کد خبر 891677
تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴
والیبال

تیم ملی والیبال ایران برای ششمین بار به مسابقات قهرمانی جهان اعزام می شود.

به گزارش مشرق، نوزدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جهان امشب رسما آغاز می شود. برای اولین بار دو کشور میزبانی این دوره از رقابت به را به عهده گرفته اند. کشورهای ایتالیا و بلغارستان در این دوره و در 9 شهر میزبان 24 شرکت کننده از جمله ایران خواهند بود. ایتالیا برای سومین بار و بلغارستان برای دومین بار میزبان مسابقات جهانی شده اند. شهرهای رم، فلورانس، باری، آگاسا، تورین و بولونیا در ایتالیا و صوفیه، روس و وارنا در بلغارستان میزبان های این دوره به شمار می روند. دور نهایی و فینال در سالن پالا آلیپتور شهر تورین برگزار می شود.

2

به جز دو میزبان و لهستان، قهرمان دوره قبل الباقی تیمها با حضور در مسابقات انتخابی توانستند جواز حضور کسب کنند. با این حال 20 تیم حاضر در این دوره در سال 2014 هم جزو شرکت کننده ها بودند. اما تیم اسلوونی اولین حضور خود را تجربه می کند. جمهوری دومنیکن بعد از 1974، بازهم مجوز حضور گرفت. ژاپن بعد از یک دوره غیبت به دور نهایی راه پیدا کرد و هلند هم به دوری 16 ساله اش پایان داد. از طرفی تیمهای آلمان، ونزوئلا، کره جنوبی و چک جزو مهمترین غایبان نوزدهمین دوره به حساب می آیند.

این رقابت ها از سال 1949 به میزبانی چکسلواکی و شهر پراگ برگزار شد. از سال 1962 مسابقات به صورت هر 4 سال یک بار به انجام رسید. روسیه با 6 قهرمانی رکوردار است. آنها همچنین تنها کشوری هستند که در تمام ادوار حاضر بوده اند. برزیل و ایتالیا با 3 قهرمانی در رده بعدی هستند. چک و لهستان هم دو عنوان قهرمانی دارند و آلمان و ایتالیا هم هر کدام یک بار فاتح مسابقات جهانی شده اند.

3

24 تیم در 4 گروه شش تیمی گرد هم جمع شده اند. هر گروه در یک شهر برگزار می شود. 4 تیم برتر در هر گروه به مرحله بعدی راه پیدا می کنند. در مرحله دوم 16 تیم صعو کرده در قالب 4 گروه 4 تیمی باهم به صورت دوره ای مسابقه می دهند. امتیازات مرحله اول هم در این دور محسوب خواهد شد. در نهایت 4 تیم اول هر گروه به علاوه دو تیم برتر دوم به مرحله سوم صعود خواهند کرد. با قرعه کش، 6 تیم راه یافته به این مرحله در قالب دو گروه سه تیمی به رقابت با یکدیگر می پردازند و در نهایت دو تیم برتر هر گروه به نیمه نهایی می روند و سپس مسابقات نیمه نهایی و فینال به انجام می رسد.

30 نوامبر 2017 مشخص شد که ایران در گروه چهارم باید با تیمهای بلغارستان، کوبا، لهستان، فنلاند و پورتو ریکو پبیکار کند. ایران برای ششمین بار به این مسابقات صعود می کند. جالب این است که اولین حضور ما به سال 1970 برمی گردد. جایی که بلغارها دوباره میزبان بودند. ملی پوشان در همان دوره با سه برد و هشت باخت بیست و یکم شدند. در سال 98 و در ژاپن سه باخت از سه بازی و رده نوزدهم حاصل شد. در سال 2006 حضورهای متوالی ایران در این مسابقات آغاز شد. بازهم بیست و یکمی با 5 باخت به دست آمد. سال 2010 و در ایتالیا استارت پدیده شدن ایران بود. جایی که با یک برد و دو باخت از صعود به مرحله بعد بازماندیم اما رتبه نوزدهم را به دست آوردیم. در سال 2014 اما اوج شاهکار ملی پوشان بود. کسب رتبه ششم با 7 برد و 5 باخت. 26 ست برده و 21 ست باخته. کولاکوویچ 53 ساله هم بعد از سومین با صربستان در سال 2010 این مسابقات و همچنین سومی با ایران در مسابقات بین قاره ای سال 2017، به این رقابت ها قدم می گذارد.

4

مسابقات ایران به شرح زیر است:

چهارشنبه 21 شهریور: ایران-پورتوریکو 18:30

پنجشنبه 22 شهرریور: ایران-بلغارستان 22

شنبه بیست و چهار شهریور: کوبا-ایران 18:30

دوشنبه 26 شهریور: ایران-لهستان 22

سه شنبه 27 شهریور: فنلاند-ایران 18:30

لیست بازیکنان تیم ملی ایران:

سعید معروف، محمد طاهر وادی، امیرحسین توخته، سید محمد موسوی، میلاد عبادی پور، فرهاد قائمی، محمدجواد معنوی نژاد، مرتضی شریفی، علی شفیعی، سامان فائزی، امیر غفور، صابر کاظمی، مهدی مرندی و محمدرضا حضرت پور 

منبع: ایلنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس