدید یاس از نظام هست. با این کارها داره مراحل رسیدن به اهدافش رو دنبال میکنه. همونطور که دلار رو کرد پانزده هزار تومن
  • IR ۲۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    9 0
    اصلا این کشور قانونی داره که اگر رییس جمهور با دست خودش میخواد این کشور رو به خاک سیاه بشونه کسی جلوش رو بگیره؟ یا کلا رو هواییم؟
    • IR ۱۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
      0 1
      حتی در امریکا هم قانونی وجود نداره که بتونه جلوی رئیس جمهور رو تو وضعیت اضطرار بگیره
  • امید روشن DE ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    2 6
    خانواده ایرانی بعنوان یک خانواده مردم و دولت با پشتیبانی یکدیگر میتوانند همه مشکلات را حل بفرمایند. اینکه هرکی کنار گود بشینه بگه لنگش کن در این شرایط غلط است یک فرمانده خوب دراین شرایط سخت نیاز به همیاری ملی پشتیبانی خانواده اش دارد تا بتواند دوجبهه داخلی و خارحی را زیبا و محکم صف آرایی نماید تا به لطف خدا از این امتحان همه سرفراز بیرون آئیم . درزمان دفاع مقدس فقط دولت تلاش نمیکرد بلکه نیروهای مومن و مردمی پشت چبهه از هر کمکی دریغ نمی کردندوحماسه خلق میشد. امروز هم همان شرایط هست باید مثل دوره دفاع مقدس پشت هم باشیم وقتی همه با هم باشیم . پیروزیم. 1. جبهه داخلی بهتریی رجال و شخصیت های مومن ، شجاع و متخصص با لیافت را در وزارتخانه های خالی جایگزین بفرمایند و هرکدام از وزرا از مشاوران مومن و باهوش و متخصص دستیار کمکی داشته باشند تا بتوانند گاهی زیر فشار کار کمی هم خستگی درکنند. حتی نگهبان هانوبتیه کارشون 2. جبهه خارجی اقای ظریف چند تا مشاور خبره دم دستش قرار دهد تا به او برای سازماندهی و ارایش جبهه خارجی کمک کنند. مدیران باسابقه از جمله وزرای قبلی وزارت خارجه برای مشاوره و سمت سفیر های قوی از جمله ولایتی و غیره استفاده بفرمایند. مدیران باتجره به اندازه خوب خدا را شکر داریم. هر مدیری که شرایط مخصوص وزارت امور خارجه برای جایگزینی سفرا را دارد خودش داوطلبانه با آقای محترم ظریف تماس گرفته خودش را برای خدمت معرفی بفرمایند. درشرایط فعلی فقط همیاری ملی مهربانانه دولت وآقای روحانی لازم و ضروری است تا گره گشایی شود. رهبر معظم پشتشان دولت هستند و نیروهای نظامی درمشاوره جهادی به او با تمام قوا یکی از بهترین و خالص ترین نیروها هستند واعلام امادگی را بیشتر اعلام بفرمایند. تا با انگیزه قوی و حمایت بیشتر آقای روحانی کارشان را به خوبی بتوانند انجام دهند. ما ملت ایران وظیفه دینی و ملی داریم که دولت را حمایت و همیاری کامل بکنیم. تا همه با هم تک تک گره مشکلات را بگشاییم وبه حول و قوت الهی از این پیچ به سلامت عبور کنیم. هرگونه جناح گیری در شرایط فعلی غیر مفید و مضر است. زیرا همه ما یک خانواده هستیم. ایا اعضای یک خانواده یکدیگر را درمشکلات همیاری نمیکنند؟ در این شرایط اولویت حل تک تک مشکلات است . تا چشم دشمنان خارجی از حسادت کور شود و دق کنند بمیرند. حسودها هرگز نیاسودند!
    • IR ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
      2 1
      کلمه مدیر ومسؤل بوی تعفن گرفته می خواهید سیسیون را به الفاظ نظامی تطهیر کنید که نشدنی است.
  • FR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    12 0
    روحانی وزیر فامیل و باند باز میخواد فقط
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۴
    25 0
    خیانت شاخ و دم داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    19 0
    موقعی که وزیر داشت چه گلی به سرمون زدن .وقتی دولت برنامه وانگیزه ای برای کار کردن نداره وزیر می‌خواهیم چه کار، تا وقتی آقای رئیس جمهور برای غرب له له میزنه و سر از پا نمی‌شناسه اوضاع همینه
  • farzad IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    27 1
    ایا تاریخ در حال تکراره ..... بنی صدر هم در زمان جنگ وفرماندهی می کفت بزار بیان تو ما قیچیشون می کنیم . اما جاسوس و وطن فروش از اب در امد . بوی خیانت میاد که نطفه اش سالهای قبل در انگلیس بسته شده
  • DE ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    10 0
    روحانی برای اهداف دیگری میخواست رئیس جمهور بشود . او از همان ابتدا هدفی برای سرو سامان دادن به به اوضاع نداشت . 4 سال اول ، ناه بی مسؤلیتی هایش را به گردن احمدی نژاد انداخت ، مردم هم تاحدی پذیرفتند ، از ابتدای 4 سال دوم هم آمریکا و دشمن داخلی و خارجی و حباب و جنگ روانی و سلاطین سکه و ارز و بقیه شدند مقصر . وزیر و سخنگویش و سفیرش هم چه باشد و چه نباشد هم خط و هم فکر اوست و فرقی به حال اوضاع نمی کند . آیا او که رندانه به قدرت چسبیده بعد از 1400 دست از سر مردم برمیدارد یا ریاست جمهوری سکوی پرش اوست ؟؟
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    4 0
    حالا معلوم میشه چرا دولت نباید کنار برود !!!!
    • ناشناس IR ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
      3 0
      دولت باید پاسخگو باشد ، اگه کنار بره فردا میاد میگه نه من میخواستم با اروپا سازش کنم وضع درست شه چون رفتم کنار ایران خراب شد و ... یا تفکر لیبرالی که داشتم رو نزاشتین پیاده کنم .
  • IR ۰۲:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    15 0
    دولتی که یه سیاست کوپن دولتی ساده رو نمی تونه اجرایی کنه دولت نیست طویله هست
  • محمد IR ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    5 0
    1- روحانی کشور رو رها کرده و چشم امیدش به اروپاست. با شروع دور دوم تحریم های آمریکا (یعنی 13 آبان) دقیقا خواهد فهمید که چه اشتباه بزرگی کرده 2- این بی تحرکی و معطل موندن احمقانه ی دولت بخاطر وعده وعیدهای تو خالی اروپایی ها نباید بدون تاوان و هزینه باشه. مجلس از همین امروز باید تهدید به استیضاح رئیس جمهور و وزیر خارجه ش رو در صورت شکست رویکرد دولت در اعتماد به اروپایی ها و مسجل شدن خیانت قابل پیش بینی و قطعی اروپایی ها به عنوان گزینه مطرح کنه
    • مسعود دیپلمات IR ۱۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
      1 0
      نسبت خیانت به طرف اروپائی صحیح نیست. زیرا خیانت در امانت مصداق دارد که آنهم کار دولت است. طرف اروپائی فقط خلف وعده میکند!
  • صاد IR ۰۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    13 5
    با سلام ؛ بندگان خدا، 20 روز فرصت است برای fatf و آنوقت از کسی که تمام هدف و برنامه اش بر روی برجام بوده است چه انتظاری دارید ؟ حال که شده 4+1 و این 4+1 هم fatf را میخواهند و این آقا هم تمام برنامه اش تعامل با غرب بوده معلوم است که هدفش میشود تصویب fatf ، وقتی سخن از رفراندوم میزند وقتی مدام میگوید و مخالفان در شورای نگهبان و مجمع تشخیص مصلحت نظام سخنانش را رد میکند و تصویب نمیکنند دیگر چطور بگوید که من تمام برنامه ام بر روی کار با غرب بود و برای حفظ 4+1 تنها راه fatf است ، برای همین می آید و لجبازی میکند تا مخالفان را وادار کند که این لایحه تصویب شود . روحانی گورباچف است اما اصولگرایان حزب کمونیسم نیستند که سرخم بکنند .
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    10 0
    کلمه مدیر - مسؤل و.. بوی تعفن گرفته سیاسیون خودشان را می خواهند با الفاظ نظامی مثل فرمانده - ژنرال -... تطهیر کنند بس کنند مرم خسته وبیزار هستند.
  • سید رضا IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    1 0
    دولت مستاصل و فشل !!
  • رامین IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۵
    0 0
    بهتر که نداریم. کاشکی بقیه شون هم برند پی کارشون. بودنشون که دردی رو دوا نمی کنه. حداقل چندین ده نفر سربار بیت المال نباشند. به امید روزی که توی کابینشون قو نپره
  • IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    1 0
    دولت اصلاح طلب روحانی به معنی واقعی کلمه داره....ترجمه می کنه صد رحمت به احمدی نژاد که با تحریم نفتی و یک سوم شدن صادرات نفت تونست جهش سه برابری دلار رو کنترل کنه ولی این پر ادعاها رسما فلج بودن رو معنی کردن
  • مهندس علی RO ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    8 0
    اسم ایران زمان روحانی رو باید در کتاب گینس بنویسن به جای دادن یارانه ها به مردم ایران داره دها میلیار دلار یارانه ارز ارزان میده به وارد کننده ها که تقریبا تمامی اونها دارن با قیمت ارز آزاد محصول رو در داخل می فروشن حتی اون مونتاژکارانی که عملا در حال سی کی دی سازی هستن...زمان احمدی نژاد با دادن یارانه به مردم و حذف رانت ارزی به وارد کننده ها درسته که دلار سه برابر شد اما با کنترل شدید نظام واردات توزیع و حذف دلالی دلار کنترل شد..تنها تخصص آقایون فقط بتن کاری صنعت هسته ای و هوا-فضا بود و بسسسسسسسسسسس
  • DE ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    1 0
    دولت نه سفیر دارد، نه وزیر و نه سخنگو! البته احتیاج هم ندارد چون روحانی گذاشته دنده خلاص و تا آخر دوره دوم در شیب ملایم همینجوری پیش میره.فقط شکر خدا که روحانی راننده اتوبوس نشد والا همون اوائل با کل مسافرین میرفت ته دره ایکه جهانگیری هنوز مشغول خاکبراری در آن است.
  • هیچکس IR ۲۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۶
    1 0
    قرار شده بنزین بشود 1200 تومان.هفته بعد خبرش را اعلام می کنند.گازوییل و دیگر سوخت ها گران نمی شود.
  • IR ۰۰:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
    2 0
    خدا شر کفار و منافقین رو از سر این کشور کم کند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس