کد خبر 891856
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۲
اپل نمایه

دونالد ترامپ طی توئیتی که شب گذشته منتشر کرد، گفت که اپل باید برای فرار از تعرفه‌های گمرکی بر واردات کالا از چین به‌امریکا تولید خود را به داخل این کشور منتقل کند.

به گزارش مشرق، دونالد ترامپ طی توئیتی که شب گذشته منتشر کرد، به شرکت اپل گفت که این شرکت باید تولید خود را به داخل آمریکا منتقل کند تا بتواند از اعمال تعرفه وارداتی بر کالاهای چین توسط واشنگتن دور بماند.

بیشتر بخوانید:

کانادا از آمریکا شکایت کرد

پشت پرده جنگ تجاری آمریکا

اپل پیش‌تر طی نامه‌ای رسمی به مقامات تجاری آمریکا اعلام کرده بود که اقدامات تجاری آمریکا علیه چین باعث می‌شود که قیمت محصولات این شرکت افزایش قابل توجهی را تجربه کند. 

ترامپ روز جمعه و در داخل هواپیمای تشریفاتی خود از آمادگی آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات ۲۶۷ میلیارد دلار کالا از چین خبر داد. 

ترامپ طی توئیتی نوشت، این امکان وجود دارد که در پی اعمال تعرفه توسط ما بر کالاهای چینی ممکن است قیمت محصولات آمریکایی وارداتی از چین نیز افزایش یابد. راه‌حل این مسئله این است که به جای چین اپل کارخانه‌های تولیدی خود را به داخل آمریکا منتقل کند. 

پیش‌بینی می‌شود، اپل یکی از شرکت‌های آمریکایی باشد که بیشترین ضرر را از اعمال تعرفه بر وادرات کالاهای چینی توسط دولت آمریکا ببیند. 

شرکت اپل در نامه خود به ترامپ اعلام کرده بود که اعمال این سیاست بیش از آنکه به ضرر چینی‌ها باشد، ضرر بزرگی برای آمریکا خواهد داشت.

اپل بخش قابل توجهی از تولیدات خود را در کارخانه های این کشور در چین تولید می‌کند و سپس آنها را در دیگر کشورها از جمله خود آمریکا عرضه می‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس