کد خبر 891161
تاریخ انتشار: ۱۶ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۱:۱۹
اوباما

باراک اوباما رئیس جمهور سابق آمریکا به منظور حمایت از حزب دموکرات و تاثیرگذاری در انتخابات میان دوره ای کنگره اقدام به سخنرانی می کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اوباما که پس از انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در سال 2016  کمتر به اظهار نظر سیاسی پرداخته بود، قصد دارد در سخنرانی روز جمعه خود در دانشگاه ایلینوی، با تشویق طرفداران حزب دموکرات به رای دادن در انتخابات میان دوره ای کنگره، نسبت به شرایط خطیر کنونی در آمریکا هشدار دهد.

بیشتر بخوانید

جان کری: دولت بوش غنی‌سازی ایران را پذیرفته بود

در حالی که دموکرات ها قصد تصاحب اکثریت کرسی های کنگره را دارند، اوباما قصد دارد به عنوان چهره شاخص حزب که برای دو دوره متوالی رئیس جمهور بوده است، در مورد شرایط حساس کنونی و لزوم شرکت در انتخابات روز ششم نوامبر تاکید کند.

دموکرات ها برای تصاحب اکثریت در کنگره بایستی 23 کرسی را در مجلس نمایندگان و دو کرسی را در مجلس سنا از آن خود کنند. کسب اکثریت کرسی ها، حزب دموکرات را قادر خواهد ساخت تا جلوی برنامه های دولت ترامپ را گرفته و تحقیقات کنگره در مورد دولت کنونی را آغاز کنند.

سخنگوی اوباما "کیتی هیل" اعلام کرد که رئیس جمهور سابق قصد دارد در سخنرانی خود در مورد شرایط بسیار خطیر کنونی در ایالات متحده هشدار دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مهدی قربانی IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
    11 0
    آمریکادرسراشیبی سقوط خوداست ودرحال مرگی تدریجی است . دوران امپراطوری این کشور سرآمده است ونظم جدیدجهانی درحال پدیدارشدن است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس